ژله ی نیمرو طرز تهیه ژله ی نیمرو مناسب صبحونه برای کودکان

ژله ی نیمرو طرز تهیه ژله ی نیمرو مناسب صبحونه برای کودکان

ژله ی نیمرو ,طرز تهیه ژله ی نیمرو , روش تهیه ژله ی نیمرو,دسر ژله ی نیمرو , دسر مهمونی , دسر صبحونه , ژله ی صبخونه

ژله ی نیمرو ,طرز تهیه ژله ی نیمرو , روش تهیه ژله ی نیمرو,دسر ژله ی نیمرو , دسر مهمونی , دسر صبحونه , ژله ی صبخونه

مواد لازم:

ژله آلوورا یک بسته

ژله پرتقال یک بسته

بستنی وانیلی یک لیوان

طرز تهیه:

ابتدا ژله پرتقال را با یک لیوان آبجوش به خوبی حل کنید تا اثری از دانه های ژله باقی نماند
و سپس بستنی وانیلی را کم کم به ژله اضافه کنید تا رنگ دلخواه بدست بیاید، نه خیلی رنگ و رو رفته باشد نه خیلی نارنجی غیر طبیعی و به رنگ زرده تخم مرغ نزدیک شود و بعد جا تخم مرغی را یک مقدار چرب میکنیم و ژله را در آن میریزیم و میذاریم داخل یخچال که ببندد.
حالا ژله آلوورا را با یک لیوان آبجوش به خوبی حل میکنیم و سپس بستنی را به َآن اضافه میکنیم و خوب هم میزنیم تا حدی که بستنی کاملا با ژله ترکیب یکدستی شود ، نصف مواد را در یک دیس یا سینی، بصورت یک لایه تقریبا نازک میریزیم و میذاریم یخچال تا یک مقدار ببندد ولی خیلی سفت نشود سپس زرده ها را از جا تخم مرغی با احتیاط خارج کرده و روی سفیده ها میچینیم و بقیه ژله ی سفید را دور تادور زرده ها میریزیم فقط دقت کنید لایه سفیده زیاد نازک نشود که بعدا از ظرف جدا نشود و نه زیاد ضخیم شود که به سفیده شباهت نداشته باشد.
باز داخل یخچال میذاریم، وقتی که آماده شد مثل تخم مرغ برش میدیم و در ظرف مورد نظر میچینیم، زیاد هم لازم نیست با دقت بریده شود چون هرچه برش ها بی نظم تر باشه بیشتر به نیمرو شبیه میشه.

نکته: میتونید به جای ژله ی آلوورا و بستنی، از مخلوط دو و نیم لیوان شیر و دوقاشق پودر ژلاتین و کمی وانیل و مقداری شکر استفاده کنید که من این کارو کردم. اول شیر و شکر رو مخلوط کرده و میذاریم روی حرارت گرم بشه، بعد پودر ژلاتین رو داخل یک چهارم لیوان آب سرد حل کرده و روی حرارت بخار آب میذاریم که شفاف بشه و به شیر اضافه میکنیم و از روی حرارت برداشته و مقدار کمی هم وانیل داخلش میریزیم و بعد استفاده میکنیم.

ارسال شده در تاریخ 14 مارس 2018 توسط خدیجه ص با موضوع دسته‌بندی نشده , سفره آرایی
بازدید : 2,093
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.