مصرف عسل و دارچین فواید و خواص استفاده عسل و دارچین

مصرف عسل و دارچین فواید و خواص استفاده عسل و دارچین

مصرف عسل و دارچین

سرماخوردگی

✅ یک قاشق غذاخوری عسل گرم را با ¼قاشق چای خوری پودر دارچین میل نمایید

✅ این دستور علاوه بر درمان سرما خوردگی برای سرفه مزمن و سینوزیت نیز مفید است

دارچین ادویه ای است که از پوست درخت دارچین به دست می آید. مردم با برداشت پوست درخت دارچین آن را خشک می کنند و شکل رول شده که به عنوان چوب دارچین شناخته می شود، حاصل می شود. دارچین به صورت چوب، پودر و یا عصاره در دسترس است.

هم عسل و هم دارچین به تنهایی دارای فواید سلامت مختلف هستند. با این وجود، برخی بر این باورند که با ترکیب این دو ماده محصولی مفیدتر شکل می گیرد.

در سال 1995، مقاله ای در یک نشریه کانادایی منتشر شد که در آن فهرستی بلند بالا از بیماری های قابل درمان توسط ترکیبی از عسل و دارچین ارائه شده بود. از آن زمان، ادعاهای جسورانه ای درباره این ترکیب مطرح شده اند.

اگرچه عسل و دارچین دارای کاربردهای سلامت بسیاری هستند، اما تمامی ادعاهای مطرح شده درباره ترکیب آنها از پشتوانه علمی برخوردار نیستند.

فواید دارچین که از پشتیبانی علمی برخوردارند

دارچین ادویه ای محبوب در پخت و پز و شیرینی پزی محسوب می شود و همچنین در قالب مکمل نیز کاربرد دارد. دو نوع اصلی از دارچین وجود دارند:

دارچین کاسیا که به نام دارچین چینی نیز شناخته می شود، محبوب‌ترین نوع دارچین در فروشگاه ها است. این محصول ارزان‌تر بوده اما از کیفیت پایین‌تری نسبت به دارچین سیلان برخوردار است.

دارچین سیلان به نام دارچین واقعی نیز شناخته می شود و یافتن آن دشوارتر از دارچین کاسیا است. این نوع دارچین از مزه و بوی اندکی شیرین‌تر سود می برد.

مصرف عسل و دارچین, فواید و خواص استفاده عسل و دارچین,فواید مصرف عسل و دارچین,  خواص عسل و دارچین , معجزه عسل و دارچین بر بیماری ها ,استفاده دارویی عسل و دارچین

مصرف عسل و دارچین, فواید و خواص استفاده عسل و دارچین,فواید مصرف عسل و دارچین,  خواص عسل و دارچین , معجزه عسل و دارچین بر بیماری ها ,استفاده دارویی عسل و دارچین

فواید عسل و دارچین برای سلامت انسان

دارچین در درمان اختلالات گوارشی، ناراحتی های هنگام عادت ماهانه و دردهای مفصلی، فواید و خواص اساسی خود را نشان داده است. تاثیر آن روی دردهای مفصلی ناشی از وجود مقدار زیادی سینامالدهید در آن است. (ترکیب مولکولی ضد التهابی که به دارچین طعم و عطر خاصش را میدهد.)

عسل نیز بخاطر خواص ضد التهابش شناخته شده است، بعلاوه فراوانی مواد مغذی ای چون:

  • اسید آمینو ها
  • ویتامین C
  • ریبوفِلاوین
  • نیاسین . ویتامین B6
  • فولات (همان ویتامین B9 یا اسید فولیک)
  • کلسیم
  • آهن
  • منیزیم
  • فسفر
  • پتاسیم
  • روی

در انتها، تحقیقات معاصر تازه کم کم دارد به سمت خاصیت های قوی ضد باکتریایی، ضد التهاب و آنتی اُکسیدانی عسل متمایل می شود. احتمالش زیاد است که این خواص درمانی بسیار قوی از ابتدای تاریخ باعث شفا بخشی های معجزه گونه برای افراد زیادی شده اند.

استفاده دارویی عسل و دارچین

دلایل اینکه این دو اَبَر خوراکی چنین تاثیر قدرتمندی روی بدن دارند خیلی زیاد است، اما اکثرا روی قابلیت آن ها در کنترل عفونت و التهاب، مبارزه با عوامل بیماری زای آزاد و تقویت سیستم ایمنی بدن تمرکز دارند. برخی دیگر از فواید درمانی تجربه شده در اکثر مواقع توسط افرادی که عسل و دارچین را مخلوط می کنند عبارتند از:

آکنه و عفونت های پوستی

روغن دارچین با عسل در سرتاسر جهان برای درمان ناراحتی های پوستی همچون آکنه و عفونت های پوستی بخاطر خواص ضد باکتری آن استفاده می شود.

محققان ایرانی کشف کرده اند که بدلیل خواص ضد باکتریایی، ضد التهاب و آنتی اکسیدانی آن عسل حتی در درمان زخم و سوختگی هم قوی تر عمل کرده و نسبت به داروهای شیمیایی مرسوم آثار کمتری از عفونت روی پوست بجا می گذارد!

مصرف عسل و دارچین, فواید و خواص استفاده عسل و دارچین,فواید مصرف عسل و دارچین,  خواص عسل و دارچین , معجزه عسل و دارچین بر بیماری ها ,استفاده دارویی عسل و دارچین

 سرماخوردگی

در تحقیقی منتشر شده در نشریه ی آمریکایی داروهای چینی، مشخص شد عصاره دارچین می تواند تاثیر بسیار زیادی در کند سازی چندین باکتری و قارچ بگذارد از جمله E. coli, Candida و Staph aureus ( میکرو اُرگانیسم هایی که می توانند بیماری های زیادی همچون سرماخوردگی بوجود آورند.)

مطالعه  6 فایده عسل برای لاغری و کاهش وزن

در اصل، زمانی که افراد به طور معمول از عسل خام که مقاومت بدن را افزایش میدهد  استفاده کنند، یا اصلا مریض نمیشوند یا اگر هم سرما بخورند بسرعت خوب می شوند.

 عفونت دستگاه ادراری

نشریه ی ایرانی علوم پزشکی مقاله ای را سال پیش منتشر کرد که تاثیر عصاره ی ۲۸ گیاه را در برابر باکتری هایی مثل ای-کولی اندازه می گیرد. (باکتری اصلی در ایجاد عفونت ادرار)

درخت اصلی دارچین (Cinnamomum zeylanicum)، در بین چهار مورد از قوی ترین درختان است. این موضوع مقاومت بدنی بالای افرادی که عسل را با دارچین به رژیم غذایی خود اضافه کرده اند را توضیح میدهد. همچنین دلیلی بر این است که این افراد عفونت های ادراری کمتری را تجربه می کنند.

ارسال شده در تاریخ 23 نوامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع گوناگون
بازدید : 1,574
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.