نکاتی برای باقلاپلو ی خوشمزه ترفندهای آشپزی حرفه ای

نکاتی برای باقلاپلو ی خوشمزه ترفندهای آشپزی

نکاتی برای باقلاپلو ,نکاتی برای باقلاپلو ی خوشمزه , ترفندهای باقلاپلو ی خوشمزه ,باقلاپلو از غذاهای قدیمی ‌ایرانی ,طرز تهیه باقلاپلو , طرز تهی باقلاپلوی مجلسی , مواد لازم باقلاپلو

برای این که باقلاپلوی خوشمزه ای داشته باشید با ما همراه شوید.

باقلاپلو از غذاهای قدیمی ‌ایرانی و مختص کشور ماست و در هیچ کجای دنیا غذایی با این مشخصات نمی‌توان یافت؛ غذایی که از مخلوط برنج و باقلا تشکیل شده باشد. برای تهیه این غذا که یکی از گزینه‌های مناسب برای سرو در میهمانی‌های ایرانی محسوب می‌شود، باید نکته‌هایی را رعایت کرد:نکاتی برای باقلاپلوی خوشمزه

1 – حتما از باقلا‌هایی استفاده کنید که پوست سبز رنگی دارند و البته به مدت طولانی هم فریز نشده‌اند زیرا ماندن طولانی‌مدت باقلا در فریزر باعث تغییر رنگ و طعم این ماده غذایی می‌شود.

2 – بهتر است نصف مقدار برنج، باقلا اضافه کنید. یعنی در 4 پیمانه برنج، 2 پیمانه باقلا بریزید.

3 – بهترین گوشت‌ها برای صرف با باقلاپلو، گوشت‌های گردن و ماهیچه هستند البته این غذا با گوشت مرغ نیز خورده می‌شود. جالب است بدانید که جنوبی‌ها این برنج مخلوط را با ماهی هم می‌خورند.

4 – قبل از افزودن باقلا به برنج آبکش‌شده، بهتر است آن را به مدت 5 تا 6 دقیقه در آب جوش قرار دهید و با دم کشیدن کامل برنج، باقلاها نیز مغزپخت خواهندشد. یادتان باشد که این مرحله نباید خیلی طولانی شود زیرا در صورت زیاد جوشیدن باقلاها در آب،‌ بعد از دم کشیدن همراه برنج، له خواهند شد. در ضمن، هنگام جوشیدن باقلا‌ها در آب، کفی روی آنها را می‌گیرد که باید آن را بردارید زیرا در غیر این صورت باقلاپلو رنگ کدر و تیره‌ای پیدا می‌کند که چندان خوشایند نیست.

نکاتی برای باقلاپلو ,نکاتی برای باقلاپلو ی خوشمزه , ترفندهای باقلاپلو ی خوشمزه ,باقلاپلو از غذاهای قدیمی ‌ایرانی ,طرز تهیه باقلاپلو , طرز تهی باقلاپلوی مجلسی , مواد لازم باقلاپلو

ادامه نکاتی برای باقلاپلو ی خوشمزه
5 – گاهی باقلاها به‌خوبی پخته نمی‌شوند. این نوع ناپز هستند و هر قدر روی حرارت بمانند، باز هم پخته نخواهند شد بنابراین بهتر است از حرارت دادن آنها خودداری و از خوردنشان صرف‌نظر کنید.

6 – سبزی مناسب این غذا شوید است که توصیه می‌شود از نوع تازه آن استفاده کنید. در ضمن می‌توانید هنگام دم کشیدن برنج، یک شاخه سیر تازه در میان آن قرار دهید تا عطر منحصر بفردی بگیرد.

7 – اگر باقلاپلوی‌تان با گوشت گردن بود، برای طعم دادن بیشتر به این غذا می‌توانید روی برنج در حال دم کشیدن، دارچین بیفزایید و روی گوشت نیز کمی‌ دارچین بریزید. به این ترتیب غذا طعم متفاوت‌تری پیدا خواهد کرد.

8 – ته دیگ این غذا می‌تواند مخلوط برنج با باقلا یا نان، به‌خصوص نان تافتون، باشد. به این ترتیب دیگر با هیچ بهانه‌ای از خیر ته دیگ تهیه شده نخواهید گذشت.

9 – بهترین همراه غذایی که به شما پیشنهاد می‌کنم، سالاد شیرازی و ترشی است البته بسته به ذائقه‌تان می‌توانید هر همراه غذای دیگری نیز انتخاب کنید.

10 – از نظر طعم، نوشیدنی مناسب می‌تواند یک لیوان شربت عرق نعناع یا گلاب باشد. البته شربت بهارنارنج نیز با این غذا طعم مناسبی ایجاد خواهد کرد.

ارسال شده در تاریخ 17 سپتامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع آشپزی
بازدید : 1,352
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.