چرا بعضی ازافراد لاغر، هم شکم دارند ؟ توصیه های سلامتی

چرا بعضی ازافراد لاغر، هم شکم دارند ؟ توصیه های سلامتی

چرا بعضی ازافراد لاغر، هم شکم دارند ؟ , توصیه های سلامتی, علت اینکه چرا بعضی ازافراد لاغر، هم شکم دارند ؟  داشتن شکم با وجود لاغر بودن , چرا شکم دارم ,شکم چاق

چرا بعضی ازافراد لاغر، هم شکم دارند ؟

1⃣به علت مصرف زیاد برنج و نان برای شام
2⃣عدم خوردن صبحانه کافی و مفید
3⃣خوردن سس و نوشابه و دلستر
4⃣استرس بیش از حد

چرا بعضی ازافراد لاغر، هم شکم دارند ؟ , توصیه های سلامتی, علت اینکه چرا بعضی ازافراد لاغر، هم شکم دارند ؟  داشتن شکم با وجود لاغر بودن , چرا شکم دارم ,شکم چاق

چرا بعضی ازافراد لاغر، هم شکم دارند ؟

از دلایل اینکه چرا بعضی ازافراد لاغر، هم شکم دارند ؟

زیادی کم‌چرب غذا می‌خورید؟

حتما شما هم شنیده‌اید که مصرف بیش از اندازه غذاهای چرب، یکی از دلایل چاقی به‌ویژه چاقی شکمی است اما احتمالا نشنیده‌اید که بیش از اندازه چربی نخوردن هم می‌تواند به چاق شدن شکم شما منجر شود. محققان می‌گویند کسانی که بیش از اندازه بر نخوردن چربی تاکید می‌کنند، صاحب شکم‌هایی چاق و نازیبا می‌شوند. از نظر آنها مصرف چربی‌های مفید هم برای سلامت لازم است و هم برای زیبایی افراد و کسانی که می‌خواهند تناسب اندام‌شان را حفظ کنند باید در رژیم‌شان چربی‌های غیراشباع مثل آووکادو، روغن زیتون، دانه‌های روغنی، مغزها و. . . را جا دهند.

از طرف دیگر محققان می‌گویند چربی‌ها به جذب بسیاری از مواد غذایی مفید کمک می‌کنند. برای مثال آنها می‌گویند اگر سالادتان را بدون روغن زیتون یا روغن هسته انگور بخورید، فایده زیادی نصیب بدن‌تان نمی‌شود پس صفر و یکی نباشید و برای دور کردن خطرات غذاهای چرب از خودتان برای همیشه با چربی‌ها قهر نکنید.

کم می‌خوابید؟

کم‌خوابی و خسته کردن خود را با فعال بودن و سحرخیزی اشتباه نگیرید. محققان می‌گویند آدم‌هایی که به اندازه کافی نمی‌خوابند به احتمال زیاد دچار چاقی و به ویژه چاقی شکمی می‌شوند. یافته‌های آنها حاکی از این است که در بدن افرادی که شب‌ها به اندازه کافی نمی‌خوابند، سطح هورمون استرس یعنی کورتیزول بالاتر است. بالا بودن میزان این هورمون باعث می‌شود فرد به مصرف شکر میل بیشتری داشته باشد و سراغ ریزه‌خواری و گرفتن کالری‌های بیشتر هم برود.

محققان می‌گویند کمتر از پنج ساعت خوابیدن در شب، شکم را بزرگ می‌کند اما اگر بین 7 تا 9 ساعت در شبانه‌روز بخوابید میزان این هورمون در بدن‌تان به تعادل می‌رسد و تناسب اندام‌تان حفظ می‌شود. گذشته از این محققان می‌گویند تنها خواب به اندازه نیست که تناسب اندام شما را حفظ می‌کند بلکه سحرخیز بودن هم در این مورد نقش دارد. پس شب زنده‌دار نباشید و به قیمت خوابیدن در میانه‌روز، میزان خواب‌تان را به کمتر از 7 ساعت نرسانید.

کم پروتئین می‌خورید؟

مصرف به اندازه پروتئین، بدنی زیبا و عضلانی را به شما هدیه می‌کند اما وقتی کمتر از نیاز بدن‌تان پروتئین می‌خورید، به احتمال بیشتری اشتهای کاذب پیدا می‌کنید. پروتئین به شما کمک می‌کند اشتهای‌تان را کنترل کنید و به وضعیت هورمون‌های‌تان سروسامان دهید.

محققان می‌گویند خوردن غذاهای پروتئینی باعث می‌شود زمان طولانی‌تری احساس سیری کنید و کمتر به خوردن میان‌وعده و هله‌هوله تمایل پیدا کنید. پس سعی کنید در هر وعده غذایی‌تان 20 تا 25 گرم پروتئین بگنجانید تا شکم‌تان هر روز بزرگ‌تر نشود.

سودا می‌خورید؟

شاید سودا یا آب گازدار نوشیدنی پرطرفداری باشد و از آنجا که شکر ندارد، خیلی‌ها را به این خیال بیندازد که مصرفش مثل نوشابه پرضرر نیست اما محققان می‌گویند نوشیدن مایعات گازدار نه‌تنها به دندان‌های شما آسیب می‌زند بلکه شکمی بزرگ را هم به شما هدیه می‌کند. محققان می‌گویند کسانی که در هر روز تنها یک لیوان سودا می‌خورند، پنج برابر بیشتر از کسانی که یک بار در هفته سراغ این نوشیدنی می‌روند استعداد چاق شدن را پیدا می‌کنند.

ارسال شده در تاریخ 29 آگوست 2018 توسط خدیجه ص با موضوع لاغری و چاقی
بازدید : 1,532
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.