مزایا و معایب ️استفاده تردمیل جهت ورزش و پیاده روی در خانه

مزایا و معایب ️استفاده تردمیل برای ورزش و کاهش بیماری ها

مزایا و معایب ️استفاده تردمیل یکی از محبوب‌ترین انواع ورزش‌های خانگی، تردمیل است که ورزش هوازی موثر و کارآمد را فراهم می‌کند. برای بسیاری، تردمیل یک انتخاب خوب برای شروع یک روتین ورزشی جدید است، زیرا پیاده‌روی به خوبی توسط اکثر افراد بدون توجه به سطح آمادگی و برای اکثر شرایط تحمل تحمل می‌شود. از آنجا که قدرت و استقامت در حال توسعه هستند، استفاده از تردمیل می‌تواند برای دویدن و / یا برای آموزش فاصله مورد استفاده قرار گیرد.

مزایای استفاده از یک تردمیل

تردمیل یک قطعه نسبتاً آسان برای ورزش کردن است.

تردمیل یک سطح قابل‌پیش‌بینی دارد که برای مذاکره راحت‌تر از پیاده‌روها، محدودیت‌ها یا مسیرهای پیاده‌روی است و خطر گیر افتادن کاهش می‌یابد.

تمام جنبه‌های ورزش می‌تواند توسط کاربر کنترل شود: سرعت، شیب، دوره گرم، دوره خنک، و مصرف انرژی

به طور کلی، کاربران می‌توانند برنامه‌های سفارشی را طراحی کنند تا متناسب با زمانی باشند که باید ورزش کنند.

چندین کاربر می‌توانند بدون تنظیم ساختار از همان تجهیزات استفاده کنند.

برخی از تردمیل ها دارای ویژگی‌های خاصی از قبیل شمارش مرحله‌ای و ناظران نرخ قلب هستند که پیشرفت شایستگی را می‌توان پی‌گیری کرد.

دویدن بر روی تردمیل به طور معمول کالری سریع‌تر از انواع دیگر ورزش خانگی مانند دوچرخه‌سواری را می‌سوزاند.

تردمیل در سرعت ‌های بالا به زانو آسیب وارد می کند اما اگر کمتر از 20 دقیقه و با سرعت پایین از این دستگاه استفاده کنیم خطری بدن را تهدید نمی کند.

کاربران می‌توانند کاره‌ای دیگری انجام دهند در حالی که بر روی تردمیل، مانند تماشای تلویزیون یا خواندن، که برای بسیاری از آن‌ها می‌تواند ورزش را جالب نگه دارد.

اگر از لحاظ شکل و / یا از دست دادن وزن، نگرانی‌های اصلی باشند، تردمیل ممکن است بهترین ماشین برای رسیدن به این اهداف باشد. در مطالعه اخیر که ورزش را مقایسه کرد، کاربرانی که احساس کردند به طور مساوی بر روی دوچرخه کار کرده‌اند و تردمیل به واقع ۲۵ درصد کالری بیشتری بر روی تردمیل گذرانده اند.


مزایا و معایب ️استفاده تردمیل

معایب استفاده از یک تردمیل

آن‌ها می‌توانند گران‌قیمت باشند، با برخی از مدل‌ها در بیش از ۲۰۰۰ دلار.

سطح نرم آن ممکن است هنوز تاثیر زیادی بر روی کمر و یا فشار مفاصل، زانو، و قوزک پا وارد کند. تست کردن سطح و بازگشت به حالت ارتجاعی، حیاتی است.

آن‌ها می‌توانند فضای زیادی را اشغال کنند. مقدار زیادی فضا (تا ۳۶ اینچ عرض به عرض ۷۲ اینچ) را اشغال می‌کنند و عموماً از هم چین نمی‌شوند.

همانند دیگر تجهیزات با برنامه‌های کامپیوتری و موتورهای کامپیوتری، نگهداری از تردمیل معمولاً نیازمند یک حرفه‌ای است.

برخی از تردمیل ها موتورهای صدای بلند دارند که با فعالیت‌های دیگر نزدیک به تجهیزات تداخل دارند.

تردمیل نوعی ورزش محدود را فراهم می‌کنند راه رفتن برای دویدن بنابراین برخی از مردم تردمبل را پس از مدتی خسته‌کننده می‌یابند.

کار کردن بر روی تردمیل به سرعت خسته‌کننده می‌شود، به خصوص اگر یک روز روتین ورزش را بعد از روز تکرار کنید. این مناظر تغییر نمی‌کنند، که بر رضایت روانی ناشی از دویدن در مکان‌های جدید، به ویژه در محیط‌های آزاد از حواس‌پرتی خانه تاثیر می‌گذارد. علاوه بر آن، برخی از تردمیل صداهای نسبتاً بلند و یکنواخت را منتشر می‌کنند که می‌تواند به سرعت آزاردهنده شود. به همین دلیل بسیاری از مصرف کنندگان تردمیل علاقه خود را از دست می‌دهند و روی هم رفته کار را متوقف می‌کنند.

ورزش هوازی، ورزش هوازی ساده و کارآمد را فراهم می‌کند. تردمیل  نیز به یکی از محبوب‌ترین وسایل ورزشی خانگی تبدیل شده‌اند. با این حال، علی‌رغم محبوبیت آن‌ها، تردمیل دارای مضرات متمایز هستند. علاوه بر هزینه بالای و یکنواختی این نوع ورزش، استفاده از تردمیل به جای دویدن در بیرون ممکن است فرم دویدن واقعی شما را تغییر دهد، بهره‌وری کلی خود را کاهش داده و بهبود را در هماهنگی و توازن محدود کند.

تردمیل هزینه دارد. با اینکه شما می‌توانید به طور رایگان پیاده‌روی کنید و یا بیرون بروید.

دویدن بر روی تردمیل به طور دقیق خارج از دویدن طبیعی نیست. مقاومت باد حجم کاری خود را بین ۲ تا ۱۰ درصد افزایش می‌دهد و بستگی به این دارد که شما چقدر سریع حرکت می‌کنید. دونده با تجربه تر ممکن است در هنگام دویدن بر روی تردمیل با گام‌های بلند گام بردارد، در حالی که به نظر می‌رسد که دوندگان بی‌تجربه نتایج مخالف دارند. برخی از دوندگان تردمیل تمایل به صرف زمان بیشتری بر روی پای خود در مقایسه با دویدن در بیرون دارند. این باعث کاهش کارایی آن‌ها می‌شود. وضعیت برخی از دوندگان نیز تغییر می‌کند. هنگامی که بر روی تردمیل می‌دوید، بعضی از دوندگان اندکی کم‌تر از دویدن در بیرون به جلو خم می‌شوند. این باعث می‌شود که آن‌ها برخی از انرژی خود را به حرکت و پایین حرکت، به جای تمرکز بر حرکت رو به جلو، هدر دهند.

دویدن بر روی تردمیل به شما این امکان را می‌دهد که بر روی یک سطح ثابت حرکت کنید. شما با موانعی مثل سنگ، مناطق نرم یا سخت، مرطوب یا خشک و یا سطوح ترکیبی دیگر مواجه نخواهید شد. در حالی که این کار ممکن است به نظر یک مزیت به نظر برسد، چالش کشیدن بدن شما برای دویدن بر روی این سطوح ، یا توانایی حس کردن جایی که بدن شما در ارتباط با محیط خود است را بهبود می‌بخشد. به چالش کشیدن یا ساده کردن سطوح تنها به ایجاد هماهنگی میان مغز، ماهیچه‌ها، قسمت‌های بدن و مفاصل کمک می‌کند. هماهنگی و درک بدن شما در فضا بر تعادل و قدرت تاثیر می‌گذارد. دویدن انفرادی فاقد این مزیت مهم است.

ارسال شده در تاریخ 26 نوامبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع تکنولوژی
بازدید : 986
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.