مصرف دوغ با سبزیجات تازه یا خشک ترکیب دوغ و ماست با گیاهان مختلف

مصرف دوغ با سبزیجات تازه یا خشک ترکیب دوغ و ماست با گیاهان مختلف

مصرف دوغ با سبزیجات

ترکیب دوغ و نعناع و پونه

✅دوغ حاوی نعناع و پونه به ترشح شیره معده
✅به هضم غذا کمک میکند
✅دل پیچه را التیام می بخشد

مصرف دوغ با سبزیجات,مزایای خوردن دوغ با سبزیجات تازه , ترکیب دوغ و نعناع و پونه,خوردن دوغ با نعناع ,ماست و شوید ,دوغ با گل محمدی , ماست با گیاهان مختلف ,

دوغ یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌های سنتی ایران است که مصرف آن خصوصا در فصول گرم سال بسیار توصیه می‌شود. این نوشیدنی برخلاف آبمیوه‌های صنعتی و نوشابه‌های گازدار برای کودکان بالای یک سال مناسب بوده و می‌تواند پروتئین، چربی، ویتامین‌هایB ، D، کلسیم و همچنین آب مورد نیاز بدن را تا حدودی تامین کند.مصرف دوغ با سبزیجات

دوغ به دلیل طبیعت سرد، علائم گرمازدگی، خستگی و عطش را التیام بخشیده و مانند ماست، حاوی میکروارگانیسم‌های زنده و مفیدی است که از رشد و تکثیر بسیاری از باکتری‌های مضر در دستگاه گوارش جلوگیری می‌کند.

اغلب برای طعم‌دارکردن دوغ از نعنا، پونه، کاکوتی یا گلبرگ‌های خردشده گل‌محمدی و برخی عرقیات استفاده می‌شود که علاوه بر ایجاد طعم خوشایند، بر خواص درمانی دوغ می‌افزاید.

مصرف دوغ با سبزیجات دوغ حاوی نعنا و پونه، به ترشح شیره معده و هضم غذا کمک می‌کند و نفخ حاصل از دوغ را رفع و دل پیچه را التیام می‌بخشد. این دوغ خنک‌کننده محیط دهان بوده و به گردش هر چه بهتر خون کمک کرده، مجاری گوارشی را ضدعفونی و برای رفع سکسکه و اسهال ناشی از گرمی هوا نافع و به عملکرد مطلوب کبد کمک می‌کند. دوغ حاوی کاکوتی، مقوی قلب و معده بوده و مسکن سردردهای ناشی از گرمی هواست و به دلیل خاصیت ضدعفونی‌کنندگی، کرم‌کش قوی بوده و خلط‌آور خوبی است و برای التیام علائم رماتیسم نافع است. دیگر خواص دوغ کاکوتی شبیه به دوغ نعناست.

در برخی مناطق ایران، دوغ را با پونه استفاده می‌کنند. پونه، نعناع، کرفس، جعفری و زیره گیاهانی هستند که می‌توانند باعث جذب بیشتر کلسیم شوند. در کتب طب سنتی آمده است این گیاهان می‌توانند سبب تقویت سلول‌های استخوان‌ساز شوند.

دوغ حاوی گلبرگ‌های گل‌محمدی بسیار معطر، مقوی قلب و کبد و اعصاب، آرام‌بخش و نشاط‌آور بوده و برای تنظیم عملکرد دستگاه گوارش نافع و رفع کننده بوی بد دهان است.

مصرف دوغ با سبزیجات معمولا برخی افراد جهت ترش و گازدارشدن این نوشیدنی آن را در دمای محیط نگهداری می‌کنند. این روش نگهداری برای سلامت افراد مشکلی ایجاد نخواهد کرد. این نوشیدنی به طور طبیعی حاوی باکتری‌های مولد اسید لاکتیک و همچنین مخمرهای مولد گاز است که در دمای محیط فعال‌تر و باعث ایجاد طعم اسیدی و گازی می‌شوند.

مصرف دوغ با سبزیجات,مزایای خوردن دوغ با سبزیجات تازه , ترکیب دوغ و نعناع و پونه,خوردن دوغ با نعناع ,ماست و شوید ,دوغ با گل محمدی , ماست با گیاهان مختلف ,

آنچه در این مقاله از ایران پاتوق می خوانید

خواص ماست همراه با گیاهان مختلف

فواید شوید

شوید جزو دسته‌ای از سبزی‌ها است که علاوه بر طعم و عطر خوب، خواص فراوانی دارد، این گیاه اثرات درمانی زیادی دارد از جمله اینکه به عنوان یک ضدتشنج و ‌ضد درد به کار می‌رود و نفخ شکم را درمان می‌کند،  همچنین این گیاه یک ادرار آور است پس آن را در شب به کودکان خود ندهید، علاوه بر این شوید برای تقویت معده بکار می‌رود؛ شوید یک منبع بسیار خوب از کلسیم است و به همین دلیل مصرف این سبزی برای جلوگیری از کاهش تراکم استخوانی و پوکی استخوان بسیار مفید است.

از زمان‌های قدیم پزشکان استفاده از ماست را توصیه می‌کردند، خوب است بدانید اگر ماست را با برخی مواد ترکیب کنید بسیاری بیماری‌ها از بدنتان دور می‌شود،

ماست به همراه خرفه کلسترول را تنظیم می‌کند،

ماست با شوید چربی بالا را کاهش می‌دهد،

ترکیب ماست  با زیره  چاقی را از بین می‌برد،

ماست همراه با شاهتره کبد چرب را درمان می‌کند،

ماست با نعنا نفخ معده را کاهش می‌دهد و آن را درمان می‌کند،

ماست همراه با شنبلیله دیابت را درمان و

ماست با تخم کتان بهترین ترکیب برای از بین بردن چربی اضافی بدن است.

ارسال شده در تاریخ 26 ژانویه 2019 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 3,796
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.