نکات مهم تهیه سالاد الویه عالی طرزتهیه سالاد الویه برای مهمانی

نکات مهم تهیه سالاد الویه عالی طرزتهیه سالاد الویه برای مهمانی

نکات مهم تهیه سالاد الویه , نکات مهم تهیه سالاد الویه را بدانید , طرزتهیه سالاد الویه , مواد لازم برای سالاد الویه , دقت در نکات مهم تهیه سالاد الویه عالی

مواد لازم

سیب‌زمینی متوسط: ۴ عدد

سینه مرغ: ۳۰۰ گرم

پیاز متوسط: یک عدد

تخم‌مرغ: ۳ عدد

نخودفرنگی: یک لیوان

خیارشور خرد شده: یک لیوان

سس مایونز: ۵ قاشق غذاخوری

لیموترش: یک عدد

نمک، زردچوبه و فلفل سیاه: به میزان دلخواه

نکات مهم تهیه سالاد الویه , نکات مهم تهیه سالاد الویه را بدانید , طرزتهیه سالاد الویه , مواد لازم برای سالاد الویه , دقت در نکات مهم تهیه سالاد الویه عالی

هویج را هم می‌پزیم و به صورت نگینی خرد یا رنده می‌کنیم، در پایان خیارشور‌ها را نگینی و ریز خرد می‌کنیم و موادی را که آماده کردیم باهم مخلوط می‌کنیم.

نکته‌هایی که باید در تهیه سالاد الویه به آنها توجه کرد

۱. برای خوش طعم کردن این سالاد هویج را با کمی شکر یا عسل بخارپز و به صورت نگینی خرد کنید و به سایر محتویات بیفزایید.

۲. برخی افراد به سالاد الویه فلفل دلمه‌ای، ذرت یا کالباس اضافه می‌کنند، اما این کار را توصیه نمی‌کنیم زیرا نه تنها طعم مناسبی ایجاد نمی‌کند، بلکه غذای به دست آمده دیگر سالاد الویه نخواهد بود.

۳. چاشنی و ادویه مناسب این غذا، فلفل سیاه و کمی آب‌لیموی تازه است، آب‌لیمو را فقط باید به اندازه‌ای اضافه کرد که بوی تخم‌مرغ پخته را بپوشاند و سالاد ترش نشود.

بهتر است خیارشور‌ها را قبل از افزودن بشویید و بعد نگینی و بسیار ریز خردکنید، آنگاه آنها را در سبدی بریزید و بگذارید تا کاملاً آب آنها گرفته شود که این کار هم باعث می‌شود سالاد آب نیندازد و هم بوی نامناسب و ترشیدگی از غذا به مشام نرسد.

۵. همراه این غذا فقط نان آن هم نان‌های سنتی مانند نان بربری یا سنگک را به شما توصیه می‌کنم که البته بهتر است سبوس‌دار باشند.

۶. از رنده کردن مواد غذایی مانند هویج یا خیار شور جدا خودداری کنید، زیرا این کار باعث می‌شود سالاد الویه آب بیندازد.

۷. برای آنکه ماندگاری این غذا افزایش پیدا کند، فقط به میزان مصرف هر وعده به محتویات سالاد سس مایونز اضافه کنید، زیرا در غیر این صورت به سرعت فاسد خواهد

ارسال شده در تاریخ 22 آگوست 2018 توسط خدیجه ص با موضوع آشپزی
بازدید : 1,643
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.