موارد استفاده پماد ویکس پمادی فوق العاده مفید و کاربردی

موارد استفاده پماد ویکس فوق العاده مفید و کاربردی

موارد استفاده پماد ویکس

هشت استفاده بسیار مفید از « پماد ویکس » که نمیدانستید

فوق العاده مفید و کاربردیه !
حتمـــــا ببینید و برای کسانیکه سلامتیشون براتون مهمه ارسال کنید ?

موارد استفاده پماد ویکس

  • پماد ویکس برای مقابله با قارچ پا
  • پماد ویکس برای مقابله با آکنه
  • پماد ویکس برای تسکین دردهای عضلانی
  • پماد ویکس برای از بین بردن زگیل
  • پماد ویکس برای مقابله با عفونت پوستی
  • پماد ویکس برای کاهش خون مردگی و کبودی پوست
  • پماد ویکس برای مقابله با عفونت گوش
  • پماد ویکس برای تسکین سردردهای خفیف

موارد استفاده پماد ویکس ,پمادی فوق العاده مفید و کاربردی ,استفاده از پماد ویکس,ویکس پمادی کاربردی ,نحوه استفاده پماد ویکس ,ویکس پمادی مفید جهت رفع سردرد ,

برای همه افرادی که در خانواده شان کسی از درد مفاصل رنج می برد، بوی ویکس بوی آشنایی است. البته این بوی چندان مطلوبی نیست، اما به هر حال اکثر ما ایرانی ها در جعبه کمک های اولیه یک پماد ویکس داریم. اما خیلی از افراد اطلاعات دقیقی از موارد استفاده این پماد معروف را ندارند.

ویکس از چندین ترکیب روغنی و گیاهی تسکین دهنده مانند نعنا، اوکالیپتوس و کافور تهیه می شود. ویکس یک مرهم پرمصرف است که می توان با آن احتقان مجاری تنفسی و دیگر علائم سرماخوردگی و گریپ را برطرف کرد. استفاده موضعی از آن روی قفسه سینه یا کمر باعث احساس آرامش بیمار و تسکین علائم می شود. در ادامه مطلب، در خصوص موارد استفاده از پماد ویکس که ناشناخته مانده است بیشتر صحبت می کنیم.

پماد ویکس برای مقابله با قارچ پا و روش استفاده

خواص ضد قارچی ترکیبات موجود در پماد ویکس قوی است، به همین دلیل می توان از آن برای درمان و از بین بردن قارچ پاها استفاده کرد. این پماد برای مقابله با مشکل پای ورزشکار (نوعی بیماری قارچی که در پا دیده می شود) و دیگر موارد آزاردهنده مانند خشکی و ترک پاشنه پا مناسب است.

قبل از خواب مقدار کمی پماد ویکس را به مناطق قارچ زده بمالید و به آرامی ماساژ دهید. این کار را تا زمانی که پاها بهبود یابند تکرار کنید.

موارد استفاده پماد ویکس

پماد ویکس برای مقابله با آکنه و روش وصرف

شاید تصور شود به دلیل ترکیبات روغنی ویکس نمی توان از آن برای مقابله با آکنه استفاده کرد، اما خواص ضدالتهابی و ضدباکتریایی این پماد برای مقابله با این مشکل پوستی مفید است. این پماد رطوبت زیادی به پوست داده و از باقی ماندن جای جوش پیشگیری می کند.

مناطقی را که بیشتر درگیر آکنه هستند تمیز کرده و مقدار اندکی از این پماد را به جوش ها بزنید. می توانید روزانه دو بار این کار را تکرار کنید. نیازی نیست میزان زیادی از این پماد را استفاده کنید و یا آن را به تمام صورت و بدن خود بزنید. اگر پوست حساسی دارید بدون تجویز و نظر پزشک تان از هیچ ترکیبی برای پوست خود استفاده نکنید.

موارد استفاده پماد ویکس ,پمادی فوق العاده مفید و کاربردی ,استفاده از پماد ویکس,ویکس پمادی کاربردی ,نحوه استفاده پماد ویکس ,ویکس پمادی مفید جهت رفع سردرد ,

پماد ویکس برای تسکین دردهای عضلانی و روش استفاده

مالیدن این پماد روی پوست باعث ایجاد احساس گرمای خاصی می شود که بسیار آرامبخش و تسکین دهنده است. بر خلاف بوی زننده آن، این پماد یکی از بهترین تسکین دهنده های دردهای عضلانی محسوب می شود.

کمی پماد ویکس را روی مناطق دردناک زده و به آرامی ماساژ دهید. سپس یک حوله گرم روی منطقه مورد نظر بگذارید و 15 دقیقه صبر کنید. تا زمانی که درد برطرف نشده است این کار را چندین بار در روز تکرار کنید.

موارد استفاده پماد ویکس

پماد ویکس برای از بین بردن زگیل و نحوه مصرف

زگیل ها از ویروس پاپیلوم انسانیHPV ناشی می شوند و زیبایی پوست را از بین می برند. از بین بردن زگیل ها کار چندان ساده ای نیست، اما می توان با کمک ترکیبات ضدالتهابی موجود در پماد ویکس، روند نابودی زگیل ها را تسریع کرد.

کمی پماد ویکس روی زگیل بزنید و بانداژ کنید. حداقل شش ساعت صبر کرده و بانداژ را دور انداخته و دوباره پماد بزنید و از نو بانداژ کنید. احتمالا لازم است که چندین بار این کار را تکرار کنید تا زگیل ها به طور کامل برطرف شوند.

پماد ویکس برای مقابله با عفونت گوش و روش استفاده

تاثیر ضدالتهابی و آرامبخشی ترکیبات موجود در ویکس به همراه خواص ضدباکتریایی سیر به درمان عفونت گوش کمک می کند.

یک حبه سیر را پوست بگیرید و آن را به مدت 10 ثانیه داخل ماکروویو قرار دهید تا گرم شود. آن را با کمی پماد ویکس آغشته کرده و داخل گوش خود قرار دهید. این کار را برای گوش نوزادان و کودکان هرگز انجام ندهید.

پماد ویکس برای مقابله با عفونت پوستی و نحوه استفاده

اگر از زخم ها و سوختگی های سطحی پوست مراقبت کافی نکنید ممکن است عفونی شوند. در نتیجه مهم است که آنها را به خوبی تمیز کرده و مقدار اندکی پماد ویکس بزنید تا از بروز عفونت پوستی پیشگیری شود.

منطقه مورد نظر را با دستمال مرطوب تمیز کنید و یک لایه بسیار نازک پماد ویکس بزنید و با ملایمت ماساژ دهید. اگر متوجه سوزش، خارش و هر نوع احساس ناخوشایند شدید، بلافاصله محل را شستشو دهید.

پماد ویکس برای کاهش خون مردگی و کبودی پوست و روش استفاده

برای همه ما پیش می آید که به دلیل ضربه دچار کبودی پوست بشویم. استفاده از پماد ویکس باعث تسریع جریان خون شده و خونمردگی و کبودی را کاهش می دهد.

یک قاشق پماد ویکس را با کمی نمک دریایی داخل ظرفی بریزید و مخلوط کنید تا خمیر شود. این ترکیب را روی محل کبودی زده و به آرامی ماساژ دهید. هر روز تا برطرف شدن کامل خونمردگی، روزانه دو مرتبه این کار را تکرار کنید.

موارد استفاده پماد ویکس

پماد ویکس برای تسکین سردردهای خفیف و نحوه استفاده

منظورمان سردردهای شدید و میگرنی نیست، اما می توان سردردهای معمولی و خفیف را با پماد ویکس تسکین داد. بوی آن فشار وارده را از بین برده و تاثیر مسکنی دارد.

کافیست مقدار اندکی از این پماد را روی گیجگاه و پیشانی بزنید و سعی کنید به مدت چند دقیقه در آرامش باشید. اگر لازم بود می توانید این کار را تکرار کنید.

ارسال شده در تاریخ 29 نوامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 1,647
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.