کاهش گرسنگی در ماه رمضان با مصرف مواد غذایی دیر هضم

کاهش گرسنگی در ماه رمضان با مصرف مواد غذایی دیر هضم

کاهش گرسنگی در ماه رمضان

کاهش احساس گرسنگی با مصرف تخم مرغ آب پز در وعده سحر !?

برای اینکه در طول روز کمتر احساس گرسنگی کنید؛ در وعده سحر یک یا دو تخم مرغ آب ‌پز بخورید.

+ تخم مرغ آب پز بسیار دیرهضم است و مدت زیادی در معده میماند و باعث میشود کمتر احساس گرسنگی کنید.

کاهش گرسنگی در ماه رمضان,رفع گرسنگی در ماه رمضان , مصرف مواد غذایی دیر هضم مناسب وعده سحر؟سحری چه بخوریم ,غذای مناسب سحری

وعده سحری را از اهمیت بسیاری در هنگام روزه گرفتندارد خوردن سحری علاوه بر خنثی کردن اسید معده که به دنبال صرف شام زیاد شده، موجب می شود تا طول مدت زیاد روزه‌داری آسیبی به دستگاه گوارش نرسد

در ماه رمضان با توجه به اینکه فرد به مدت 17 تا 18 ساعت مجاز به استفاده از مواد غذایی نیست، برنامه غذایی‌اش باید طوری طراحی شود که بدن دچار آسیب تغذیه‌ای و یا کمبود مواد غذایی نشود.

در همین راستا توصیه می‌شود از مواد غذایی مانند نان سبوس دار، میوه، سبزی، سالاد و حبوبات در وعده سحر استفاده شود.

این مواد به آرامی قند خود را آزاد کرده که این امر موجب می شود فرد در طول مدت روزه داری کمتر احساس گرسنگی کند.

همچنین مصرف سبزیجات و میوه تا حد زیادی می تواند مانع احساس تشنگی در فرد شده و آب بدن او را به میزان کافی تامین کند.

از آنجا که روزه داری در فصل گرما انجام می شود باید نوشیدن روزانه 8 تا 10 لیوان آب در زمان افطار تا سحر جدی گرفته شود.

به هنگام افطار بهتر است از غذاها و مواد شیرین طبیعی مانند خرما و شیر استفاده شده و پس از گذشت 20 دقیقه تا نیم ساعت از افطار وعده شام صرف شود.

با توجه به اینکه دستگاه گوارش به مدت طولانی در طول روز در حال استراحت بوده، یکباره مصرف حجم زیادی از مواد غذایی موجب افزایش فشار بر دستگاه گوارش و در نتیجه ایجاد ناراحتی‌های گوارشی خواهد شد..

با مصرف این خوراکی‌ها در ماه رمضان گرسنه نمی‌شوید

خوردن سحری علاوه بر خنثی کردن اسید معده که به دنبال صرف شام زیاد شده، موجب می‌شود تا طول مدت زیاد روزه‌داری آسیبی به دستگاه گوارش نرسد. توصیه می‌شود به هنگام خوردن سحری از مواد غذایی مانند نان سبوس‌دار، میوه، سبزی، سالاد و حبوبات در وعده سحر استفاده شود. این مواد به آرامی قند خود را آزاد کرده که این امر موجب می‌شود فرد در طول مدت روزه‌داری کمتر احساس گرسنگی کند.

مصرف سبزیجات و میوه تا حد زیادی می‌تواند مانع احساس تشنگی در فرد شده و آب بدن او را به میزان کافی تامین کند. توجه داشته باشید برای اینکه کمتر هنگام روزه‌داری تشنه شوید بهتر است در برنامه غذایی سحری از خوردن غذاهایی مثل انواع کوکو، بادمجان، سوسیس و کالباس، سس مایونز و سیر و پیاز و همچنین غذاهای چرب و پرنمک که سبب تشنگی زیاد در طول روز می‌شود پرهیز کنید.

ارسال شده در تاریخ 8 می 2019 توسط امید ازادمرد با موضوع سلامتی
بازدید : 920
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.