چگونه یک نرم افزار مدیریت کلینیک خوب بخریم؟

چگونه می توانیم یک نرم افزار مدیریت کلینیک خوب بخریم؟

قبل از این که بخواهیم در مورد خرید نرم افزار مدیریت کلینیک صحبت کنیم بیایید ببینیم چگونه می توان یک نرم افزار خوب خرید؟ در ادامه به روش خرید یک نرم افزار خوب می پردازیم.

نرم افزار مدیریت کلینیک

چگونه یک نرم افزار خوب بخریم؟

شرط اول : یک نرم افزار تخصصی انتخاب کنید

نرم افزار مدیریت درمانگاهنرم افزاری را انتخاب کنید که به صورت تخصصی برای حوزه کاری شما طراحی شده باشد. استفاده از نرم افزارهای عمومی که به صورت چند منظوره طراحی شده اند ممکن است مشکلاتی را در آینده برای شما به وجود بیاورد یا اینکه تمام نیازهای شما را برآورده نکند.

شرط دوم : شنیدن کی بود مانند دیدن

نرم افزار مدیریت کلینیکقبل از خرید هر نرم افزاری ابتدا نسخه آزمایشی آن نرم افزار را درخواست بدهید. شرکت هایی که از عملکرد نرم افزار خود مطمئن باشند این نسخه را به راحتی در اختیار شما قرار خواهند داد. با استفاده از نسخه آزمایشی می توانید با نرم افزار کار کرده و مزایا و معایب آن را بررسی نمایید.

شرط سوم : داشتن پشتیبانی مناسب

پشتیبانی نرم افزار مدیریت کلینیکهرگز از نرم افزارهای قفل شکسته استفاده نکنید، مخصوصا زمانی که نرم افزار برای مدیریت مالی شما باشد و حساب و کتابهای شما را مدیریت کند. قبل از خرید نرم افزار از شرایط پشتیبانی و نحوه ارائه آن از طرف شرکت تولیدکننده نرم افزار پرس و جو کنید و سعی کنید همه این موارد به صورت کتبی و در قرارداد ذکر شود.

این نکته را فراموش نکنید که در شرایط پشتیبانی قید نمایید تا در صورت نیاز به افزودن امکان جدید، شرکت سازنده نرم افزار با شما همکاری نماید.

واقعیت این است که نرم افزار بدون پشتیبانی به هیچ دردی نمی خورد و ارزش وقت گذاشتن برای ورود اطلاعات را ندارد.

شرط چهارم : مشاهده لیست مشتریان قبلی

مشتریان نرم افزار مدیریت کلینیکقبل از خرید نرم افزار سعی کنید با یکی دو تا از مشتریان قبلی همان نرم افزار صحبت کنید و نظر آنها را جویا شوید. البته اگر جزء اولین مشتریان شرکت تولیدکننده نرم افزار باشید، می توانید از طریق مذاکره، از درستی کار مطمئن شوید.

برخی از شرکتهای نرم افزاری که محصول جدیدی را تولید می کنند برای اثبات درستی کار خود و جلب اطمینان مشتری، ضمانت بازگشت وجه 100 درصدی در نظر می گیرند. اگر این شرط را بتوانید در قرارداد منعقده قید نمایید می توانید به محصول اطمینان کرده و بدون ریسک خرید خود را انجام دهید.

تا اینجا شرایط خرید نرم افزار را به صورت کلی برای شما بیان کردیم. در ادامه مطلب به نحوه خرید نرم افزار کلینیک خوب می پردازیم و یک نرم افزار کلینیک را به صورت پیشنهادی به شما معرفی می کنیم که دارای همه شرایط ذکر شده در این مطلب می باشد.

یک نرم افزار مدیریت کلینیک خوب چه شراطی باید داشته باشد؟

علاوه بر شرایطی که در قسمت قبلی گفته شد، یک نرم افزار کلینیک خوب و جامع بایستی دارای امکانات تخصصی در حوزه کلینیک و امور مختلف آن داشته باشد.

سرعت پذیرش در نرم افزار مدیریت کلینیک

1) با استفاده از نرم افزار مدیریت کلینیک بایستی بتوان خیلی سریع بیماران را پذیرش کرد. ما هیچ نرم افزار کلینیکی نداریم که امکان پذیرش بیماران را نداشته باشد، بنا بر این وجود آن امتیاز خاصی به حساب نمی آید ولی سرعت عملکرد این قسمت می تواند یک امتیاز مثبت برای نرم افزار مدیریت کلینیک باشد. نمونه فرم پذیرش بیمار در نرم افزار مدیریت کلینیک سیب را در تصویر زیر نشان داده شده است :

فرم پذیرش در نرم افزار کلینیک

2) چنانچه از یک نرم افزار مدیریت کلینیک استفاده می کنیم بایستی بتوانیم گزارشات درخواستی سازمان های بیمه را از آن استخراج نماییم. بیمه هایی مانند تامین اجتماعی، بیمه سلامت و نیروهای مسلح گزارشات را در قالب خاصی پذیرش می کنند.

گزارش لیست تامین اجتماعی در نرم افزار مدیریت کلینیک

همچنین بایستی بتوان بدون وجود وابستگی به شرکت ها یا اشخاص دیگر، فایل های استاندارد بیمه را تولید نمود. هم اکنون بیمه های نیروهای مسلح و سلامت لیست نسخ را به صورت فایل استاندارد پذیرش می کنند و صرفاً ارائه پرینت برای این بیمه ها قابل قبول نمی باشد.

گزارش برگ کمیته در نرم افزار کلینیک

3) بیشترین تراکنش مالی کلینیک در واحد پذیرش و صندوق اتفاق می افتد. یک نرم افزار کلینیک خوب بایستی به گونه ای طراحی شود که بتوان برای این تراکنش ها به صورت اتوماتیک سند حسابداری تولید کرد، در غیر این صورت، حسابدار کلینیک بایستی اسناد حسابداری را به صورت دستی و احتمالا در یک نرم افزار دیگری ثبت نماید.

سند حسابداری پذیرش نرم افزار کلینیک

4) یک نرم افزار کلینیک خوب بایستی دارای زیرسیستم حسابداری مالی نیز باشد. وجود سیستم حسابداری در کنار نرم افزار مدیریت کلینیک باعث رهایی از مدیریت جزیره ای کلینیک می شود و بسیاری از کارهای دستی حذف می شود.

مدیریت یکپارچه کلینیک با نرم افزار مدیریت کلینیک

حذف کارهای دستی باعث می شود تا خطاهای انسانی به حداقل خود برسد. به عنوان مثال حسابدار کلینیک مجبور نمی شود اعداد را از نرم افزار کلینیک برداشته و در نرم افزار حسابداری مجزایی ثبت کند.

5) تقریبا تمامی کلینیک ها با چندین پزشک و پرستار همکاری می کنند که ممکن است شرایط همکاری آنها با یکدیگر متفاوت باشد. مثلا سهم پزشکان عمومی از درآمد با سهم پزشکان متخصص متفاوت می باشد. درصد سهم پزشک در شیفت های مختلف کاری ممکن است با همدیگر متفاوت باشند و سایر شرایطی از این قبیل.

حقوق پزشکان در نرم افزار کلینیک

محاسبه دقیق حق السهم پزشکان و پرستاران که با شرایط متفاوت کار می کنند کاری بسیار دشوار و زمان بر می باشد و احتمال بروز خطا خیلی بالاست.

یک نرم افزار مدیریت کلینیک خوب بایستی امکان محاسبه حقوق و دستمزد پزشکان را در خود داشته باشد تا اشتباه محاسباتی باعث ضرر و زیان به مدیران کلینیک یا پزشکان و پرستاران همکار نشود.

6) اگر کلینیک شما پرتردد باشد، یعنی مراجعین زیادی به کلینیک خود داشته باشید، برای مدیریت سالن انتظار کلینیکتان باید چاره ای بیاندیشید، در غیر این صورت کلینیکتان بسیار شلوغ و پر سر و صدا خواهد شد و ممکن است به دلیل همین سر و صد ا و شلوغی، اولین مراجعه به کلینیک شما آخرین مراجعه باشد.

سیستم نوبت خوان در نرم افزار مدیریت کلینیک

برای مدیریت سالن انتظار می توانید از دستگاه های مخصوص نوبت خوان استفاده نمایید، ایراد استفاده از این دستگاه ها عدم سازگاری و یکنواختی آن با نرم افزار پذیرش خواهد بود. یک نرم افزار کلینیک خوب می تواند با استفاده از تکنولوژی ها و ترفندهای تخصصی، این مشکل را رفع کند به طوری که شما نیازی به خرید دستگاه نوبت خوان مجزا نباشید.

7) یک نرم افزار مدیریت کلینیک خوب بایستی بتواند به دستگاه های کارتخوان بانکی وصل شده و تراکنش های مربوطه را به صورت خودکار در سیستم ثبت نماید.

8) یک نرم افزار مدیریت کلینیک خوب بایستی بتواند عملکرد کاربران را پیگیری کند. اگر از یک نرم افزار کلینیک خوب استفاده کنید می دانید که مثلا قبض شماره 17532 توسط چه کاربری و به چه دلیلی حذف شده است.

عملکرد کاربران نرم افزار مدیریت کلینیک

با استفاده از نرم افزار کلینیک بایستی بتوانید کاربران را تعریف کرده و دسترسی های مشخصی را به صورت محدود شده به آنها بدهید تا امنیت کافی برای اطلاعات شما فراهم گردد. به عنوان مثال یک کاربر عادی پذیرش نباید بتواند اطلاعات قراردادهای پزشکان را مشاهده یا دستکاری کند.

9) پشتیبانی، پشتیبانی و پشتیبانی. یک نرم افزار کلینیک خوب بایستی دارای پشتیبانی قوی باشد. فرض کنید در شلوغی کلینیک، نرم افزار دچار مشکل شد، چنانچه پشتیبان نرم افزار کلینیک نتواند در سریع ترین زمان ممکن مشکل شما را رفع کند، کارهای شما مختل خواهد شد.

بنا بر این بر روی پشتیبانی نرم افزار کلینیک خیلی حساس باشید.

و اما پیشنهاد ما برای شما برای خرید نرم افزار مدیریت کلینیک خوب

ما به شما پیشنهاد می کنیم تمامی شرایط بالا را برای نرم افزار مدیریت کلینیک سیب بررسی نمایید. شرکت راه حل های پویا با تکیه بر نیروی جوان و متخصص توانسته است با ارائه کامل ترین و جامع ترین نرم افزار مدیریت کلینیک در سطح کشور، بسیاری از مشکلات کلینیک ها را حل نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نرم افزار کلینیک سیب می تواند به آدرس https://clinic-software.ir مراجعه کرده و علاوه بر مطالعه اطلاعات بیشتر در خصوص این نرم افزار، نسخه آزمایشی آن را به صورت رایگان سفارش دهید.

این شرکت علاوه بر نسخه آزمایشی رایگان، نسخه اصلی نرم افزار را نیز به مدت 3 ماه روی سیستم شما به صورت کاملا رایگان نصب و راه اندازی می نماید.

همچنین شما می توانید از ضمانت بازگشت وجه 6 ماهه در خصوص نرم افزار مدیریت کلینیک سیب نیز بهره مند شوید و استرسی برای خرید نرم افزار نداشته باشید.

نکته قابل توجه این که، شرکت راه حل های پویا پروژه های موفق دیگری در سطح کشور اجرا کرده که نمونه آن، نرم افزار مدیریت تعاونی مسکن می باشد.

برای دریافت نسخه آزمایشی نرم افزار مدیریت کلینیک سیب به صورت کاملا رایگان، اینجا کلیک کنید.

ارسال شده در تاریخ 25 آگوست 2019 توسط مدیریت با موضوع رپرتاژ
بازدید : 1,111
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.