کمک به هضم غذا با چیزهایی که همراه با غذا میخوریم

کمک به هضم غذا با چیزهایی که همراه با غذا میخوریم

کمک به هضم غذا

درکنار غذا چه چیزهایی بخوریم؟

?گوجه: افزایش هضم وجذب ویتامین های غذا

?کاهو: کاهش پرخوری

?جعفری: افزایش آرامش هنگام خوردن غذاو کمک به هضم آن

آب سبزیجات: کارساز هستند

اگر در مصرف غذای چرب و سنگین زیاده‌روی کرده‌اید آب سبزیجات به دادتان می‌رسند. آستین‌ها را بالا بزنید و آب هویج، کلم، خیار و تربچه را بگیرید. لازم است که بلافاصله آب این سبزیجات را مصرف کنید تا از تمام خواص آن‌ها بهره‌مند شوید. توجه داشته باشید که آب هویج به تنهایی نیز برای رفع مشکلات گوارشی موثر عمل می‌کند.

نعناع

همه ما می‌دانیم که نعناع خواص بسیاری برای دستگاه گوارش دارد. نعناع دارای خواص ضد عفونی کننده گی و ضد التهابی است. علاوه بر این از نعناع می‌توان برای درمان بسیاری از دل دردها هم استفاده کرد؛ زیرا خاصیت خنک کنندگی دارد.

  • از نعناع می‌توان در انواع غذا و سالاد‌ها استفاده کرد.
  • همچنین می‌توانید عصاره نعناع را با مقداری آب مخلوط کرده و یک تا دو بار در روز میل کنید.
  • کمک به هضم غذا

کمک به هضم غذا ,دمنوش برای هضم غذا ,داروی هضم غذا,بهترین میوه برای هضم غذا,برای هضم سریع غذا چی بخوریم,هضم کننده قوی ,هضم سریع غذا ,درمان هضم نشدن غذا

هضم شدن غذا برای خیلیا دغدغه اس و بهتره بگم سوء هاضمه دردیه که خیلیا دچارش شدن و برا کسایی که گرفتارشن یه معضله که همیشه نگران نوع غذا باشن که نکنه دوباره غذا تو معده شون سنگینی کنه، بمونه یا حتی برگشت غذا داشته باشن! میدونید که مشکل اصلی این افراد عموما ضعیف بودن معده اس، در این مطلب سعی کردم برای این مشکل مواد غذایی ترجیحا دم دستی رو معرفی کنم که علاوه بر هضم سریع غذا به تقویت معده هم میپردازه.

طول دادن غذا کمک به هضم غذا

غذا رو با حوصله خوردن و زمان اون رو طول دادن، از جمله سفارشهای بهداشتی مهم اسلام هست. امام صادق (ع) فرمودن: نشستن سر سفره رو طول بدید، چون زمان غذا خوردن از عمر شما حساب نمیشه(7) و طبق حدیثی دیگه که از همین بزرگوار داریم میفرماین معده منشا هر بیماری هست پس مراقبش باش! میشه به این نتیجه رسید که درست نجویدن و ایجاد اشکال در روند هضم غذا باعث میشه عمر کوتاه بشه و دچار بیماری بشید، پس اینکه میفرمایند از عمرت حساب نمیشه یعنی در این کار عجله نکنید تا عمرتون طولانی بشه.

کمک به هضم غذا ,دمنوش برای هضم غذا ,داروی هضم غذا,بهترین میوه برای هضم غذا,برای هضم سریع غذا چی بخوریم,هضم کننده قوی ,هضم سریع غذا ,درمان هضم نشدن غذا

 مصرف سرکه

سرکه مایعی قابض و رفع کننده تشنگی است، به هضم غذا و تحریک اشتها کمک زیادی میکنه، اما فاقد ویتامین هست و تولید انرژی نمیکنه. سرکه ی خوب رو دندونا رو کند نمیکنه و گلو رو نمیسوزنه. سرکه قبل از مصرف باید جوشانده بشه تا مخمر میکودرماستی اون کشته بشه. سرکه بهتره همراه سالاد مصرف بشه، در این صورت مؤثرتر و اشتها رو بیشیتر میکنه. اگه در خوردن سرکه زیاده روی نشه فواید زیادی برای بدن داره و افراط در مصرفش باعث سوء هاضمه میشه، توجه کنید در مواقعی که سرماخوردگی دارید یا به بیماریهای ویروسی دجارشدید نباید از سرکه استفاده کنید.

 مصرف ماست

در بعضی از سوء هاضمه های ناشی از کمی ترشح اسید معده، و در یبوست های معمولی، و در مسمومیت های خود به خودی که منشاء هاضمه ای دارن، ماست بسیار مؤثر و مفیده. مصرف 300 گرم ماست صبح ناشتا و 300 گرم در وسط روز، میتونه در درمان مشکلاتی گوارشی که گفته شد کمک کنه.

ارسال شده در تاریخ 10 دسامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 1,134
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.