شاید مقایسه بین انواع مغزها چندان درست نباشد، چرا که تقریبا تمام آنها دارای ارزش غذایی مشابهی هستند و همگی می توانند در حجم مساوی، مقادیر نسبتا برابری از منیزیم، سلنیوم، چربی های غیراشباع، منگز، روی، آهن و پروتئین را به بدن برسانند.

با این حال، کم و زیاد شدن برخی از این ترکیب ها می تواند باعث خاص شدن یکی از آنها شود. در مطلب پیش رو، مواد مغذی هر یک از اجزای آجیل با یکدیگر مقایسه شده اند تا بتوان به یک رتبه بندی نسبی بین مغزها پرداخت.

گردو، بادام زمینی و پسته؛ کاهنده کلسترول خون

تمام مغزها حاوی حجم بالایی از اسیدهای تک و چندزنجیره ای غیراشباع هستند. بنابراین، می توانند نقش برجسته ای در کاهش چربی بد خون (LDL) و افزایش چربی خوب خون (HDL) داشته باشند.

از طرف دیگر، تحقیقات نشان می دهند مصرف منظم و روزانه مغزهای خام و تازه، می تواند حدود 20-9 درصد سطح کلسترول خون را کاهش دهد.

بین مغزهای مختلف، گردو، بادام زمینی و پسته حاوی اسیدهای چرب غیراشباع بیشتری هستند و می توانند تاثیر برجسته تری در کاهش سطح کلسترول خون داشته باشند. بعد از این 3 مغز، بادام در رتبه دوم و فندق هم در رتبه سوم مغزهای کاهنده کلسترول خون قرار می گیرند.

بادام برای فشارخونی ها

بادام بین مغزهای مختلف، تقریباً دارای بالاترین حجم از منیزیم است. درواقع و برخلاف باور بسیاری از مردم، منیزیم موجود در گردو هم بیشتر است. به طوری که حدود 67 درصد منیزیم در هر 100 گرم بادام وجود دارد.