مضرات نوشیدن چای پررنگ بررسی دلایل نخوردن چای پررنگ

مضرات نوشیدن چای پررنگ بررسی دلایل نخوردن چای پررنگ

مضرات نوشیدن چای پررنگ

نوشیدن چای پررنگ سبب کم خونی میشود.❌

?کم خونی موجب
?ریزش مو
?کم اشتهایی
?عصبانیت
?کاهش حواس و قوای جسمانی
بی‌حوصلگی و خستگی زودرس میشود.

چای پررنگ و زیاد موجب بروز و شیوع کم خونی در افراد می‌شود، چرا که نوشیدن چای موجب جذب آهن بدن شده و همین امر در بروز کاهش خون در بین افراد نقش خواهد داشت. افراد چنانچه تمایل به نوشیدن ” چای ” دارند ، بهتر است آن را کم رنگ میل کنند.

نفس تنگی و درد قفسه سینه نیز ناشی از کم خونی در بین افراد است و کم خونی بیشتر در بین کودکان ‪ ۹‬تا ‪ ۱۴‬ماهه و زنانی که خونریزی زیاد دارند و اطفال و افراد مسنی که مشکل گوارشی دارند، شایع تر است.

مضرات نوشیدن چای پررنگ ,نوشیدن چای پررنگ ,عوارض نوشیدن چای پررنگ ,خوردن چای پررنگ و ضررهای آن ,چای پررنگ نخورید ,چای سیاه و پررنگ مضر است ,ضررهای چای پررنگ

مصرف بالای چای که حاوی آلومینیوم است، می تواند یکی از علت های بروز آلزایمر باشد.

مصرف زیاد چای، مانع از دفع فلوراید می شود. یکی از تاثیرات سوء افزایش فلوراید، افزایش شکستگی استخوان است. فلورین باعث ضعیف شدن استخوان می شود و در نتیجه احتمال شکستگی استخوان در فرد افزایش می یابد.

یکی دیگر از مضرات چای، بروز لکه های قهوه ای روی دندان و آسیب دیدگی لثه است.

اختلال در سیستم ادراری از دیگر مضرات مصرف زیاد چای است. در این شرایط مثانه سنگین می شود و فرد مرتب نیاز به تخلیه مثانه پیدا می کند.

یکی از مهم ترین عوارض جانبی این نوشیدنی، کندی در لخته شدن خون است.

خطر بروز سرطان مری با مصرف زیاد چای افزایش می یابد. کانالی که معده را به دهان ربط می دهد به تغییر ناگهانی دما حساس است.

مضرات نوشیدن چای پررنگ ,نوشیدن چای پررنگ ,عوارض نوشیدن چای پررنگ ,خوردن چای پررنگ و ضررهای آن ,چای پررنگ نخورید ,چای سیاه و پررنگ مضر است ,ضررهای چای پررنگ

چای دارای کافئین است و مصرف بیش از اندازه آن سبب می‌شود افراد دچار مشکلاتی نظیر تپش قلب و مشکلات قلبی شوند.

افراد می‌توانند با رعایت کردن فاصله زمانی بین مصرف غذا و میوه، چای را نیز در فواصل متفاوت استفاده کنند و آن را بلافاصله بعد از خوردن غذا میل کنند.

هر شخصی باید بنا به شرایط جسمی خود تغذیه‌ای متعادل را انتخاب کند تا دچار عوارض‌های گوناگون چاقی، کم خونی، فشار خون بالا، دیابت و غیره نشود.l

در رابطه با بهترین جایگزین‌های موجود برای چای : دم نوش‌هایی مانند گل گاوزبان، به لیمو و آویشن می‌توانند بهترین نوشیدنی‌های جایگزین برای مصرف به جای چای در طور روز باشند.

 

 

ارسال شده در تاریخ 8 دسامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 1,365
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.