ویتامین‌های ضد کمردرد غذاها و خوراکی های مناسب درمان کمردرد

ویتامین‌های ضد کمردرد غذاها و خوراکی های مناسب درمان کمردرد

ویتامین‌های ضد کمردرد

✅‌ب12: لبنیات، تخم مرغ، جگر
✅ث: مرکبات، زغال اخته
✅توت فرنگی، بروکلی
✅ای: جوانه گندم، آجیل، دانه‌ها، زیتون
✅د: نور خورشید، ماهی‌ها

ویتامین D
اگر شما کمر درد دارید، کمبود ویتامین D می‌تواند درد شما را بدتر کند. یک مطالعه که در سال ۲۰۱۳ در Pain Physician منتشر شد، دریافت که درد شدید با شیوع بالای کمبود ویتامین D در افراد مبتلا به تنگی کانال نخاع کمری ــ بیماری که درد کمر، یکی از نشانه‌های آن است ــ مرتبط بود. بر اساس مطالعات انجام شده توسط اداره مکمل‌های غذایی، میزان مصرف مجاز روزانه یا RDA برای ویتامین D مقدار ۱۵ میکروگرم برای اکثر افراد است.
دکتر شما براساس نیازهای فردیتان، دوز توصیه شده شما را تعیین خواهد کرد. قرارگیری در معرض نور خورشید و مواد غذایی غنی از ویتامین D مانند شیر نیز این ماده مغذی را تامین می‌کنند.
کمبود ویتامین D شرایطی شایع در جهان است و برخی رژیم های غذایی مانند رژیم غذایی غربی حاوی مقدار اندکی از این ماده مغذی هستند.

ویتامینی که کمر درد را کاهش می دهد

اگر با کمر درد مواجه هستید، در جهان تنها نیستید. کمر درد یک اپیدمی جهانی است. ممکن است شما و میلیون ها نفر دیگر در جهان به میزان کافی از سطوح کافی ویتامین ضد کمر درد برخوردار نباشید.ویتامین‌های ضد کمردرد

بنابر گزارش مرکز پژوهش تغذیه و سلامت سان لایت، کمبود ویتامین D موجب می شود تا افراد بسیاری در سراسر جهان از کمر درد رنج ببرند.

ویتامین‌های ضد کمردرد,غذاها و خوراکی های مناسب درمان کمردرد,غذاهای ضد کمردرد,خوراکی های مناسب درمان کمردرد,مکمل های ضد کمردرد,روش های کاهش کمردرد,رفع کمردرد

کم‌آبی بدن می‌تواند یکی از دلایل کمر درد باشد، زیرا دیسک‌های بین مهره‌ها نیاز به تغذیه شدن و مرطوب ماندن دارند و بسیاری از مشکلات کمردرد با نوشیدن مقدار مناسب آب از بین می‌رود

اسیدهای چرب امگا ۳

افزایش مصرف اسیدهای چرب امگا ۳، چیزی است که دکتر باولر می‌گوید می‌تواند به التهاب باعث درد پشت می‌شود، کمک کند. این مکمل‌ها به شکل کپسول یا مایع موجودند. با پزشکتان در مورد دوز مناسب خودتان صحبت کنید زیرا دوزهای بالاتر امگا ۳ می‌توانند خطر خونریزی را افزایش داده و ممکن است با هرگونه داروهای رقیق کننده خون که مصرف می‌کنید، تداخل ایجاد کنند. شما همچنین می‌توانید مصرف امگا ۳ را به سادگی با خوردن ماهی‌های چرب‌تر مانند سالمون، ساردین و ماهی تن و همچنین سبزیجات تیره افزایش دهید.

زردچوبه ویتامین‌های ضد کمردرد

زردچوبه، یکی از مکمل‌هایی است که باولر اغلب بخاطر خواص ضد التهابیش، آن را به بیمارانش توصیه می‌کند. این ادویه که معمولا در غذاهای هندی استفاده می‌شود، می‌تواند به شکل یک پودر در کپسول استفاده شود، با چای مخلوط شود یا به شکل یک عصاره مایع مورد استفاده قرار گیرد.
مرکز ملی طب جایگزین و مکمل (NCCAM) گزارش می‌دهد که زردچوبه برای اکثر افراد بالغ، بی‌خطر است اما استفاده طولانی مدت از آن می‌تواند باعث ناراحتی معده شود. زردچوبه بعنوان یک مکمل غذایی، برای افراد مبتلا به بیماری کیسه صفرا توصیه نمی‌شود زیرا می‌تواند این بیماری را بدتر کند.

پتاسیم و منیزیم

برخی عناصر می‌توانند سبب ریلکس شدن عضلات شوند، به عنوان نمونه وقتی عضله منقبض می‌شود، این مواد مغذی عضله را مجدداً به حالت اول بازمی‌گردانند. این مواد مغذی پتاسیم و منیزیم هستند. افرادی که از منابع پتاسیم مانند مرکبات، قارچ و سیب‌زمینی استفاده می‌کنند، کمتر دچار گرفتگی عضله می‌شوند. خیلی مواقع وجود منیزیم امری مهم در رژیم غذایی شناخته می‌شود، زیرا جلوی اسپاسم ناگهانی عضلات در ناحیه پشت و کمر را می‌گیرد و جالب است بدانید تمامی سبزیجات به خصوص اسفناج و جعفری از منابع منیزیم هستند.

ویتامین‌های ضد کمردرد,غذاها و خوراکی های مناسب درمان کمردرد,غذاهای ضد کمردرد,خوراکی های مناسب درمان کمردرد,مکمل های ضد کمردرد,روش های کاهش کمردرد,رفع کمردرد

چربی‌ها ویتامین‌های ضد کمردرد

نوع چربی‌هایی که مصرف می‌کنیم در پیشگیری یا تشدید درد کمر موثر است. هر قدر اسید چرب رژیم غذایی ما اشباع‌تر باشد، عضلات ما نسبت به اکسیداسیون حساس‌تر بوده و نسبت به حرکات ناگهانی ضعیف‌تر عمل می‌کنند.

به همین دلیل توصیه می‌شود که در رژیم غذایی روزانه ترجیحاً به جای مصرف گوشت‌های پرچربی مانند گاو و گوسفند بیشتر از گوشت‌های سفید استفاده کنید تا از بروز این اسپاسم‌های ناگهانی جلوگیری گردد.

غذاهای فرآوری‌شده نیز از آن‌جا که حاوی روغن و اسیدهای چرب اشباع هستند، می‌توانند سبب ضعیف شدن عضلات شوند و بهتر است مصرف‌شان را به حداقل ممکن برسانیم.

قندها

هرچه میزان قندهای ساده در رژیم غذایی ما بیشتر باشد، احتمال این‌که به درد کمر مبتلا شویم بیشتر است. قندهای ساده وقتی وارد بدن می‌شوند، ذخایر عضلانی گلیکوژن را تأمین می‌کنند و اضافی آن‌ها در بدن به چربی تبدیل می‌شود. یعنی به جای این‌که عضلات ما منبع پروتئین باشد، مقدار زیادی چربی درون آن را می‌گیرد و چربی می‌تواند قدرت عضلانی را تحت تأثیر قرار دهد و باعث شود عضله در شرایط مختلف رفلکس‌های خوبی از خود نشان ندهد. از اینجاست که گفته می‌شود مصرف قندهای ساده در مقادیر بالا مضر است.ویتامین‌های ضد کمردرد

ارسال شده در تاریخ 28 دسامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 1,293
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.