خورش فسنجان با گوشت طرز تهیه ‍ خورش فسنجان با گوشت با ترفندهای ویژه

خورش فسنجان با گوشت طرز تهیه ‍ خورش فسنجان با گوشت با ترفندهای ویژه

خورش فسنجان با گوشت , پخت خورش فسنجان با گوشت ,طرز تهیه ‍ خورش فسنجان با گوشت با ترفندهای ویژه

✏️مواد لازم :

?گردو 500 گرم .

?گوشت چرخ کرده 300 گرم .

?پیاز 1 عدد .

?دارچین 3 قاشق چایخوری

?رب انار 5 قاشق غذاخوری .

?شکر 2 قاشق غذاخوری .

?نمک و فلفل مقدار لازم
‍ خورش فسنجان با گوشت

♨️طرز تهیه :

?پیاز را ریز رنده کنید و با گوشت چرخ کرده ، نمک ، فلفل و یک قاشق چایخوری دارچین مخلوط کنید تا مواد چسبندگی مناسبی پیدا کنند سپس با دست کوفته های کوچکی از این مواد درست کنید و داخل روغن سرخ نمائید و کنار بگذارید.

?گردوها را چرخ کنید ، درون قابلمه 2 لیوان آب بسیار سرد بریزید و گردوها را اضافه کنید سپس حرارت را زیاد کنید تا آب جوش بیاید ، پس از اینکه آب جوش آمد حرارت را کم کنید و اجازه دهید به مدت 3 ساعت گردوها با اب بجوشند و کاملا به روغن بیافتند.

?پس از پختن گردوها باید رب انار و دو قاشق چایخوری دارچین اضافه کنید ( رنگ تیره خورشت از پخت گردو بدست میاید و رب انار برای طعم ترش و ملس کاربرد دارد ) ، شکر و کمی نمک اضافه کنید سپس به مقدار لازم آب بریزید و چاشنی غذا را تنظیم نمائید

?گوشت های قلقلی که از قبل اماده کرده بودید به خورشت اضافه کنید و حدود ۱ ساعت دیگر بگذارید گوشت های قلقلی درون فسنجان با حرارت کم بجوشند ، پس از این مدت فسنجان آماده سرو میباشد.
? @cookit

?نکات

?در ابتدای کار گردوها را با اب بسیار سرد مخلوط کنید تا به گردوها شوک وارد شده و روغن درون گردوها ازاد شود ؛ مقدار استفاده از رب انار و شکر در فسنجان سلیقه ای میباشد ؛ فسنجان نیاز به روغن خاصی ندارد و روغنی که در انتهای پخت ایجاد میشود همان روغن گردوست.

ارسال شده در تاریخ 7 مارس 2018 توسط خدیجه ص با موضوع آشپزی
بازدید : 1,779
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.