نان خرمایی کرمانشاهی طرز پخت نان خرمایی کرمانشاهی سنتی و طبیعی

نان خرمایی کرمانشاهی طرز پخت نان خرمایی کرمانشاهی

نان خرمایی کرمانشاهی , طرز تهیه نان خرمایی کرمانشاهی, روش پخت نان خرمایی کرمانشاهی ,نان خرمایی کرمانشاه سنتی , شیرینی خرمایی کرمانشاه

‍  نان خرمایی کرمانشاه

نان خرمایی کرمانشاهی , طرز تهیه نان خرمایی کرمانشاهی, روش پخت نان خرمایی کرمانشاهی ,نان خرمایی کرمانشاه سنتی , شیرینی خرمایی کرمانشاه

✏️مواد لازم

?مغز گردو ۱۵۰ گرم

?تخم مرغ (زرده) برای تزیین شیرینی به مقدار لازم

?خرما ۳۰۰ گرم

?بیکینگ پودر ۱ قاشق چای خوری

?گلاب ۵ قاشق غذا خوری

?ماست‏ ۲ قاشق غذا خوری

?کره ۲۲۰ گرم

?آرد گندم ۳ لیوان

♨️طرز تهیه

?کره را روی حرارت بخار قرار دهید تا آب شود ( روش بن ماری ) ، بکینگ پودر و ماست را مخلوط کنید سپس به کره آب شده اضافه نمایید ، پس از مخلوط شدن مواد کم کم آرد را اضافه کنید و 3 دقیقه ورز دهید ( فقط تا حدی ورز دهید که خمیر یکدست شود ).

?خمیر را داخل نایلون فریزر بگذارید و به مدت 2 ساعت کناری قرار دهید ؛ در این مدت خرماها را بشویید و پوست و هسته خرما را جدا کنید سپس بهمراه مغز گردو و گلاب مخلوط و چرخ کنید ( در صورت تمایل میتوانید 1 قاشق چایخوری پودر دارچین یا رازیانه اضافه کنید ).

?پس از 2 ساعت که خمیر آماده شد تکه هایی از خمیر بردارید و کف دست تان پهن کنید سپس داخل آن مقداری از خرمای چرخ شده بگذارید و از اطراف جمع کنید ( تمام شیرینی ها را به همین صورت اماده کنید ).

?نان خرمایی ها را داخل سینی فر بچینید و روی آنها را با برس زرده تخم مرغ بمالید سپس سینی را داخل فری که از قبل با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کرده اید و گرم شده است به مدت 15 – 20 دقیقه قرار دهید تا روی نان خرمایی ها طلایی شود.

?پس از آماده شدن نان خرمایی باید صبر کنید تا خوب سرد شوند سپس داخل ظرف قرار دهید ، این شیرینی ها بسیار ترد و شکننده میباشند و باید در زمان انتقال به ظرف خوب سرد شده باشند.

?میتوانید بسته به سلیقه تان انواع مدل های این شیرینی خوشمزه را آماده کنید ، در صورت تمایل میتوانید پیش از قرار دادن نان خرمایی ها در فر یک گردو برای زیبایی بیشتر روی نان خرمایی ها قرار دهید و یا زرده تخم مرغ را با مقداری زعفران دم کرده مخلوط کنید و روی نان خرمایی ها بزنید تا رنگ طلایی تری داشته باشید.

ارسال شده در تاریخ 6 مارس 2018 توسط خدیجه ص با موضوع دسته‌بندی نشده
بازدید : 2,229
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.