مصرف کیوی برای سیگاری ها تامین ویتامین C بیشتر برای بدن

مصرف کیوی برای سیگاری ها تامین ویتامین C بیشتر برای بدن

مصرف کیوی برای سیگاری ها, تامین ویتامین C بیشتر برای بدن ,مصرف کیوی ,  تامین ویتامین C بیشتر با خوردن کیوی,توصیه مصرف کیوی برای سیگاری ها ,تامین ویتامین C بیشتر برای سیگاری ها ,خواص کیوی ,فواید کیوی

مواد سمی مخصوصا رادیکالهای آزاد دود سیگار ویتامین ها را از بین میبرد
سیگاریها باید 40%بیشتر ویتامین C مصرف کنند

این مقدار با خوردن 2 عدد کیوی کسب میشود

مصرف کیوی برای سیگاری ها, تامین ویتامین C بیشتر برای بدن ,مصرف کیوی ,  تامین ویتامین C بیشتر با خوردن کیوی,توصیه مصرف کیوی برای سیگاری ها ,تامین ویتامین C بیشتر برای سیگاری ها ,خواص کیوی ,فواید کیوی

کیوی پادزهر سیگار:

 سیگاری ها نیاز به ویتامین C بیشتری دارند. زیرا مواد سمی ، مخصوصاً رادیکال های آزاد موجود در دود سیگار ویتامین ها را از بین می برد . بنابراین سیگاری ها حدوداً باید ، ۴۰% ویتامین C بیشتری ، مصرف کنند.این مقدار با خوردن دو عدد کیوی تأمین می شود. کسانیکه زنجیروار سیگار می کشند باید جعبه، جعبه کیوی بخرند و مصرف کنند. البته در افراد سیگاری با خوردن کیوی ، ضایعات مربوط به ویتامین C جبران می شود، ولی ضرری که کشیدن سیگار برای قلب، مجاری عروقی، ریه و سایر اندام های بدن دارد ، جبران نمی شود.پادزهر کیوی درمقابل سمومی که در سیگاروجود دارد، ناچیز است.

نوعی خاص از اسیدهای فنول به همراه ویتامین C ، برای مقابله با خطرات سرطان کارساز هستند. یکی از آنها اسید قهوه است که در کیوی با غلظت بالائی وجود دارد. حتی قهوه که نام این اسید از آن گرفته شده است، یک دهم غلظت این اسید موجود در کیوی را ندارد.اسید قهوه، مثل ویتامین C مانع تولید مواد سرطانزا در معده ، یعنی نیتروزامین ها می شود. کیوی با داشتن ویتامین C و اسید قهوه، دو ماده اساسی ضد سرطان را در اختیار می گذارد .” مطالعات دانشمندان ایتالیایی نشان داده است که دیابتی ها که مرتب مقدار زیادی ویتامین C دریافت می کنند، میزان کلسترول و انسولین پایینی دارند. کیوی برای تامین ویتامین C منبع خوبی است.”کیوی دارای آنزیمهائی است که پروتئین ها را تجزیه می کنند. متأسفانه این آنزیم ها در معده به وسیله اسید معده از بین می روند، طوریکه در معده و روده اثری ندارد. ولی اسید معده بعد از خوردن غذاهای گوشتی و لبنی زیاد، مقداری خنثی می شود و آنزیم های کیوی می توانند مدت کوتاهی فعالیت کنند و این زمان کافی است که مواد پروتئینی به وسیله این آنزیم ها به قطعات کوچکتری تجزیه شوند و این امر عمل هضم غذاهای سنگین در معده و روده را آسانتر می کند.

چهار مرتبه خوردن کیوی در روز توصیه می شود:

چهارعدد کیوی را در طول روز تقسیم کنید. مثلاً صبح، ظهر، بعدازظهر، و عصر. چون بدن انسان نمی تواند ویتامین C را ذخیره کند ، بنابراین به جای خوردن تنقلات مثل چیپس بهتر است کیوی میل نمائید !

یک نسخه از کیوی:

۴ عدد کیوی و یک موز را پوست کنید، با گوشتکوب یا وسیله دیگر آنها را خرد و مخلوط کنید. ۳۰۰ میلی لیتر شربت آناناس و ۳۰۰ میلی لیتر آب سیب را با آن مخلوط کنید و مصرف نمائید.

کیوی میوه ی جوانی و تندرستی دارای ویتامین C به میزان شش برابر لیمو ترش و سرشاز از مواد مغذی دیگر است . به همین خاطر است که این میوه با عمری کمتر از ۲۰۰ سال تقریبا درتمام جهان موقعیت بالایی پیدا کرده است در ایران حدود ۳۰ سال است که کیوی شناخته شده است .کاشف این میوه ربرت فرتون عضو موسسه ی باغ های سلطنتی انگلستان است که در سال ۱۸۴۷ در سفری مطالعاتی به کشور چین ،آن را کشف کرد . این میوه از خانواده Actinidace است و مهمترین گونه ی آن که دارای ارزش اقتصادی و کشاورزی می باشد نوع chinensis Actinidace است . نهال کیوی احتیاج به رطوبت زیاد و آب فراوان دارد .

مصرف کیوی برای سیگاری ها, تامین ویتامین C بیشتر ,مصرف کیوی , تامین ویتامین C با خوردن کیوی,توصیه کیوی برای سیگاری ها ,تامین ویتامین C,خواص کیوی ,فواید کیوی

ارسال شده در تاریخ 30 سپتامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع گوناگون
بازدید : 1,266
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.