میوه پر خاصیت کیوی معجزه ای برای سلامتی جسم و روح

میوه پر خاصیت کیوی معجزه ای برای سلامتی جسم و روح

میوه پر خاصیت کیوی

کیوی

کیوی مانند قرص آسپرین موجب رقیق شدن خون شده از ایجاد پلاک در خون جلوگیری می کند
این میوه به دلیل خاصیت کاهندگی که بر سطح تری گلیسرید دارد از غلظت می کاهد.

سلامت دستگاه گوارش

کیوی منبع غنی از فیبر می‌باشد و می‌تواند به سلامت دستگاه گوارش کمک کرده و همچنین در دفع مواد سمی از روده موثر است، در نتیجه از سرطان روده جلوگیری می‌کند. فیبر موجود در کیوی از بروز یبوست جلوگیری می‌کند و در پیشگیری از سایر مشکلات معده و روده مؤثر است.

سلامـت قلـب و عروق

خوردن میوه کیوی هر روز صبح به مثابه آسپرین عمل کرده و در سلامت قلب موثر می‌باشد، زیرا از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند. طبق تحقیقات انجام‌شده افرادی که روزانه به مدت 28 روز، 2 تا 3 عدد کیوی می‌خوردند از تشکیل لخته در خون آن‌ها به میزان 18 درصد کاسته شده بود و همچنین تری‌گلیسیرید خون آن‌ها تا 15 درصد کاهش یافته بود؛ این امر به نوبه خود سبب کاهش رسوب و تشکیل پلاک در دیواره رگ‌ها شده و در نتیجه، در برابر بیماری‌های قلبی- عروقی بدن را مصون نگه می‌دارد.

 میوه پر خاصیت کیوی,کیوی معجزه ای برای سلامتی ,خواص کیوی ,فواید و مضرات کیوی,خواص کیوی برای سلامتی ,میوه کیوی سرشار از مواد مغذی,مضرات کیوی ,فواید میوه کیوی

میوه پر خاصیت کیوی

کیوی: شاهکار خلقت

میوه کیوی سرشار از مواد مغذی معدنی و ویتامین‌ها است. این میوه شامل مقدار قابل توجهی ویتامین A، C و E است. ویتامین C یک آنتی‌اکسیدان حلال در آب است که بدن را از ابتلا به چاقی، بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان حفظ می‌کند.

ویتامین E نیز تأثیر مشابهی با ویتامین C دارد اما آنتی‌اکسیدان حلال در چربی است، میوه کیوی به دلیل داشتن این دو ویتامین به حفاظت بدن در مقابل «رادیکال‌های آزاد» حفظ می‌کند.

فیبر غذایی موجود در کیوی برای درمان بیماری‌هایی مثل دیابت از طریق کنترل سطح قند خون مفید است. مصرف کیوی همچنین از ابتلا به سرطان روده جلوگیری می‌کند و مقدار فیبر بالای آن مقدار سطح کلسترول خون را کاهش می‌دهد.

پزشکان همچنین به بیمارانی که از بیماری‌های قلبی رنج می‌برند، توصیه می‌کنند که روزانه این میوه را مصرف کنند تا شانس دومین سکته قلبی در آنان کاهش یابد.

از دیگر فواید این میوه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

* جلوگیری از ابتلا به بیماری آسم

* جلوگیری از سرفه و خس‌خس گلو به خصوص در کودکان

فواید میوه کیوی

این میوه کوچک و قهوه‌ای رنگ یکی از غنی‌ترین منابع برخی مواد مغذی مورد نیاز بدن می‌باشد. کیوی سرشار از آنتی‌اکسیدان بوده و میزان ویتامین C موجود در کیوی از پرتقال بیشتر است. این میوه همچنین منبع خوبی از پتاسیم، فیبر و میزان قابل توجهی از ویتامین‌های A و E می‌باشد.

جلوگیری از بیماری‌های تنفسی با میوه پر خاصیت کیوی

از بروز آسم و سایر بیماری‌های تنفسی جلوگیری می‌کند. تحقیقات انجام‌شده در ایتالیا که بر روی 18000 نفر از کودکان 6 تا 8 سال انجام شد، حاکی از آن است که کیوی دارای اثرات درمانی بر روی بیماری‌های تنفسی می‌باشد. در این تحقیق ثابت شد کودکانی که در هفته 5 تا 7 واحد میوه کیوی و مرکبات مصرف می‌کردند 44 درصد کمتر از سایر کودکان (که یک‌بار در هفته کیوی مصرف می‌کردند) دچار خس‌خس سینه می‌شدند.

خواص کیوی

اگر تا به حال پرتقال را فقط به خاطر ویتامین ث بالای آن و پیشگیری از سرماخوردگی مصرف می کردید می توانید کیوی را جایگزین آن کنید. ویتامین ث موجود در کیوی 2 برابر پرتقال، 6 برابر لیمو ترش و میزان مواد مغذی آن 8 برابر سیب است. مقدار پتاسیم آن از نظر وزنی تا حدی کمتر از موز است. همچنین دارای ویتامین A‘E’کلسیم’آهن و اسید فولیک می باشد. یک عدد کیوی متوسط 46 کالری انرژی دارد.

کیوی دارای مقادیر زیادی آنزیم حل کننده پتاسیم به نام پاپایین است که از نظر تجاری برای نرم کردن گوشت مفید است اما احتمال دارد برای برخی افراد آلرژی زا باشد. بویژه افرادی که به آناناس حساسیت دارند مستعد حساسیت به این میوه نیز هستند. این آنزیم با پختن میوه به سرعت از بین می رود.کیوی

کیوی پادزهر سیگار

سیگاری ها به ویتامین C بیشتری نیاز دارندو زیرا مواد سمی مخصوصاً رادیکالهای آزاد موجود در دود سیگار ویتامینها را از بین می برد. بنابراین سیگاریها باید حدود 40% بیشتر ویتامین C مصرف کنند. این مقدار با خوردن 2 عدد کیوی کسب می شود.

 میوه پر خاصیت کیوی,کیوی معجزه ای برای سلامتی ,خواص کیوی ,فواید و مضرات کیوی,خواص کیوی برای سلامتی ,میوه کیوی سرشار از مواد مغذی,مضرات کیوی ,فواید میوه کیوی

میوه پر خاصیت کیوی بمبی علیه استرس :

استرس و کمبود خواب روی بدن انسان اثر می گذارد. هرکس می خواهد به این وضع دچار نشود باید در روز 4 عدد کیوی بخورد. 4 عدد کیوی را در طول روز تقسیم کنید. مثلاً صبح’ ظهر’ بعدازظهرو عصر. چون بدن انسان نمی تواند ویتامین C را ذخیره کند.

6 دلیل برای میوه پر خاصیت کیوی خوردن وجود دارد:

1- 3 گرم فیبـر دارد که کلستـرول را کاهش داده از سرطان جلوگیـری می کند و به کنترل انسولین کمک می نماید.

2- در مقایسه با یک عدد پرتقال هم اندازه خود ‘ ویتامین C بیشتری دارد.

3- حاوی مقادیر قابل توجهی آنتی اکسیدان محلول در چربی است( ویتامینA و E ) که برای مبارزه با رادیکالهای آزاد مفید می باشد.

4- حاوی فیتوناتریفت هایی از جمله کاروتنوئید و فلاوونوئید است که تحقیقات نشان داده که DNA را از آسیبهای مربوط به اکسیژن محافظت می کند.

5- حدود 10% از پتاسیم پیشنهادی روزانه را داراست ( حدود 300 میلی گرم ) .

6- حاوی مقادیر زیادی فولات است که بدن را در مقابل بیماریهای قلبی ‘ سرطان و غیره محافظت می کند و برای شکل گیری هموگلوبین حامل اکسیژن ضروری است.

مضرات کیوی :

کیوی دارای مقدار زیادی اگزالات است که موجب تشکیل سنگ در کلیه و کیسه صفرا می شود. به همین دلیل بار یافراد مستعد سنگ کلیه و سنگ صفرا مضر است.

ارسال شده در تاریخ 21 دسامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 1,317
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.