کاربردهای پوست پرتقال خواص و فواید پوست پرتقال را بدانیم

کاربردهای پوست پرتقال خواص و فواید پوست پرتقال را بدانیم

کاربردهای پوست پرتقال

پوست پرتقال ها را دور نریزید

✅آنها را خشک کنید و بجای مواد آتش زا برای روشن کردن آتش استفاده کنید

✅بعلت ترکیبات روغنی اش به راحتی آتش میگیرد و بعلاوه بوی خوشی هم در فضا پخش میکند

فکر می کنید، پوست پرتقال زباله است باید یک راست به سطل زباله یا کارخانه کود کمپوست برود؟ دست نگهدارید! این پوست ها می توانند خیلی کارها انجام دهند، در واقع وسایل آشپزخانه شما نیازمند این پوست ها هستند.

کاربردهای پوست پرتقال, خواص و فواید پوست پرتقال را بدانیم,پوست پرتقال ها را دور نریزید,درست کردن آتش با پوست پرتقال ,پوست پرتقال هاو مصارف آن
چند مورد استفاده از پوست پرتقال

1. درخشش استیل ها: پوست پرتقال روغنی را ایجاد می کند که اکثر محصولات پاک کننده از آن بهره میبرند، چرا که این روغن باعث درخشندگی سطوح به ویژه استیل های ضد زنگ می شود.شما میتوانید پاک کننده ها را کنار بگذارید و مستقیما از منبع استفاده کنید. هر وقت پرتقال خوردید، اندکی از وقت خود را به براق کردن سطوحی مانند یخچال یا گاز طرف کنید.کاربردهای پوست پرتقال

2. تمیز کردن ماکروفر: پوست پرتقال را با آب به مدت 60 ثانیه در فر قرار دهید.بخار این مایع باعث شل شدن سریع تر مواد غذایی خشک شده در دیواره ماکروفر می گردد و البته این لایه برداری باعث میشود بوی بد ماکروفر از بین برود.

3. پاک کننده طبیعی بسازید: همچنین می توانید یک پاک کننده طبیعی با پوست ها بسازید. پوست ها در در شیشه بریزید و شیشه را با سرکه سفید پر کنید، محلول را برای مدت دو هفته کنار بگذارید. بعد از دو هفته محلول را در ظرف اسپری ریخته و از آن برای نظافت درب یخچال و ماکروفر استفاده کنید. مطمین باشید این محلول برای این عملیات بی نظیر است.

4. بوی بد زباله سوز را از بین ببرید: آیا سوزاندن زباله کمی بد بو است؟ مقداری پوست پرتقال را دورن دستگاه خورد کنید و برای دقایقی صبر کنید. حالا عملیات را با کمی آب گرم آغاز کنید. خواهید دید که بوی پرتقال تازه منتشر می شود.

5. تازه کردن هوای یخچال: بوی بد یخچال مشکلات مختلفی را ایجاد می کند. با استفاده از پودر پوست پرتقال این شرایط را بهبود بخشید. پوست پرتقال آب دار را روی گاز با درجه 200 برایه دو ساعت قرار دهید. سپس پوست را با استفاده از مخلوط کن پودر کنید، پس از مخلوط کردن پودر حاصل با جوش شیرین آن را درون یخچال قرار دهید و از هوایه تازه و شیرین آن لذت ببرید.

فواید باورنکردنی پوست پرتقال

کاهش فشار خون با پوست پرتقال :

پوست پرتقال و آن سفیدی داخل پوست حاوی فلاون است که برای کاهش خون موثر است.کاربردهای پوست پرتقال

پوست پرتقال داروی ضد حساسیت:

پوست پرتقال از آزاد شدن هیستامین جلوگیری می کند ، هیستامین مواد شیمیایی است که باعث حساسیت میشود.

عطسه آبریزش بینی از موارد حساسیت می باشند.

پوست پرتقال ضد ناراحتی های روده طبیعی :

پوست پرتقال خواص دارویی دارد که برای درمان روده موثر است.

سلامت قلب با پوست پرتقال

رنده پوست پرتقال و سایر مرکبات حاوی فیتونوترین فلاونوئید می باشد که می تواند به کاهش LDL(کلسترول بد خون) و تری گلیسرید در سطح خون کمک کند. پوست پرتقال هم چنین حاوی ترکیبات ضد التهابی بوده و در مجموع با داشتن چنین ویژگیهایی خطر ابتلا به بیماریهای قلبی را کاهش می دهد.کاربردهای پوست پرتقال

 کاربردهای پوست پرتقال, خواص و فواید پوست پرتقال را بدانیم,پوست پرتقال ها را دور نریزید,درست کردن آتش با پوست پرتقال ,پوست پرتقال هاو مصارف آن

بهبود سلامت دهان و دندان با پوست پرتقال :

باعث سفید شدن دندان و کاهش حساسیت دهان می شود ، مرکبات باعث تنفس های تازه هم می شوند.

پوست پرتقال برای تقویت سیستم ایمنی بدن:

خوردن ویتامین A و C باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و از سرماخوردگی ، آنفولانزا و سرفه جلوگیری می کند.

پوست پرتقال ضد سرطان طبیعی :

موارد فراوانی وجود دارد که سرطان زا هستند اما استفاده از پوست پرتقال یکی از مواردی است ، که از بروز سرطان و شاید پیشرفت آن جلوگیری می کند.

پوست پرتقال برای حفظ سیستم تنفسی بدن:

پوست پرتقال شانس ابتلا به سرطان ریه را کاهش می دهد.کاربردهای پوست پرتقال

بهبود سیستم گوارشی با پوست پرتقال :

پوست پرتقال حاوی فیبر و پلی ساکاریدهای نامحلول است که کمک می کند غذاها در روده بهتر هضم شوند.

. پوست پرتقال برای پودر حمام:

شما همچنین می توانید پودر پرتقال را به وان حمام خود اضافه کنید. پوست پرتقال را خشک و پودر کنید و سپس به وان حمام خود بریزید.

 پوست پرتقال یک درخشان کننده پوست:

برای داشتن پوستی درخشان و سالم، پودر پوست پرتقال، برگ نئم، پوست انار و آب لیمو را با هم مخلوط کنید. سپس آن را روی پوست خود بمالید و نتایجش را تحسین کنید.

ارسال شده در تاریخ 8 فوریه 2019 توسط خدیجه ص با موضوع گوناگون
بازدید : 1,267
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.