کاشت توت فرنگی در گلدان روش کاشت بذر و نشاء توت فرنگی در گلدان

کاشت توت فرنگی در گلدان روش کاشت بذر و نشاء توت فرنگی در گلدان

کاشت توت فرنگی,کاشت توت فرنگی در گلدان , روش کاشت بذر  توت فرنگی,  روش کاشت نشاء توت فرنگی در گلدان

کاشت توت فرنگی را می‌توان از نشا یا دانه شروع کرد. اما اگر آن را از دانه شروع کنید زودتر از نشاهای بزرگ به فضای گلدان عادت می‌کنند و تطبیق پذیری‌شان بهتر است.

خاک: به خاکی سست و سبک نیاز است که علاوه بر اینکه آب را در خود نگه می‌دارد، آب اضافی را هم خارج می‌کند. خاک گلدان‌ برای کاشت این گیاه مناسب است.
فضا: گیاه توت فرنگی به سرعت رشد می‌کند و می‌تواند تا ۶۰ سانتی متر هم پراکنده ‌شود. بنابراین سعی کنید در هر گلدان یک بوته بکارید.
کاشت: گیاه توت فرنگی باید در سطح خاک کاشته شود. گیاه را روی خاک قرار دهید. ریشه‌های آن را به آرامی روی سطح خاک پخش کنید. سپس روی ریشه‌ها را با مقداری خاک بپوشانید و به خوبی آبیاری شان کنید. بعد از ته نشین شدن آب و خاک، در صورت نیاز، دوباره روی ریشه‌ها خاک بریزید.
کاشت توت فرنگی,کاشت توت فرنگی در گلدان , روش کاشت بذر توت فرنگی, روش کاشت نشاء توت فرنگی در گلدان
نور: مطمئن شوید که گلدان‌های‌تان در هر روز حداقل ۶ تا ۸ ساعت آفتاب دریافت می‌کنند تا دریایی از گل و میوه به شما هدیه بدهند! اگر در خانه تنها از یک جهت آفتاب دارید، هر ۳ تا ۴ روز گلدان‌ها را بچرخانید تا آفتاب به همه سطح گیاه‌تان برسد

کاشت گیاه توت فرنگی

1- گیاه توت فرنگی را از فروشگاه گل و گیاه خریداری نمایید. اطمینان حاصل کنید گیاهی که میخرید برگهای قهوه ای یا سوخته نداشته باشد و کاملا سالم و سبز باشد.

2- گلدانی انتخاب کنید که در ته آن سوراخهای زهکشی آب وجود داشته باشد. اگر چه میتوانید گلدان مخصوص توت فرنگی را نیز بخرید که منافذ زیادی دارد اما هر ظرف یا گلدانی میتوان برای آن استفاده کرد. توت فرنگی در هر گلدانی که خاک خوبی داشته باشد و نور کافی دریافت کند، رشد کرده و میوه میدهد.

3- دو سوم گلدان را با خاک گلدانی پر کنید. گلدان توت فرنگی باید حداقل 45 سانتیمتر قطر داشته باشد. اگر چه ریشه های گیاه توت فرنگی سطحی است اما گسترش ریشه های آن زیاد است و به فضایی با وسعت کافی نیاز دارد.

4- به گلدان آرام آرام آب بدهید تا زمانی که آب شروع به تخلیه از ته گلدان کند. سپس 5 تا 6 حفره خاکی با ارتفاع حدود 2.5 سانتیمتر درست کنید. بین حفره ها باید حداقل 15 سانتیمتر فاصله وجود داشته باشد تا ریشه ها فضای کافی برای رشد داشته باشند. خود حفره ها نباید بیش از 7.5 سانتیمتر پهنا داشته باشند.

5- با ملایمت گیاه توت فرنگی را از گلدان اولیه خود خارج کنید. اگر گلدان خیلی تنگ باشد در صورت لزوم گلدان را با قیچی پاره کنید. با دقت خاک اضافی را بریزید و با دست ریشه های گیاه را محافظت کنید.

کاشت توت فرنگی,کاشت توت فرنگی در گلدان , روش کاشت بذر توت فرنگی, روش کاشت نشاء توت فرنگی در گلدان

6- یک بطری را با آب پر کنید. ریشه های توت فرنگی را یک ساعت در آب نگه دارید تا به اندازه کافی رطوبت جذب کند.

7- گیاه را از آب خارج کنید و هر بوته را در یکی از تپه های خاکی بگذارید. ریشه ها را طوری بچینید که از اطراف گسترده شوند.

8- گلدان را با خاک پر کنید. توجه داشته باشید تا سطح طوقه گیاه خاک بریزید. ساقه ها از طوقه بیرون میزنند بنابراین نباید آن را زیر خاک دفن کنید.

9- کاملا گلدان را آبیاری کنید. با استفاده از آب پاش استفاده کنید تا خاک گلدان را فرسایش ندهید. با ملایمت به خاک آب بدهید تا آب از سوراخ ته گلدان خارج شود. در صورت لزوم میتوانید خاک بیشتری اضافه کنید چرا که پس از آبیاری معمولا حبابهای هوا خارج شده و سطح خاک پایینتر میرود.

ارسال شده در تاریخ 9 می 2018 توسط خدیجه ص با موضوع تکنولوژی
بازدید : 2,236
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.