نرم کردن کف پاها روش ها و درمان های خانگی برای زبری پا

نرم کردن کف پاها روش ها و درمان های خانگی برای زبری پا

نرم کردن کف پاها

 براى نرم کردن کف پاها، کتیرا، بابونه‏ شیرازى، شاهتره و مخلصه را به نسبت مساوى نرم کنید .

و شب‏ها مقدارى از آن را با ماست مخلوط کرده و بر کف پاها ضماد کنید و جورابى نخى به پاها بکشید و بخوابید.

نرم کردن کف پاها, روش ها و درمان های خانگی برای زبری پا,پای صاف و نرم, تمیز کردن پا ,جوش شیرین و نرم کردن پا ,درمان سختی پاشنه پا ,درمان زبری پاشنه ,

رخی اوقات پوست کف پا دچار خشک شدن و ترک می شود که این عامل باعث بروز ناراحتی در پاها می شود به همین دلیل در این مقاله قصد داریم شما را با روش های درمان خانگی پوسته پوسته شدن پاها آشنا کنیم.

اگر می‌خواهید پاهای سالمی داشته باشید، باید به خوبی از آنها مراقبت کنید. بهداشت ضعیف و خشکی پوست منجر به پوسته پوسته شدن کف و انگشتان پاها می‌شوند.اگر می خواهید پاهای سالمی داشته باشید، باید به خوبی از آنها مراقبت کنید.

بهداشت ضعیف و خشکی پوست منجر به پوسته پوسته شدن کف و انگشتان پاها می شوند.

پوسته پوسته شدن پاها به طور کلی خطری ندارند، اما ممکن است باعث خارش و آزردگی پوست پاها شده و البته از زیبایی آنها نیز بکاهد.

دلیل اصلی بروز این وضعیت به طور کلی به کاهش رطوبت پوست در اثر فعالیت بدنی شدید و یا عوامل محیطی، وابسته است.

علاوه بر این، مواردی همچون عفونت های قارچی، آفتاب سوختگی، آرتریت واکنشی، درماتیت و برخی از انواع واکنش های حساسیتی نیز می توانند در پوسته پوسته شدن کف پاها، نقش داشته باشند.

اما به هر حال، بعد از اینکه دلیل اصلی بروز این حالت مشخص شد، می توان از یکسری روش های درمان خانگی که در ادامه این مقاله مطرح می شوند، برای مقابله با پوسته پوسته شدن کف و انگشتان پاها بهره گرفت.

چگونه انگشتان پا را با جوش شیرین تمیز کنیم ؟ نرم و صاف شدن انگشتان پا رویای هر زنی است.پاشنه سخت، خشک و ترک خورده را با جوش شیرین درمان کنید که دارای خواص ضد عفونی کننده است، همچنین پاشنه پا را نرم میکند و سختی آن را از بین می برد این یک ابزار ارزان، اما بسیار موثر است. با استفاده از آن، می توانید پا را صاف و نرم کنید این دستور ساده کمک خواهد کرد که پوست زبر بر روی پاشنه نرم و صاف شود 3 قاشق غذاخوری جوش شیرین و 4/5 لیتر آب نیاز دارید جوش شیرین را در آب داغ حل کرده پای خود را در 15-20 دقیقه داخل این محلول قرار دهید. پس از آن، پای خود را با یک سنگ پا مالش دهید. سپس هر نوع کرمی که در دسترس داشتید بمالید و جوراب بپوشید حتی پس از اولین بار متوجه تفاوت می شوید درمان به صورت روزانه برای 5-7 روز. پس از آن، 7 روز استراحت داده، و سپس این روش را تکرار کنید.3 بار این دوره های زمانی را انجام دهید علاوه بر جوش شیرین اضافه کردن یک قاشق غذاخوری نمک و کمی صابون مایع در حمام هم خوبست.

آب گرم و سنگ پا:

با قرار دادن پاها در یک تشت آب گرم و همچنین استفاده از یک سنگ پا، می توانید هر روز پوست ها و سلول های مرده پوست پاهایتان را کاملا از بین ببرید.

این روش همچنین پاهایتان را به خوبی ماساژ Massage داده و احساس آرامشی را در شما ایجاد می کند.

ابتدا به مدت 10 دقیقه پاهای خود را در یک تشت آب گرم فرو کرده و سپس، توسط یک سنگ پا، پوست های مرده را جدا کنید.

بعد از آن، پاهایتان را شسته، خشک کنید و در نهایت به آن، کرم مرطوب کننده بزنید.

ماساژ روغن:

ابتدا هر نوع روغن طبیعی که در اختیار دارید مثل روغن بادام شیرین، روغن نارگیل، ویتامین E و یا روغن زیتون را کمی گرم کنید.

سپس، مقداری از آن را روی محل پوسته پوسته شده ریخته و به آرامی ماساژ دهید تا روغن کاملا جذب پوست شود.

این کار را می توانید روزانه 2 تا 3 بار تکرار نمایید.

آلوئه ورا:

آلوئه ورا یک مرطوب کننده و نرم کننده طبیعی بوده و خواص ضدالتهابی دارد.

برای استفاده از ژل این گیاه، چند قطره از روغن ویتامین E را با 2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا مخلوط کنید.

سپس، محلول حاصل را به نقاط پوسته پوسته شده بمالید و بگذارید خشک شود.

بعد از آن، محل را با آب گرم بشویید. این کار را به مدت حداقل 1 هفته، روزی 2 تا 3 بار تکرار نمایید.

ارسال شده در تاریخ 24 آوریل 2019 توسط امید ازادمرد با موضوع پوست و مو
بازدید : 2,215
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.