چای سبز و چای سیاه از لحاظ آنتی اکسیدان ها هیچ تفاوتی میان چای سبز و سیاه نیست

چای سبز و چای سیاه از لحاظ آنتی اکسیدان ها هیچ تفاوتی میان چای سبز و سیاه نیست

چای سبز و چای سیاه , آنتی اکسیدان چای سبز و سیاه , چای ایرانیِ دیر دم ,تفاوت میان چای سبز و سیاه ,چای سبز و سیاه ضد سرطان , فواید بی پایان هر دو نوشیدنی چای سبز و چای سیاه  ,فواید نوشیدنی چای سبز و چای سیاه , نوشیدنی چای سبز و چای سیاه ,

 

از لحاظ  آنتی اکسیدان ها هیچ تفاوتی میان چای سبز و سیاه وجود ندارد؛اما بدانید: چایی که معطر است وزود رنگ می دهد، دارای موادافزودنی مضر است. بهترین چای، چای ایرانیِ دیر دم است.

چای سبز و چای سیاه , آنتی اکسیدان چای سبز و سیاه , چای ایرانیِ دیر دم ,تفاوت میان چای سبز و سیاه ,چای سبز و سیاه ضد سرطان , فواید بی پایان هر دو نوشیدنی چای سبز و چای سیاه ,فواید نوشیدنی چای سبز و چای سیاه , نوشیدنی چای سبز و چای سیاه ,

چای یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی های جهان محسوب می شود که فواید تغذیه ای مختلف را در اختیار ما قرار می دهد. چای سیاه و چای سبز دو نوع پر استفاده این نوشیدنی هستند که طرفداران خاص خود را دارند.

قدرت آنتی اکسیدانی چای سبز و چای سیاه

در شرایطی که ممکن است فکر کنید چای سبز در مقایسه با چای سیاه از پلی فنول های بیشتری برخوردار است، پژوهشگران در موسسه پیشگیری از سرطان در والهالا، نیویورک، معتقدند نباید سریع در این زمینه نتیجه گیری کرد.

چای سبز و چای سیاه از یک گیاه چای مشابه که به نام کاملیا سیننسیس شناخته می شود، تهیه می شوند و این به معنای آن است که هر دو حاوی مقادیر مشابه از پلی فنول ها هستند، که از آسیب DNA در برابر سموم زیست محیطی به یک میزان جلوگیری می کنند.

چای سبز از بیماری آلزایمر پیشگیری می کند

مطالعات موسسه ملی سرطان آمریکا نشان داده است که چای سبز نوشیدنی غنی‌تر از یک کاتچین فعال و خاص محسوب می شود که به نام اپیگالوکاتچین-3-گالات (EGCG) شناخته می شود.

مطالعات متعدد به قدرت چای سبز در زمینه تقویت حافظه و مقابله با از دست دادن آن با افزایش سن اشاره داشته اند. مطالعه موسسه ملی سرطان آمریکا نیز چای سبز را به طور ویژه با تقویت حافظه و پیشگیری از بیماری آلزایمر پیوند داده است.

چای سیاه خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را کاهش می دهد

چای سیاه در شرایطی که از تراکم EGCG پایین برخوردار است، اما از نظر پلی فنول هایی به نام تئاروبیگین ها و تئافلاوین ها غنی‌تر است که با خطر کاهش یافته کلسترول بالا، دیابت، بیماری پارکینسون، پوکی استخوان، و سنگ های کلیه پیوند خورده اند.

بنابر گزارش موسسه ملی سلامت آمریکا، مصرف چای سیاه به طور قابل توجهی خطر کلی ابتلا به بیماری پارکینسون را کاهش می دهد.

فواید بی پایان هر دو نوشیدنی چای سبز و چای سیاه

در شرایطی که مطالعات متعدد حیوانی و انسانی به قدرت آنتی اکسیدانی چای سبز و چای سیاه و فواید آنها برای سلامت انسان اشاره داشته اند، عوامل سلامت متعدد دیگری نیز در این دو نوشیدنی وجود دارند که می توانند محبوبیت بالای آنها در نقاط مختلف جهان را توضیح دهند.

آیا نوشیدن چای سبز باعث کاهش وزن می شود؟

در مورد اینکه آیا این افزایش سوخت وساز بدن به روند کاهش وزن کمک می کند یا خیر، مطالعه مستندی وجود ندارد. در بهترین حالت چای سبز فقط تا حدود ۱۰ درصد سوخت وساز بدن را افزایش می دهد بنابراین برای فردی که پایبند به رعایت رژیم غذایی و نکات تغذیه ای نیست و زندگی بدون تحرکی دارد نه تنها چای سبز بلکه هیچ ماده دیگری نمی تواند به کاهش وزن او کمک کند.

از لحاظ  آنتی اکسیدان ها هیچ تفاوتی میان  چای سبز و سیاه وجود ندارد؛اما بدانید: چایی که معطر است وزود رنگ می دهد، دارای موادافزودنی مضر است. بهترین چای، چای ایرانیِ دیر دم است.

ارسال شده در تاریخ 19 ژوئن 2018 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 1,383
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.