پست گذاشتن درباره کودک و خطرات در پی آن در برنامه های ارتباط جمعی

پست گذاشتن درباره کودک بررسی پنج دلیل اساسی در وب سایت‌های ارتباط جمعی

پست گذاشتن درباره کودک بسیاری از والدین, داستان‌ها, عکس‌ها, و ویدیوهای کودکان خود را در رسانه‌های اجتماعی پست می‌کنند, زیرا آن‌ها به خانواده‌های خود افتخار می‌کنند و می‌خواهند با بستگان و دوستان خود ارتباط برقرار کنند. همچنین رسانه اجتماعی برای گرفتن مشاوره مفید است و احساس تنهایی کمتری دارد, چرا که والدین می‌توانند چالش برانگیز باشند! به عنوان والدین, ما تمایل به اشتراک گذاشتن چیزی را که در بزرگ کردن کودک تجربه می‌کنیم درک می‌کنیم.

اما چه میزان اشتراک زیادی وجود دارد و می‌تواند در رسانه‌های اجتماعی کودکان را در خطر قرار دهد? این مقاله پنج روش به اشتراک گذاشتن اطلاعات درباره کودک خود را در وب سایت‌های ارتباط جمعی می‌شکند تا به طور بالقوه به کودک شما آسیب برساند, همچنین سوالاتی که باید قبل از انتشار آن از خودتان بپرسید.

فرستادن رسانه‌های اجتماعی به حریم خصوصی کودک شما

در حالی که کودکان ممکن است به چیزی که والدین آن‌ها در مورد آن‌ها در رسانه‌های ارتباط جمعی دارند, فکر نکنند, که ممکن است وقتی بزرگ‌تر شوند, درست نباشد. به گفته رسانه حسی مشترک, در حدود چهل و چهار سالگی, کودکان شروع به توسعه حس خود به عنوان فرد و نحوه درک بقیه دنیا می‌کنند. حریم خصوصی شان اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. آن‌ها ممکن است در مورد محتوای والدین خود در مورد آن‌ها در وب سایت‌های ارتباط جمعی احساس خجالت کنند, به خصوص زمانی که به داستان‌های اولیه کودکی, عکس‌های خنده‌دار و به روز رسانیهای رفتاری و رفتاری مربوط می‌شود.

پست گذاشتن درباره کودک

به اشتراک گذاشتن نوع نادرست محتوا در وب سایت‌های ارتباط جمعی نیز می‌تواند باعث شود کودکان احساس کنند که آن‌ها مالکیت خود یا ارزش‌های خود را ندارند. کودکان واقعاً فرصت مخالفت با والدین خود و دیگر عکس‌های حساس در رسانه‌های اجتماعی را ندارند. آن‌ها همچنین در پیام‌های سیاسی یا اجتماعی که والدین آن‌ها بر روی آن‌ها فشار می‌آورند, چیزی نمی‌گویند. به عنوان مثال, برخی کودکان در مورد علائم انتخابی انتخابات ریاست‌جمهوری چه احساسی خواهند داشت که آن‌ها بار دیگر وقتی به این عکس‌ها به عنوان بزرگ‌سال نگاه می‌کنند, دوباره می‌پوشند? آن‌ها چگونه می‌توانند به عنوان بیانیه‌های سیاسی در صفحات فیس بوک والدینشان چه احساسی داشته باشند?

پست‌های رسانه‌ای اجتماعی شما ممکن است برای قلدری مورد استفاده قرار گیرند

همچنین باید نگران این باشید که دیگران چگونه به چیزهایی که در مورد کودک خود در وب سایت‌های ارتباط جمعی  از قبیل اینستا ,تلگرام ,توییتر وفیسوک و دیگر سایت های ارتباط جمعی دارند واکنش نشان دهند. چه کودک شما نگران عکس‌های قدیمی و داستان‌هایی در مورد آن‌ها در رسانه‌های اجتماعی باشد, دیگران ممکن است قادر به استفاده از این اطلاعات برای لذت بردن, اهانت و حتی آزار دادن کودک خود باشند. چه چیزی مانع از به اشتراک گذاشتن یک عکس است که کودک شما با شبکه‌های خودش خجالت می‌کشد? اگه اون سهم گیر بیفته چی? نیازی به عکس گرفتن از یک شوخی خانوادگی در داخل یک خانواده بزرگ نیست.

پتانسیل قلدری با مردمی که می‌شناسید نیست. برای اینکه احساس خود را نسبت به شخصیت‌های ظالم افراد ناشناس در اینترنت احساس کنیم, فقط نگاهی به فیلم‌های ویدئویی فیلم‌های یوتیوب می‌اندازیم. کودک شما چه فکر می‌کند و چه احساسی دارد اگر دید مخاطبین رسانه‌های اجتماعی شما نسبت به به‌هنگام‌سازی واکنش نشان نمی‌دهند

وب سایت‌های ارتباط جمعی می‌تواند آینده کودک را تحت‌تاثیر قرار دهد

دهد

اگر غیر ممکن نباشد، کنترل کردن اطلاعات زمانی که به صورت آنلاین منتشر می‌شود، دشوار است. شما نمی‌توانید از گرفتن عکس صفحه خود و پخش آن در خارج از دسترس تان جلوگیری کنید. پست‌های پاک شده شما، در حالی که ظاهراً از پروفایل رسانه‌های اجتماعی شما خارج شده‌اند، ممکن است هنوز هم در وب سایت آرشیو اینترنت و در وب سایت‌های ارتباط جمعی به سر می‌برند. با آن در ذهن، شما باید در نظر بگیرید که چگونه عکس‌ها و داستان‌های شما ممکن است بر کودک شما تاثیر بگذارند زمانی که او بسیار بزرگ‌تر است، حتی یک بزرگ‌سال.

واقعیت این است که اطلاعاتی که توسط پدر و مادر به اشتراک گذاشته می‌شود را می‌توان توسط الگوریتم جستجوی گوگل برای سال‌های آینده آشکار کرد. و ما نمی‌دانیم که اهداف فرزندان ما ممکن است زمانی که بزرگ‌تر می‌شوند باشد.

استیسی Steinberg، یک دستیار هم‌کار مرکز کودکان و خانواده در دانشگاه دانشگاه ایالتی فلوریدا.

والدین باید در مورد این که چگونه کارفرمایان بالقوه ممکن است نسبت به پیدا کردن لحظات حساس دوران کودکی در رسانه‌های اجتماعی واکنش نشان دهند، فکر کنند. آن‌ها همچنین باید تعجب کنند که چگونه پست‌های خود ممکن است بر فرزند خود تاثیر بگذارند اگر او تصمیم بگیرد که برای اداره عمومی شرکت کند یا زندگی عمومیتری داشته باشد.پست گذاشتن درباره کودک

به اشتراک گذاری کودک شما را در معرض خطر آدم‌ربایی دیجیتال قرار می‌دهد.

دزدی دیجیتال نوعی سرقت هویت است. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که یک نفر از یک کودک از رسانه‌های اجتماعی عکس می‌گیرد و آن‌ها را با نام‌های جدید و هویت‌های جدید شناسایی می‌کند، که اغلب آن‌ها را به عنوان خودشان ادعا می‌کنند. مثال‌های زیادی در این مورد در سال‌های اخیر وجود داشته‌است، از جمله حادثه سال ۲۰۱۵ که در آن یک غریبه عکس یک پسر ۱۸ ماهه را از صفحه فیس بوک وبلاگ mommy گرفت و آن را در پروفایل خود فیس بوک خود پست کرد، طوری رفتار کرد که انگار پسرش بود.

عکس‌های کودک شما همچنین می‌توانند برای بازی کردن کودک در نظر گرفته شوند.  گاهی فرد با واکنش به نظراتش به عنوان کودک و یا از دیدگاه کودک به کودک واکنش نشان می‌دهد. این نظرات می‌توانند آزاردهنده باشند، اگر چه همه بد نیستند. به نظر می‌رسد که توجه به نقش کودک توسط افرادی ایجاد می‌شود که به نظر می‌رسد والدین یا فرزند باشند. با این حال، آن‌ها نمونه دیگری از این هستند که چطور می‌توانید به راحتی کنترل هویت کودک خود را از دست بدهید وقتی که اطلاعات را در مورد آن‌ها به صورت آنلاین منتشر می‌کنید.

وب سایت‌های ارتباط جمعی شما ممکن است برای افراد خطرناک را جذب کند

عکس‌ها و فیلم‌های کودکانی که توسط والدینشان در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شوند، گاهی به وب سایت‌ها و فروم های آزاردهنده تبدیل می‌شوند که برخی از آن‌ها به پورنوگرافی کودکان اختصاص دارند. در یک مورد، یک مادر نشویل سعی کرد هویت یک غریبه را که تصویر دخترش را به اشتراک گذاشته بود، رد کند. او عکس را به صفحه‌ای که متعلق به مردی در چین بود دنبال کرد. در آن صفحه تصویر او را همراه با عکس‌های بسیاری از دختران کوچک کشف کرد.

چه باید کرد اگر در مورد کودک خود در وب سایت‌های ارتباط جمعی صحبت کنید

این قابل‌درک است که بخواهید در مورد خانواده تان در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. اگر تصمیم بگیرید که با آن‌ها شریک شوید، سعی کنید از فرزندان خود بپرسید که با چه شرایطی راحت هستند و اقدامات احتیاطی لازم را انجام می‌دهند. به تنظیمات حریم خصوصی در صفحات وب سایت‌های ارتباط جمعی توجه کنید. عکس‌های خود را با دقت انتخاب کنید و آنهایی را که به طور عمومی پست می‌کنید نشانه بگیرید. از دوستان و خانواده خود بخواهید که از ارسال عکس‌ها یا فیلم‌های فرزند خود خودداری کنند. و شروع به مشارکت فرزندتان در تصمیم‌گیری درباره اینکه چه چیزی مناسب است که با دیگران شریک شوید. آن گفتگوها می‌توانند به دفع احساسات بد در آینده کمک کنند و برای آماده سازی کودک برای زندگی در عصر دیجیتال مفید هستند.


ارسال شده در تاریخ 2 دسامبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع گوناگون
بازدید : 832
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.