نحوه برخورد با افراد مختلف و شخصیت های متفاوت-راهکارهای رفتاری

نحوه برخورد با افراد مختلف و شخصیت های متفاوت

نحوه برخورد با افراد مست و معتاد

برای اینکه آلت دست افراد مست و معتاد قرارنگیرید، تنها کافی است که از شنیدن سخنان و مشاهده تلوتلو خوردن آنان خودداری کنید. در این نحوه برخورد به مجرد این که این کسان رفتار شما را خشک و بی روح بیابند و بین شما و اشیاء تفاوتی حس نکنند به دنبال فرد دیگری خواهند رفت.

افراد یاوه گو و ملال آور

اگر در برابر افراد یاوه گو در محظور قرار بگیرید و در حالی که از خشم دندان های خود را به هم میفشرید، به اباطیل و سخنان پراکنده شان علاقه نشان دهید، به طور دقیق آنان را در انجام کاری که از آن نفرت دارید تشویق می کنید. حال آن که می توان با اقدامی قاطعانه و سیاستمدارانه، خود را از گزند این کسان مصون و در امان نگه داشت. برای مثال می توان گفت:”شما درست یک ربع است که یک نفس صحبت می کنید و از این که من به سخنان شما علاقه ندارم توجهی نشان نمی دهید.”

افراد همیشه نالان

در برابر افراد منفی باف که تمام ناراحتی های خود را نزد شما می آورند قاطعانه ایستادگی و به ایشان تفهیم کنید که ذهن شما محل تخلیه احساسات منفی شان نیست. برای این منظور هیچ اعتنایی به گلایه ها، بدزبانی ها، و یاوه گویی های آنان نکنید. زیرا رفتار قاطعانه تان به آنان خواهد آموخت که بازارشان کساد است و رفتار سلطه جویانه آنان برشما کارگر نیست.

نحوه برخورد

افرادی که دیگران را به مسخره می گیرند و می آزارند

این افراد به طور معمول نقطه ضعفی در افراد جستجو کرده تا با توسل به آن آنان را استهزا کنند. حساسیت های بیهوده و عصبی شدن های مکرر، این کسان را در انجام کارشان ترغیب میکند. به عکس بی اعتنایی و برخورد قاطع و سیاستمدارانه میدان عمل را از آنان می گیرد و اجازه نمی دهد که کسی را آلت دست کنند.

میزبان قربانی کننده

در مقام مهمان از شرکت در بازی و یا صرف غذایی که میل ندارید خودداری کنید و در برابر اصرار و پافشاری میزبان و سایر میهمانان ایستادگی کرده و به سلطه پذیری تن در ندهید.

افرادی که طالب بحث و جدل هستند.

نحوه برخورد در برابر افرادی که مایلند پای دیگران را به بحث بکشانند و بدون توجه به تمایلشان، این است که آنان را در این بازی دخالت دهند با جدیت بایستید. به بیانی دیگر بدون این که اجازه دهید صدایتان بلند و لحن کلامتان خشن و طعنه آمیز باشد، از دخالت در بحثی که موضوع آن را دوست ندارید احتراز کنید. هستند افرادی که با وسوسه، دیگران را در بحث دخالت داده و سپس گفتگو را به انحراف کشیده و برحسب تمایل خود از آن نتیجه گیری می کنند. برای این که خود را از قید و اجبارهای این گونه بحث ها آزاد و رهای کنید، نقابی از بی تفاوتی بر چهره بزنید و از آن فاصله بگیرید.

افراد لفاظ و لاف زن

برای این که یاوه گویی افراد لاف زن را به رخشان بکشید، از لاف زدن متقابل خودداری کرده و خود را به سخنان آنان بی علاقه نشان دهید. این نحوه برخورد مؤثر واقع خواهد شد.

ارسال شده در تاریخ 26 فوریه 2017 توسط مدیریت با موضوع گوناگون , مطلب علمی
بازدید : 2,233
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.