هم صحبتی با مادر و تاثیر آن در جسم و روح افراد و بویژه کودکان

تاثیرات هم صحبتی با مادر در جسم و روح افراد و به خصوص کودکان

هم صحبتی با مادر , تاثیر هم صحبتی با مادر در جسم و روح افراد, امتیازات هم صحبتی با مادر, نقش مادر در جسم و روح کودکان,نقش مادر در بازی کودکان , صحبت کردن با مادر

تحقیقات نشان داده است؛
صحبت کردن با مادر و حتی شنیدن صدای او باعث آزادسازی هورمون اکسی توسین در بدن شده که به طرز قابل توجهی استرس را کاهش میدهد

❣️با مادرتون بیشتر صحبت کنید

هم صحبتی با مادر , تاثیر هم صحبتی با مادر در جسم و روح افراد, امتیازات هم صحبتی با مادر, نقش مادر در جسم و روح کودکان,نقش مادر در بازی کودکان , صحبت کردن با مادر

مادران به عنوان موثر‌ترین فرد در برقراری آرامش و صمیمیت در خانواده به شمار می‌روند و نقش بسیار زیادی در تربیت فرزندان دارند و از طرف دیگر فرزندان احساس صمیمیت بیشتری با مادر خود دارند، در این مطلب به معرفی ویژگی‌های یک مادر نمونه می‌پردازیم.

میز شام فرصتی استثنایی برای ایجاد ارتباط بهتر بین اعضای خانواده محسوب می شود و زمان مناسبی است که اعضای یک خانواده پس از گذراندن روز با یکدیگرصحبت کنند که در این میان مادران در ایجاد این فضا نقش موثری دارند.

هریک از اعضای خانواده در طول روز مشغله‌های مخصوص به خود را دارند و به همین دلیل شاید فرصت نکنند که در طول روز با یکدیگر صحبت کنند مادران نمونه با هوشمندی خود زمان تماشای تلویزیون در خانواده در کاهش می‌دهند تا اعضای خانواده از اتفاقات روزمره یکدیگر آگاه شوند، این فرصت هم صحبتی سبب افزایش طول عمر افراد هم می‌شود.

درباره فواید بازی و نقش آن در پرورش جسم و روح آنها ، پژوهش های زیادی انجام شده است و کارشناسان و پژوهشگران به این نتیجه روشن رسیده اند که بازی ، نیاز اولیه و ضروری کودکان است و هر چه امکان پرداختن آنها به بازیهای سالم و سازنده بیشتر باشد ،فکر و ذهن و جسم آنها بهتر پرورش می یابد و خصوصیت های اجتماعی آنها بهبود می یابد .

هیچ زمانی جز سالهای اولیه زندگی، بازی تأثیر خود را نشان نمی دهد . پس توجه به سالهای کودکی و تأثیر بازی، ضرورت بسیاری دارد . کودک هنگام بازی می تواند کشف کند چه کسی است و چه توانایی هایی دارد، دنیا چیست و چگونه خود را باید با محیط هماهنگ کند . بازی می تواند به کودک اعتماد به نفس دهد، بازی کردن بچه ها راهی است به سوی شکل گیــری شخصیتـی سالم و مفید . در نتیجه برای این که کودک در آینــده، زندگی خوب و بالنده ای داشته باشد، فرایند بازی بسیار ضروری است .

تعریف بازی

به هر گونه فعالیت جسمی یا ذهنی هدفداری که به صورت گروهی یا فردی انجام پذیرد و موجب کسب لذت و اقناع نیازهای کودک شود بازی گویند .

 

نقش بازی در رشد اجتماعی کودک

موجب ارتباط کودک با محیط بیرون می شود و دنیای اجتماعی او را گسترس می دهد .

موجب شکوفایی استعدادهای نهفته و بروز خلاقیت می شود .

همکاری،همیاری و مشارکت کودک توسعه می یابد .

با رعایت اصول و مقررات آشنا می شود .

همانند سازی با بزرگسالان را می آموزد .

با مفهوم سلسله مراتب آشنا شده و آن را رعایت می کند .

رقابت را می آموزد و شکست را بطور واقعی تجربه می کند .

قدرت ابراز وجود پیدا می کند و از ترس،کمرویی و خجالت بیهوده رها می شود .

حمایت از افراد ضعیف را می آموزد

 

ارسال شده در تاریخ 10 سپتامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع فرزند
بازدید : 1,440
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.