پوشیدن کفش های پاشنه بلند و عوارض آن برای سلامت

پوشیدن کفش های پاشنه بلند و عوارض آن برای سلامت

پوشیدن کفش های پاشنه بلند ارتباط مستقیمی با مغز دارند و باعث آسیب رساندن به اعصاب و سیستم مغزی میشوند !

کفش پاشنه بلند علاوه بر آسیب به ستون فقرات باعث قوس کمر و جلو راندن گردن سپس تحت فشار قرار گرفتن رگ های عصبی میشود که منشا سردرد های شدید است.

تراز طبیعی ستون فقرات با پوشیدن کفش پاشنه بلند به هم میخورد، که باعث درد بسیاری خواهد شد

پوشیدن کفش های پاشنه بلند,عوارض پوشیدن کفش های پاشنه بلند,عوارض استفاده دائم کفش پاشنه بلند,کفش پاشنه بلند ,سلامت ,تاثیر کفش پاشنه بلند بر افزایش کمر درد

براثر بلند بودن پاشنه کفش، قوس کمر زیاد شده و فرد مبتلا به گردن قویی شده، که این عارضه، اعصاب گردنی را تحت تاثیر قرار داده و فرد دچار سردرد شدید و بی حوصلگی می شود.

 این فرد فکر می کند که به بیماری میگرن مبتلا شده و با استفاده از دارو به دنبال درمان این مشکل است اما علت اصلی آن انحراف قامت بدن براثر استفاده از کفش های نامناسب است که باید این عادت نامناسب را ترک کند.

فردی که دچار کمر درد هستند از پوشیدن این نوع کفش ها پرهیز کند، ادامه داد: اگر مردم با عوارض و آسیب پوشیدن این کفش ها آشنایی کامل داشته باشند از استفاده آنها تا حدامکان خودداری می کنند. درمان علتی و پیشگیری از آسیب ها همیشه بهتر و مقرون به صرفه تر و مفید تر از درمان های علامتی است.

وی به اصلاح برخی از رفتارهای روزمره از جمله شستن صحیح ظرف شویی اشاره کرد و گفت: افرادی به خصوص دارای کمر درد، برای شستن ظروف، باید با شکم به سینک ظرف شویی تکیه دهند و پاهای خود را مقداری باز بگذارند که در این حالت به مهرهای کمر آنها فشار وارد نمی شود.

که هرچه فاصله بدن تا محل ظرف شویی بیشتر باشد، فشار بیشتری به مهره های کمر این افراد وارد می شود.

 اگر فشار به مهرها های کمر براثر رعایت نکردن این اصول، طولانی مدت باشد حتما این عضو مهم دچار عارضه و آسیب می شود.

 اگر طول لوله جارو برقی قدری کوتاه تر از استاندارد باشد، فرد برای جارو زدن، خم می شود که با این کار وزن اش از محل تکیه گاه اش دورتر شده و این کار می تواند سبب آسیب دیسک کمر شود.

طبق بررسی های انجام شده، اگر خانم‌ها مدتی طولانی کفش پاشنه بلند به پا کنند، محور بدنشان بخصوص در ناحیه پا تغییر می‌کند؛ تغییر محور ساق پا سبب انقباض یا کشیدگی بیش از حد عضلات می‌شود و عدم استراحت عضلات درگیر، دردهایی مزمن را با خود به همراه می‌آورد.

کفش پاشنه بلند کفشی است که پاشنه آن از 5 سانتیمتر بلندتر باشد. مهمترین مشکلاتی که پوشیدن کفش پاشنه بلند میتواند بوجود آورد عبارتند از:

  • راه رفتن با کفش پاشنه بلند موجب افزایش فشار و استرس وارده به مفصل بین کشکک و زانو میشود. استفاده از این کفش ها همچنین موجب افزایش فشار در قسمت داخلی مفصل زانو میگردد. این فشارها میتوانند موجب بروز کندروبلاستی کشکک و آرتروز مفصل زانو شوند.
  • راه رفتن و حتی ایستادن با کفش پاشنه بلند موجب افزایش کشش و انقباض در عضلات اندام تحتانی میشود. این وضعیت میتواند موجب خستگی زودرس شود.
  • ایستادن و راه رفتن با کفش پاشنه بلند موجب افزایش لوردوز کمر(قوس ستون مهره کمری به سمت جلو) میشود. افزایش این قوس موجب میشود شکم به سمت جلو و باسن به سمت عقب بچرخد. این قوس نابجا در ستون مهره موجب افزایش فشار به کمر شده که نتیجه آن کمردرد است.
  • استفاده طولانی مدت از کفش پاشنه بلند موجب میشود عضلات پشت ساق و تاندون آشیل کوتاه تر از معمول شوند. وقتی مدت زیادی از این کفش ها استفاده میشود عضلات و تاندون های پشت ساق به این وضعیت عادت میکنند. در این حال اگر فرد سعی کند با کفشی با پاشنه کوتاه تر راه برود عضلات پشت ساق و تاندون آشیل تحت کشش زیاد قرار گرفته و دردناک میشوند.
  • استفاده از کفش پاشنه بلند موجب فشار بیشتر به پنجه پا میشود. این فشار میتواند موجب بروز درد پنجه پا، تغییر شکل انگشتان گردد.
  • احتمال پیچ خوردن پا و شکستگی های آن ناحیه در کسانی که از کفش پاشنه بلند استفاده میکنند بیشتر میشود.
ارسال شده در تاریخ 29 آوریل 2019 توسط امید ازادمرد با موضوع سلامتی
بازدید : 837
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.