گیاه آپارتمانی کلادیوم نحوه مراقبت از گل های آپارتمانی

گیاه آپارتمانی کلادیوم نحوه مراقبت از گل های آپارتمانی

گیاه آپارتمانی کلادیوم

هشدار ، گیاه آپارتمانی کلادیوم در تمام بخشهای خود شیره سمی دارد

اگر توسط کودک یا حیوان خانگی بلعیده شود می‌توانند به بافت کبد آسیب بزند یا مستقیم روی دستگاه گردش خون اثر بگذارد و کشنده باشد.

گیاه آپارتمانی کلادیوم ,نحوه مراقبت از گل های آپارتمانی, هشدار درابطه با گیاه آپارتمانی,گل آپارتمانی کلادیوم , گل های آپارتمانی مراقبت بیشتری نیاز دارند,

کالادیوم گیاهی است که در گلخانه‌های گرم نگهداری می‌شود. جنبه زینتی واریته‌ها و شکلهای مختلف کالادیوم به‌خاطر برگ‌های آنهاست و ترکیب رنگ‌ها در این برگ ها چنان است که هیچگاه گیاه دیگری در این مورد با کالادیوم برابری ندارد. تمامی این گیاهان از دو گونه‌ی قدیمی (C. picturatum و C. bicolor) منشأ یافته‌اند. کالادیوم دارای یک ساقه‌ی غده‌ای (Tubercule) است که در فصل پاییز به حالت رکود می‌رود و در طی این دوره گیاه آبیاری نمی‌شود. آغاز بهار فصل تکثیر این گیاه است.

گیاهان، رنگ و حال و هوای خاصی به خانه می‌دهند. با رعایت نکات ساده زیر به خوبی از آن‌ها نگه‌داری کنید:
۱- جاهای مختلف را امتحان و در انتخاب جای مناسب دقت کنید. بهترین جای خانه را به گلدان‌ها اختصاص دهید.
۲- اگر محیط برای قرار دادن گیاهان تاریک به نظر می‌رسد، ناامید نشوید. خیلی از گیاهان مخصوص نواحی گرمسیری و نیمه‌گرمسیری، به ویژه جنگل‌های استوایی بوده، در محیط‌های کم ‌نور مقاوم و پایدارند. بهترین جا برای این گیاهان، قرار دادن آن‌ها کنار یک پنجره بزرگ شرقی یا غربی است که هوا به خوبی جریان داشته باشد.
۳- گیاهان آفتاب دوست را کنار پنجره‌های شمالی یا شمال شرقی خانه قرار دهید. مقدار رطوبت خاک را مرتب چک و دقت کنید برگ‌ها در برابر نور نسوزند. به محض دیدن کوچک‌ترین علامت پژمردگی آن‌ها را دورتر از پنجره قرار دهید.
۴- اگر حمام شما آن‌قدر بزرگ و پرنور است، بعضی از گل‌ها مانند سرخس که نیاز به رطوبت دارد را داخل آن قرار دهید.

۵- به جای مستقیم آب دادن به گیاهان، زیرگلدانی را از آب پر کنید تا ریشه گیاه آب را کاملا دریافت کند. گل‌های حساس معمولا به این روش آبیاری می‌شوند. فقط کافیست ته گلدان حتما سوراخ داشته باشد، تا آب به راحتی جذب شود.

۶- گیاهان را در کنار وسایل سرمازا یا گرمازا قرار ندهید.
۷- زیاد آب ندهید. تنها زمانی که با دست زدن به خاک احساس کنید خشک است، گیاه را آب دهید. آب زیاد باعث از بین رفتن گلدان‌های آپارتمانی می‌شود. با انگشت خاک را چک کنید در صورتی که خاک به دست شما نچسبد شروع به آب دادن کنید. یادتان باشد گیاهان در تابستان به آب بیش‌تری احتیاج دارند.
۸- هر چند وقت یک‌بار روی برگ‌ها را خیس کنید. آب باید هم درجه حرارت اتاق باشد. با استفاده از اسپری گیاهانی که به خصوص در جاهای گرم و خیلی خشک قرار دارند را مرطوب کنید.
۹- به گیاه کمی کود دهید. کودهای مایع ساده‌ترین و سریع‌ترین روش کودد‌هی هستند. با توجه به دستورالعمل هر دو تا چهار هفته از کود استفاده نمایید.
۱۰- از قطعات یخ استفاده کنید. یکی از روش‌های مفید برای مستقیم آب دادن به گیاه به صورت آرام، استفاده از تکه‌های یخ است. مقداری یخ روی خاک بگذارید تا با آب شدن کاملا به ریشه گیاه برسد.
سمی و رام در ید تدابیر محافظتی شما
بعضی از گیاهان آپارتمانی که در محل سکونت ما هستند، دارای مواد تا حدی سمی هستند که ممکن است باعث مشکلاتی به خصوص برای کودکان شود.
تحقیقات نشان داده 25 درصد مسمومیت‌ها در کودکان زیر یک سال به دنبال دست زدن و در دهان گذاشتن گیاهان سمی رخ می‌دهد. برخی از این گیاهان حتما باید به دهان برده شوند تا باعث مسمومیت شوند، اما برخی دیگر حتی با تماس پوستی هم سم خود را انتقال می‌دهند.
برخی از این گیاهان سموم اندکی دارند و وقتی زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرند علائم مسمومیت زا بودنشان از جمله تهوع و ضایعات پوستی بروز می‌کند. در صورتی که سم این گیاهان قوی باشد، علائم دیگری مانند استفراغ، اسهال، انقباضات عضلانی، افزایش ضربان قلب و حتی مرگ را به دنبال دارند.
آشنایی با گیاهان سمی برخی از مشهورترین آنها را این گونه معرفی می‌کند:«دیفن باخیا سمی ترین گیاه آپارتمانی است و مسمومیت با آن موجب اختلال در تکلم، التهاب دهان و زبان و اختلال در بلع و حتی خفگی می‌شود. در صورتی که برگ‌های این گیاه خورده شود، مخاط دهان و زبان ملتهب و قرمز شده و شروع به سوختن می‌کند که گاهی دردناک است. همچنین میزان بزاق دهان افزایش یافته و قورت دادن آن مشکل است.
آنتوریوم برگ‌های چرمی و سبز تیره رنگ و ساقه این گل وهم انگیز سمی است. خوردن آنتوریوم گرمسیری می‌تواند سبب احساس سوزش در دهان و سپس تورم و تاول زدن بشود. همچنین صدایتان ممکن است بگیرد و در قورت دادن غذا هم مشکل پیدا کنید.
آزالیا یکی از گیاهان آپارتمانی با رنگ‌های فوق‌العاده زیباست. در گل، میوه، برگ، ساقه و شهد گل این گیاه ترکیبی به نام (استیل آندرو مدول) وجود دارد که بسیار سمی است. مسمومیت با گیاه آزالیا موجب گیجی و دل درد می‌شود.علائم مسمومیت خوراکی این گیاه شامل ازدیاد بزاق، استفراغ، تهوع، اسهال، دل‌درد، گیجی ، تحریک‌پذیری، سوزش و خارش پوست و مخاط است.
کالادیوم یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی است که در تمام بخش‌های خود، شیره‌ای سمی دارد که باعث خارش و سوزش لب و دهان می‌شود.در بعضی از موارد، مسمومیت با درد شدید معده همراه است.»
ارسال شده در تاریخ 30 می 2019 توسط امید ازادمرد با موضوع دسته‌بندی نشده
بازدید : 1,383
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.