مسئولیت دادن به کودکان و افزایش مسئولیت پذیری آنها در آینده

مسئولیت دادن به کودکان و چگونگی  مسئول پذیر بودن آنها

مسئولیت دادن به کودکان همواره به یاد داشته باشیم که ما به عنوان والدین باید کودکانمان را در تمام زمینه های تربیتی به خوبی پرورش بدهیم افراد از همان بچگی و آن دوران شخصیت خودشان را تشکیل می کهند افزایش مسئئولیت پذیری آنها در آینده مستلزم این است که در کودکی به آنها مسئولیت پذیر بودن را یاد بدهیم

این ایده که یک کودک مسئول بودن با او به دنیا می آید و به طور ذاتی است اشتباه و این فقط خودش اتفاق نمی‌افتد. باید آموزش داده شود، مربی شود و یاد بگیرد.

در برخی موارد، هیچ دلیلی وجود ندارد: کودکان بدون هیچ مسئولیتی به دنیا می‌آیند و هر کاری که می‌کنند از طریق غریزه است. وقتی گرسنه هستند یا چیزی می‌خواهند گریه می‌کنند، و وقتی مجبور می‌شوند تا خودشان را آزاد کنند به حمام می‌روند. هیچ مسیولیتی در آنجا نیست، همه چیز غریزی و معلول است.

بنابراین، مسئولیت ذاتی نیست. و این هم برای آنها جالب نیست. در حقیقت، اغلب مسئولیت‌ها وقت گیر و خسته‌کننده برای یک کودک هستند. در نتیجه، کودکان به طور طبیعی به دنبال هیجان هستند و سعی می‌کنند از چیزهای خسته‌کننده دوری کنند:

اتاق خود را تمیز کنید. تخت‌خواب خود را بسازید. کتابها را در جای خود بگذارید. تکالیف خود را انجام دهید.

درک کنید که زمانی که یک کار جالب نیست، انضباط و بلوغ زیادی برای یک کودک در نظر گرفته می‌شود. این کار به تمرین نیاز دارد. و این مستلزم آن است که شما والدین خود را مسئول بدانید و این که کودک خود را مسئول مسئولیت‌های خود نگه دارید.

در اینجا چندین نکته وجود دارد که به شما کمک خواهند کرد که کودکان مسئولیت را یاد بگیرید و آن‌ها را راهنمایی کنید تا کاربردی و مستقل باشند.

وقتی به کودک مسئولیت نمیدیم، تاییدش نمی‌کنیم و هر کاری که میخواد بکنه جلوشو بگیریم:

بعدها در بزرگسالی این کودک دائم میگه نمیتونم و در مسئولیت های بزرگ مثل ازدواج کم میاره و احساس ناتوانی میکنه.

ایده این است که شما رفتار درست را مدلسازی می‌کنید. سرمشق باشید. به عنوان یک والد وقتی به کودک خود بگویید که “ می‌خواهید کاری را انجام دهید, این مسئولیت شماست.

مسئولیت دادن به کودکان

 مسئولیت‌پذیری باید اجرا شود

آیا والدین فراموش می‌کنند که به مسئولیت یاد دهند? هر والدینی بدون توجه به ویژگی‌های دیگری که داشتند, به بچه‌ها می گویند شستن و لباس پوشیدن, رفتن به مدرسه, یا تمیز کردن اتاق خود را به اندازه کافی می‌دانستند .

اما این در مورد چگونگی واکنش والدین به مدرسه یا رفتن به مدرسه یا تمیز کردن اتاق نیست. به عبارت دیگر, والدین همیشه مسئولیت پذیری را ارتقا نمی‌دهند و این که عیب در کجاست. پاسخگویی باید اجرا شود.

شما باید کودکان را برای مسئولیت پذیری به مسئولیت‌های خود پاسخگو باشید. مسئولیت‌پذیر بودن نیازمند این است که والدین نتیجه را بدتر از اینکه کودک کار را در وهله اول انجام داده‌است. و این عمل مسئولیت‌پذیر, تمایل به پاسخگویی به مسئولیت‌های آینده را افزایش می‌دهد.

بسیاری از والدین یا کودکان خود را مسئول نمی‌دانند و یا به دنبال عواقب آن نیستند, که به نوبه خود موجب بی‌مسئولیتی بیشتر می‌شود. کودک یک‌بار دیگر یاد می‌گیرد که بهانه و دروغ او برای او در تلاش برای اجتناب از مسئولیت خود یا رفتارش است.

بنابراین لازم است به کودکان آموزش دهیم که چگونه مسئولیت‌پذیر باشند و اگر آن‌ها نباشند, باید آن‌ها را مسئول بدانند.

اوایل صبح

تا زمانی که بتوانید در زندگی کودک خود زندگی کنید, مسئولیت آنچه را که در زندگی خود دارند برعهده بگیرید. مثلا, آیا فرزند شما قبل از خوابیدن, اسباب‌بازی‌های خود را برداشته است. حالا اگر زمان سختی برای تمرکز بر روی این مساله دارد چون او جوان است, روی زمین می‌افتد و آن‌ها را باخود می‌برد. اما این کار را برای او نکن. او یاد می‌گیرد که از مسئولیت‌های خود مراقبت کند.

همچنین فکر می‌کنم باید ساعات اولیه زندگی را به بچه‌ها بدهید. این کار به آن‌ها کمک می‌کند تا مسئولیت تنظیم ساعت را در شب فرا بگیرند و سپس بلند شوند و آن را خاموش کنند. کاری که شما انجام می‌دهید این است که آن‌ها را از سنین جوانی آموزش دهید که آن‌ها یک فرد هستند و مسئولیت‌های فردی خودشان را دارند.


زمانی که کودک یک کار را کامل می‌کند, به او بگویید:

می‌دانید, من به شما پاداش می‌دهم چون با مسئولیت خود روبرو شدید.

به عبارت دیگر هرچه بیشتر آن را شناسایی کنید, کودک خود آگاه می‌شوید. من فکر می‌کنم برای آن‌ها مهم است که بفهمند برای کامل کردن مسئولیت خود پاداش می‌گیرند نه اینکه جذاب, دوست‌داشتنی و صمیمی باشند.

هر چه زودتر پاداش را به مسئولیت متصل کنید, به وضوح بیشتر به ذهن کودک شما مرتبط می‌شود.

برای مثال

این مهم به عنوان یک والد مهم است که مسئولیت‌های خود را براساس یک پایه سازگار ملاقات کرده و آن را زمانی که انجام می‌دهید برچسب بزنید. پس می‌توانید بگویید:

وظیفه من این است که به سر کار بروم و امروز این کار را انجام دهم.

اگر کودک شما می‌پرسد که کجا می‌روید, بگویید:

من می‌خواهم کار کنم. این مسئولیت من است.

من به خرید بقالی می‌روم. این مسئولیت من است.

ایده این است که شما رفتار درست را مدلسازی می‌کنید. سرمشق باشید. به عنوان یک والد وقتی به کودک خود بگویید که “ می‌خواهید کاری را انجام دهید, این مسئولیت شماست.

به نظر من نشستن و توضیح دادن به بچه‌ها مهم است. مسئولیت‌ها مثل تعهد و تعهد هستند آن‌ها کارهایی هستند که باید انجام دهید، کارهایی که شما انجام می‌دهید، و چیزهایی که شما در آن درگیر هستید بستگی به شما دارد.مسئولیت دادن به کودکان

بنابراین اگر با toys بازی کنید، این مسئولیت شماست که آن‌ها را کنار بگذارید. یا با یک کودک بزرگ‌تر می‌توانید بگویید:

اگر برای خودتان یک ساندویچ درست کنید، این مسئولیت شماست که بشقاب‌ها را در ماشین ظرفشویی قرار دهید.”

به همین طریق، من فکر می‌کنم مهم است که بچه‌ها را در مورد مسئولیت پذیری هدایت کنیم. انتقاد جایی در زندگی دارد، اما در این وضعیت با کودکان، تنها زمانی که شروع به سرزنش کردن آن‌ها در مورد چیزی که درست انجام نشد، حالت تدافعی به خود می‌گیرد.

 از پیامدها و پاداش‌ها استفاده کنید

مسیولیت باید با پاداش‌ها و پیامدها مرتبط باشد. این را به فرزند خود بگویید:

این پاداش شما برای انجام تکالیف مدرسه و تکالیف است.”

این پاداش شما برای تمیز نگه داشتن اتاق در تمام روز است.”

شما این جایزه را دریافت می‌کنید چون اتومبیل را تمیز کردید.”

و در همین راستا:

این نتیجه عدم اتمام تکالیف شما است.”

این نتیجه انجام دادن کاره‌ای شما در صبح نیست.”

شما این نتیجه را خواهید گرفت چون شما اتاق خود را تمیز نکردید.”

گاهی اوقات برای والدین مفید است که با بچه‌هایشان بنشینند و فهرستی از عواقب آن تهیه کنند. چگونه می‌توانید کودکان را مسئول بدانید؟ این چه چیزی است که می‌تواند یک پیامد موثر باشد؟ شما می‌توانید چیزهایی مانند الکترونیک را کنار بگذارید و یا کاره‌ای اضافی و یا کار اضافی را به کار ببرید. شما می‌توانید نتایج کار گرا را به آن‌ها بدهید.مسئولیت دادن به کودکان

چگونه به کودکان، نتایج و آثار را بدهید

در عین حال، لیستی از پاداش‌ها به دست آمده‌است. من این را “منوی پاداش می‌نامم، این نباید تنها شامل خرج کردن پول یا خریدن چیزهای دیگر باشد. آیا کودک‌تان دوست دارد قدم بزند، به پارک برود، یا شاید ساحل؟ آیا دوست دارند catch را بازی کنند؟ آیا دوست دارند تاب بخورند؟

خوب است که به فرزند خود بگویید:

می‌دانید، امروز واقعاً خوب عمل کردید. من می‌خواهم شما را ببرم پایین و در تاب تحمل کنم.”

و این پاداش است. پاداش‌ها باید گران‌قیمت باشند شما فقط باید از تخیل خود استفاده کنید. برای بچه‌های بزرگ‌تر، شما می‌توانید به پیاده‌روی بروید، به مرکز شهر بروید، از رودخانه بروید، به پارک بروید، زمان صفحه نمایش بیشتری داشته باشید. برای نوجوانان می‌توانید بگذارید که آن‌ها دیرتر یا بیشتر با دوستانشان به دست آورند. در مورد نوجوانان، پاداش اغلب از شما دور می‌شود و به تنهایی کار می‌کند، و این خوب است.

 به کودکان خود بگویید چه کاری انجام خواهید داد

زمانی که یک والد تصمیم می‌گیرد که با استفاده از مسئولیت‌پذیری و زبان مسئولیت‌پذیری بیشتری شروع به صحبت با فرزندانشان می‌کنند، باید بنشینند و به طور واضح این واقعیت را بیان کنند. در یک زمان آرام به کودکان خود بگویید:

او گفت: “ از حالا به بعد، من می‌خواهم شروع کنم که چطور مسئولیت‌ها را در این جا ببینیم. به این ترتیب، یک ایده روشن‌تر از این که چه تعداد مسئولیت دارم و چرا فکر می‌کنم مهم است که مسئولیت‌های خود را رعایت کنید.”

توضیح دهید که چرا مسئولیت‌های ملاقات برای موفقیت شما در زندگی مهم هستند. افرادی که مسئولیت‌های خود را رعایت نمی‌کنند موفق نیستند.

معنی موفقیت چیست؟ خوب، برای بزرگسالان این می‌تواند گستره‌ای از چیزها را به حداقل برساند، اما وقتی با یک نوجوان یا یک بچه دبیرستانی صحبت می‌کنید، به این معنی نیست که آن‌ها نمی‌توانند بیرون بروند یا این بازی جدید را بخرند. آن‌ها می‌خواهند ماشین خودشان را داشته باشند یا لباس‌های قشنگ داشته باشند.

 

ارسال شده در تاریخ 31 اکتبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع فرزند
بازدید : 1,160
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.