مضرات قرار دادن لپ تاپ روی پاها + بررسی خطرناک ترین اثرات

مضرات قرار دادن لپ تاپ روی پاها + بررسی خطرناک ترین اثرات

مضرات قرار دادن لپ تاپ روی پاها

خطرناک ترین اثرات قرار دادن لپ تاپ روی پاها

اختلال در باروری مردان و زنان
ابتلا به انواع خاصی از سرطان
ابتلاء به درد کمر و گردن
صدمه زدن به جنین در هنگام بارداری

 

خرید لپ‌تاپ یکی از رایج‌ترین ابزارهای بهره‌وری است. آن‌ها قابل‌حمل, راحت و قدرتمند ” هستند.

با این حال, برخلاف نام آن, یک لپتاپ به پای شما تعلق ندارد مگر اینکه بخواهید خود را در معرض تابش الکترومغناطیسی مضر قرار دهید.

لپ‌تاپ‌ها در فرکانس‌های مختلف, emf را منتشر می‌کنند و می‌توانند به شدت برای سلامتی شما مضر باشند.اگر شما عادت دارید آن را روی پایتان بگذاریدبدانید که  اندام‌های حیاتی شما همچنین مقدار ناسالم تشعشع الکترومغناطیسی از لپ‌تاپ شما دریافت می‌کنند.

در اینجا چند دلیل داریم که چرا نباید لپ‌تاپ خود را روی پایتان بگذارید:

آن می‌تواند به اندام‌های تناسلی شما آسیب برساند.

لپ‌تاپ ممکن است کاملاً بی‌ضرر به نظر برسد, اما سیگنال‌های بی‌سیم اینترنت (مایکروویو) را دریافت می‌کند و تابش الکترومغناطیسی می‌دهد. نزدیکی آن به دستگاه تناسلی شما می‌تواند خطراتی را بر روی تعداد اسپرم مردان و رهاسازی آن داشته باشد.

مضرات قرار دادن لپ تاپ روی پاها,زیانهای قرار دادن لپ تاپ روی پا, بررسی خطرناک ترین اثرات گذاشتن لپتاپ روی پا,لپ تاپ را روی پا نگذارید

محققان در آرژانتین دریافتند که نگه داشتن لپ‌تاپ روی پاها, نزدیک بیضه, به dna سلول‌های اسپرم آسیب می‌رساند, که نشان‌دهنده طبیعت مضر تشعشع لپ‌تاپ بر روی ظرفیت تولیدمثلی مردانه است.

علاوه بر این, مطالعه‌ای که توسط جامعه آمریکا برای پزشکی تولید مثل انجام شد, نشان داد که نگهداری لپ‌تاپ روی زانوی شما می‌تواند بر باروری تاثیر بگذارد:

این اولین مطالعه برای بررسی تاثیر مستقیم لپ‌تاپ بر اسپرم انسان است. قرارگیری اسپرم‌ها در محیط in vivo باعث کاهش تحرک و قطعه‌قطعه شدن dna توسط اثر غیر حرارتی شد. ما تصور می‌کنیم که نگه داشتن یک لپ‌تاپ به اینترنت در نزدیکی بیضه می‌تواند منجر به کاهش باروری مردان شود.

این بیماری می‌تواند منجر به انواع خاصی از سرطان شود.

محققان سوئیسی که از بیمارستان دانشگاه بازل استفاده کرده بودند دریافتند که یک لپتاپ گرم می‌تواند منجر به آسیب پوستی بر روی پایتان و حتی به سرطان پوست شود.

التهاب طولانی‌مدت پوست می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان پوست سلول سنگفرشی را افزایش دهد که از نوع معمول سرطان پوست است.

از آنجا که افراد لب تاپ به اندام‌های تناسلی خود دارند, احتمالاً می‌تواند باعث سرطان بیضه و تخمدان شود.

باعث کمردرد و گردن می‌شود.

مطالعه اخیر نشان داد که خمیده کردن لپ‌تاپ روی پایتان می‌تواند باعث ایجاد درد در گردن و کمر شود. به یک راه‌حل ساده نیاز دارید? این لوح را روی یک میز قرار دهید. هنگام استفاده از لپ‌تاپ یا رومیزی, از یک میز ایستاده استفاده کنید.

آن می‌تواند باعث مشکلات خواب شود.

ممکن است زمانی وجود داشته باشد که شما لب تاپ خود را روی پایتان قرار داده‌اید در حالیکه استراحت کنید و در رختخواب تایپ کنید. نور مصنوعی از پرده که اکنون در سطح چشم است, می‌تواند مانع از انتشار ملاتونین شود که به خواب شما کمک می‌کند.

اگر چند روز است که دچار بی‌خوابی شده‌اید, شاید وقت آن رسیده که لپ‌تاپ خود را با یک کتاب معاوضه کنید قبل از این که به هی هی هی هی هی هی هی هی هی هی بزنیم و امیدوار باشیم که این ها کمی راحت‌تر می‌آیند.

متناوبا, یک افزونه کروم را امتحان کنید که روشنایی صفحه شما را در زمان روز تنظیم می‌کند.

منجر به مشکلات بارداری شود.

استفاده طولانی‌مدت از لپ‌تاپ می‌تواند بر باروری و توانایی زنان در تولید مثل تاثیر بگذارد. این می‌تواند تولید تخم‌مرغ را به تاخیر بیندازد و برای آن‌ها مشکل ایجاد کند.

اگرزنان باردار از لپ‌تاپ روی زانوی خود یا شکم استفاده کنند , تابش الکترومغناطیس می‌تواند باعث مشکلات سلامتی در جنین شود. وقتی این نوزادان متولد می‌شوند ممکن است نشانه‌هایی از مشکلات مادرزادی و رشدی را بروز دهند.

 مادر و جنین در معرض مقادیر بالاتری از لپ‌تاپ‌ها هستند. این زنان باردار که از لپ‌تاپ‌ها در تماس نزدیک با بدن استفاده می‌کنند, در معرض خطر آسیب قابل‌شناسایی به سلامتی فرزندان خود قرار دارند.

می‌تواند پوست شما را بسوزاند.

یک گزارش پزشکی نشان داده‌است که قرار دادن وسایلی مثل لپ‌تاپ‌ها در کنار پوست برای مدت‌زمان طولانی، می‌تواند منجر به یک وضعیت پوست خالدار غیر معمول و یا خارش ناشی از قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض گرما شود.

این وضعیت که با نام erythema ab igne نیز شناخته می‌شود، بسته به این که چقدر لپ‌تاپ روی زانو مورد استفاده قرار می‌گیرد و چقدر داغ می‌شود، گسترش می‌یابد. در حالی که این سندرم به طور کلی بی‌ضرر است و خودش را حل می‌کند که در معرض قرار گرفتن بیشتر، می‌تواند باعث رنگ‌آمیزی دائمی پوست شود.

در خاتمه، این دلایل کاملاً قانع‌کننده هستند که لپ‌تاپ تان را روی پایتان قرار ندهید، به خصوص زمانی که به WiFi متصل هستید. سعی کنید آن را روی میز یا میز کار قرار دهید تا فاصله ایمن بین خود و دستگاه تا جایی که ممکن است حفظ کنید.

یک سپر تابش لپ‌تاپ راه‌حل دیگری است که به شما اجازه می‌دهد از لپ‌تاپ تان به راحتی استفاده کنید و گرمایی که تولید می‌کند را به حداقل برسانید.

ارسال شده در تاریخ 25 اکتبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 1,060
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.