خانما خوب بخوابید تاثیر خواب و استراحت شب بر بدن پوست و زیبایی

خانما خوب بخوابید تاثیر خواب و استراحت شب بر بدن پوست و زیبایی

خانما خوب بخوابید , خواب شبانه , خواب خانم ها , مزایای خوب خوابیدن , خواب شب , تاثیر خواب بر بدن , استراحت شب

خانما خوب بخوابید?

طبق تحقیقات؛مردها خیلی بهتر میتونن بیخوابی و بینظمی زمان خواب رو تحمل کنن.بیخوابی در خانمها باعث استرس،فشار خون و حمله قلبی میشه بدن زنها به خواب بیشتری نیاز داره

خانما خوب بخوابید , خواب شبانه , خواب خانم ها , مزایای خوب خوابیدن , خواب شب , تاثیر خواب بر بدن , استراحت شب

دانشمندان کشف کردند، افرادی که بین 6 تا 8 ساعت در طول شب می‌خوابند با احتمال دو برابر بیش‌تر از دیگران می‌توانند وزن خود را کاهش داده و به اندازه نرمال برسانند.

خوابیدن بیش‌تر از این میزان چاره ساز نیست و افرادی که کم‌تر از مقدار معین شده می‌خوابند نیز باعث بالا رفتن هورمون استرس و افزایش علاقه به مصرف غذاهای ناسالم می‌شوند.

این مطالعات که توسط محققان آمریکایی انجام شده نشان می‌دهد افرادی که می‌خواهند بیش از 5 کیلوگرم از وزن خود را کاهش دهند، در صورتی که استرس کم‌تری داشته و خواب خود را منظم‌ کنند راحت‌تر به هدف خود می‌رسند.

در این مطالعات نزدیک به 500 فرد بزرگسال شرکت داشتند که سن متوسط آن‌ها 55 سال بود و همگی از چاقی رنج می‌بردند.
در بخشی از این تحقیق، از این افراد خواسته شد در 22 جلسه مشاوره شرکت کرده و با کم کردن 500 گرم کالری مصرفی در روز و افزایش فعالیت بدنی سعی کنند وزن خود را کاهش دهند.

این افراد باید تمام فعالیت‌های روزانه خود شامل الگوی خواب، میزان فعالیت بدنی و حتی استرسی را هم که داشتند ثبت کنند. بعد از حدود 6 ماه نزدیک به 60 درصد از شرکت کنندگان در این مطالعه نزدیک به 5 کیلوگرم از وزن خود را کاهش داده بودند.

محققان متوجه شدند افرادی که در کاهش وزن خود موفق‌تر از بقیه هستند خواب منظم‌تری دارند و تقریبا بین 6 تا 8 ساعت می‌خوابند.

دکتر چارلز الدر نویسنده این تحقیقات در این باره گفت: این مطالعات نشان می‌دهد افرادی که برای کاهش وزن تلاش می‌کنند، باید در درجه اول الگوی خواب خود را اصلاح کنند و سپس استرس خود را کاهش دهند. برای برخی از افراد تکنیک‌هایی مانند مدیتیشن هم می‌تواند به این امر کمک کند.

ارسال شده در تاریخ 5 آوریل 2018 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 2,043
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.