وضعیت صحیح اسکات و فواید این حرکت برای سلامت

وضعیت صحیح اسکات و فواید این حرکت برای سلامت

وضعیت صحیح اسکات !

اسکات حرکتی است چند مفصلی که عضلات چهارسر ران را هدف قرار میدهد، اما به‌دلیل ماهیتی که دارد عضلات پشت، سرینی «باسن»، شکم و همسترینگ «پشت پا» را نیز درگیر میکند.

برای انجام درست اسکوات باید هم‌زمان به میزان حرکت کمر، زانوها، باسن و پاها دقت داشته باشید.

وضعیت صحیح اسکات , فواید حرکت ها بدنسازی برای سلامت,تناسب اندام با حرکت های بدنسازی, همه چیز در مورد اسکات ,طریقه صحیح انجام اسکات

بدنسازی که البته در انواع مختلفی وجود دارد، لزوماً منجر به افزایش حجم و عضله نمی‌شود. این برنامه و هدف شماست که تعیین کننده خواهد بود.

جالب است بدانید تمامی ورزشکاران در رشته‌های ورزشی، از جمله فوتبال، بکس، ژیمناستیک و دومیدانی که عضلات خیلی حجیمی ندارند، از تمرینات بدنسازی بهره می‌گیرند. این تمرینات با افزایش قدرت، استقامت و کارایی بدن به ورزشکاران کمک خواهد کرد.

شما با رشد ماهیچه‌ها و افزایش استقامت و استحکام آن‌ها، لطف بزرگی به دوران میان‌سالی خود خواهید کرد. بدنسازی اگر به شکل درست انجام شود می‌تواند در حفظ سلامت استخوان‌ها به شما کمک کند.

تناسب اندام نیز یکی از مزایای بدنسازی است که امروزه بیش از هر جنبه آن اهمیت پیدا کرده است. شما برای افزایش حجم عضله و چربی سوزی به کمک بدنسازی نیاز خواهید داشت!

حرکت اسکات ( اسکوات ) یکی از بهترین ، کار آمد ترین و محبوب ترین حرکات در بدنسازی می باشد که هم بدنسازان و هم ورزشکاران دیگر رشته ها از اهمیت آن آگاه هستند. اما چرا بعضی از این حرکت واهمه دارند و بعضی شکایت از آسیب های آن می کنند ؟ برای انجام اسکات به طور صحیح بدن ما چه ویژگی هایی باید داشته باشد ؟ چطور نحوه اجرای اسکاترا تصحیح کنیم ؟ برای پاسخ به این سوالات و بسیاری از سوالات دیگر در ادامه مطلب با ما همراه باشید  …

اسکات ( اسکوات ) به عنوان یک حرکت مادر شهرت دارد به این علت که در این حرکت تقریبا تمامی عضلات بدن به نحوی فعال و درگیر هستند . همچنین اسکات بهبود هایی در وضعیت قلب و عروق و همچنین بهبود وضعیت تنفس ایجاد میکند . اما تمرکز اصلی این حرکت در قسمت پایین تنه و عضلات چهار سر ران ، عضله سرینی بزرگ و عضله سرینی میانی می باشد .

برای اجرای صحیح اسکات چند نکته اساسی وجود دارد که همه افراد باید به آنها توجه کنند تا به بدن و مفاصل با ارزش خود آسیب نرسانند .

کلی ترین نکات آن است که وضعیت طبیعی کمر حفظ شود و از جلوآمدن بیش از حد زانو جلوگیری شود . در این حرکت نباید اجازه دهید کمرتان قوس پیدا کند ، همچنین تا جایی بنشینید که ران ها با سطح زمین زاویه موازی بسازند و از نشستن کامل اجتناب کنید .

اما یکی از نکات مهم در اجرای اسکات داشتن انعطاف کافی است . بسیاری افراد که به اصطلاح بدنهای خشکی دارند در اجرای این حرکت احساس درد در کمر و پاها می کنند . یکی از مفاصل مهم که باید انعطاف کافی برای اسکات زدن داشته باشد مفصل مچ پا می باشد . اگر مچ پای منعطفی نداشته باشید هنگام نشستن مجبور به خم کردن بیشتر کمر به سمت جلو می شوید که این به معنی فشار بیشتر بر روی عضلات راست کننده ستون فقرات می باشد که احساس درد و گرفتگی بعد از تمرین را به همراه خواهد داشت

یکی دیگر از نقاط دردناک هنگام اسکات زدن عضلات بین پاها یا عضلات نزدیک کننده ران ها می باشد . این عضلات در هنگام نشستن در اسکات کشش زیادی را تحمل می کنند و به همین علت عدم انعطاف پذیری کافی آنها می تواند باعث پارگی و آسیب جدی به این عضلات شود . مطابق شکل زیر ، این حرکت کششی را قبل از شروع تمرین اسکات و بین ست ها اجرا نمایید .

ارسال شده در تاریخ 23 ژوئن 2019 توسط امید ازادمرد با موضوع گوناگون
بازدید : 4,219
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.