هندوانه و طالبی های بی مزه این میوه های مفید تابستانی را دور نریزیم

هندوانه و طالبی های بی مزه این میوه های مفید تابستانی را دور نریزیم

هندوانه و طالبی های بی مزه , مزه دار کردن هندوانه و طالبی های بی مزه , میوه های مفید تابستانی , خوشمزه کردن هندوانه و طالبی های بی مزه طعم دار کردن هندوانه بی مزه  ,

#نکات_ریز_خانه_داری

هندوانه و طالبی های بی مزه رو پوست بکنین و با خرده های یخ و شکر و کمی وانیل میکس کنین  می تونین از گلاب هم استفاده کنین?

و از همه مهمتر میتوانید این میوه های مفید تابستانی را با افزودن طعم دهنده ها و عطرهای طبیعی مثل زعفران و گلاب و هل و … به خوشمزه ترین و بهترین دسر تبدیل کنید و از ویتامین های موجود در این میوه ها استفاده کامل ببرید.
هندوانه و طالبی های بی مزه , مزه دار کردن هندوانه و طالبی های بی مزه , میوه های مفید تابستانی , خوشمزه کردن هندوانه و طالبی های بی مزه طعم دار کردن هندوانه بی مزه ,

 بعضی از بخش‌های میوه‌ها و سبزیجات به‌عنوان مواد زاید و دورریختنی شناخته می‌شوند، اما تا حالا فکر کرده‌اید که شاید این مواد هم مفید باشند؟!واقعیت این است که وقتی این مواد را دور می‌ریزید، مزایای تغذیه‌ای جدی و مهمی را از دست می‌دهید!

یکی از ویژگی‌های نمک این است که آب را به خود جذب می‌کند. اگر در جایی تراکم نمک بیشتر باشد و در قسمتی که در مجاورت آن است تراکم نمک کمتر باشد، آب از قسمتی که تراکم نمک کمتر است به قسمتی که تراکم نمک بیشتر است حرکت خواهد کرد.

وقتی شما مقداری نمک در سطح هندوانه می‌پاشید در مجاورت سلول‌هایی که دارای غشای نیمه تراوا هستند قسمتی با غلظت بالای نمک ایجاد می‌کنید و به این ترتیب آب درون سلول‌های تشکیل‌دهنده بافت میوه به سطح میوه منتقل خواهد شد که طعم و مزه میوه را نیز با خود انتقال می‌دهد و به این ترتیب قسمتی از هندوانه که روی سطح پوست میوه قرار گرفته است و در حقیقت همان قسمت خوراکی میوه است، شیرین‌تر خواهد شد.

اگر مقدار نمکی که روی سطح میوه می‌ریزید بیشتر باشد در این صورت طعم شورمزه نمک به شیرینی هندوانه غالب خواهد شد و شما شوری آن را به خوبی احساس خواهید کرد.

هندوانه و طالبی از جمله میوه‌های پرطرفدار در فصول گرم سال هستند. اما خوردن این میوه‌ها بانمک علاوه بر این که می‌تواند ریشه در عادات افراد و یا علاقه آنها به خوردن میوه‌ها و غذاهای شورمزه داشته باشد، از دیدگاه علمی راهکاری برای بهبود طعم و مزه میوه است.

و از همه مهمتر میتوانید این میوه های مفید تابستانی را با افزودن طعم دهنده ها و عطرهای طبیعی مثل زعفرانو گلاب و هل و … بهه هخوشمزه ترین و بهترین دسر تبدیل کنید و از ویتامین های موجود در این میوه ها استفاده کامل ببرید.

ارسال شده در تاریخ 10 ژوئن 2018 توسط خدیجه ص با موضوع آشپزی
بازدید : 6,714
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.