پویایی – نمونه هایی از عملکرد پویا و خلاقانه از استعدادهای مختلف

پویایی-نمونه هایی از عملکرد پویا و خلاقانه

پویایی انرژی حیات را به هر فرد بر می گرداند.

در این بخش به نمونه هایی از عملکردهای پویا و خلاق که از طریق تجربه های شخصی، تجربه های مراجعین و مطالعه مقاله های مختلف گرد آورده ام اشاره می کنم تا ببینید که چگونه می توان با بینش صحیح و تکیه بر ایده ها و افکار منطقی و درست بر واکنشهای عاطفی و هیجانات خود مسلط شد، ذهن پویا و خلاق را به کار انداخت و کاری صورت داد.

پویایی-نمونه هایی از عملکرد پویا و خلاقانه

در جست و جوی کار

اگر با این ذهنیت که بی کاری بر جامعه حاکم است به دنبال کار بگردید و یافتن کار را در این وضعیت دشوار تلقی کنید، دیدگاه خود را محدود کرده و بخشی از نیروهای مولد خود را از  کار انداخته اید. در چنین شرایطی نهایتاً به ارسال سوابق تجربی خود به چند شرکت و چند تماس تلفنی و نگاهی گذرا به ستون کاریابی روزنامه ها بسنده کرده و یافتن حرفه ای مناسب را به بختو و اقبال خویش واگذار می کنید. در صورتی که فرد خلاق و سرزنده تصویری کامل از حرفه ی ایده آل خود را به گونه ای روشن و صحیح بر صحیفه ی ذهنیت خود منعکس می کند و با این باور که به طور قطع شغل دلخواهش در جایی چشم به راه اوست، خود را به هر آب و آتشی می زند و نهایتاً به هدف خود نایل می آید.

تجدید نظر در حرفه ی کنونی

اگر سب معیشت را به فعالیت  در حرفه ای خاص محدود کنید، هیچ گاه امکانات تازه ای را حس نکرده و برای همیشه در شغل ملال آور خود باقی مانده و در این راه قربانی خواهید شد. این نکته را نباید از یاد برد که به جز استخدام در یک موسسه و قناعت به حقوقی بخور و نمیر، هزاران شغل دیگر نیز در دسترس است. اگر شما مزدبگیر هستید و از این که عنان کار و زندگی خویش را در اختیار دیگران قرار داده اید دل خوش نیستید و یا میل ندارید که برنامه ی زندگیتان را دیگران طراحی کنند، ضرورت دارد که حرفه ای دیگر را برای امرار معاش مرور و بررسی کرده و در زمینه ی توسعه و بهبود امور حرفه ای خود کند و کاو کنید. اچازه ندهید عبارت هایی نظیر: “خوب بعدش چه؟!” و یا “ممکن است…” و یا “یقین ندارم که …” سلاح شهامت و مخاطره جویی را از شما بگیرد و ذهن و روحیه شمارا دچار تردید و تزلزل کند. مادام که شما دست به کاری نزنید و سختی ها و دشواری های آن را پذیرا نباشید نمی توانید از میزان موفقیت در آن سخنی به میان آورید. با وجود این اگر کاری را به غایت دشوار می یابید و بیم این را دارید که مبادا از عهده ان برنیایید، بهتر است که فعالیت در آن کار را به بوته فراموشی بسپارید. به هر حال بهترین شیوه برای گریز از بازیچه شدن توسط یک شغل و حرفه ان است که مهارت های خود را توسعه و بهبود بخشید و تخصص و توانایی های خود را در معرض فروش گذارید. یک مهارت، هنر و طرز فکر خوب و ثمربخش همیشه بازاری داغ و پر رونق دارد.

سر گرمی های خود را به یک حرفه تبدیل کنید

سرگرمی شما ممکن است در قلمرو توسعه و بهبود امور حرفه ای شما گنجینه ای به راستی ارزنده باشد و سود سرشاری نصیبتان کند. به بیانی دیگر شما می توانید با توصعه مهارت های خویش، سرگرمی خود را به یک حرفه تبدیل کرده و ضمن تحصیل در آمد کلان، آمر و ارباب و فرمان دهنده خود باشید.

ارسال شده در تاریخ 24 مارس 2017 توسط مدیریت با موضوع دسته‌بندی نشده
بازدید : 2,360
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.