سالاد مدیترانه طرز تهیه سالاد مدیترانه ای سبزیجات و انواع مختلف آن

سالاد مدیترانه طرز تهیه سالاد مدیترانه ای سبزیجات و انواع مختلف آن

سالاد مدیترانه , طرز تهیه سالاد مدیترانه , مواد لازم سالاد مدیترانه  , آماده سازی سالاد مدیترانه , سالاد رژیمی ,

#سالاد_مدیترانه ?

سالاد مدیترانه , طرز تهیه سالاد مدیترانه ای سبزیجات و انواع مختلف آن طرز تهیه سالاد مدیترانه ای سبزیجات و انواع مختلف آن [ دسته بندی : انواع متنوع سالاد و سس های مخصوص ] سالاد در سفره غذایی ایرانی جایگاه خوبی دارد و سالاد های مختلف و معروف ایرانی نیز با وعده های اصلی سرو می شود . اما بیشتر سالاد های ایرانی دارای سبزیجات محدودی است و خیلی متنوع نیست . دستورهای غذاهای مدیترانه ای و یا رژیم مدیترانه ای به علت حجم و تنوع بالای سبزیجات و طبخ سالم بسیار معروف و از سلامت غذایی بالایی برخوردار است . امروز در دستور غذایی پرنیان یک سالاد سبزیجات مدیترانه ای بسیار خوشمزه و سالم را آموزش داده ایم . می توان از این سالاد به عنوان پیش غذا و یا میان وعده استفاده نمود. همین طور برای روزهایی که کالری زیادی مصرف کرده اید و مایل هستید شام را سبک میل کنید این سالاد می تواند یک شام خوشمزه باشد. در ادامه مطلب با ما باشید تا دستور تهیه سالاد خوشمزه مدیترانه ای را آموزش ببینید. در سالاد های مدیترانه ای انواع و اقشام سبزیجات مختلف با هم ترکیب شده و با پنیر مزه دار می شوند. در این سالادها از سس استفاده نمی شود و روغن زیتون و لیموترش و همین طور سرکه بالزامیک طعم دهنده های این سالاد سالم و خوشمزه هستند . برای سالاد مدیترانه ای به مواد زیر نیاز دارید:

?کاهو پیچ،کلم پیچ سفید،پنیر فتا، ذرت بخارپز ، گوجه، خیار، لیمو ترش تازه، روغن زیتون، روغن هسته انگور، زیتون سبز یا زیتون سیاه، فلفل **سالاد مدیترانه**

طرز تهیه سالاد مدیترانه ای سبزیجات و انواع مختلف آن

سالاد در سفره غذایی ایرانی جایگاه خوبی دارد و سالاد های مختلف و معروف ایرانی نیز با وعده های اصلی سرو می شود . اما بیشتر سالاد های ایرانی دارای سبزیجات محدودی است و خیلی متنوع نیست .

دستورهای غذاهای مدیترانه ای و یا رژیم مدیترانه ای به علت حجم و تنوع بالای سبزیجات و طبخ سالم بسیار معروف و از سلامت غذایی بالایی برخوردار است .

امروز در دستور غذایی یک سالاد سبزیجات مدیترانه ای بسیار خوشمزه و سالم را آموزش داده ایم . می توان از این سالاد به عنوان پیش غذا و یا میان وعده استفاده نمود. همین طور برای روزهایی که کالری زیادی مصرف کرده اید و مایل هستید شام را سبک میل کنید این سالاد می تواند یک شام خوشمزه باشد.

 

 

در سالاد های مدیترانه ای انواع و اقشام سبزیجات مختلف با هم ترکیب شده و با پنیر مزه دار می شوند. در این سالادها از سس استفاده نمی شود و روغن زیتون و لیموترش و همین طور سرکه بالزامیک طعم دهنده های این سالاد سالم و خوشمزه هستند . برای سالاد مدیترانه ای به مواد زیر نیاز دارید:

استفاده از فلفل دلمه ای رنگی به علت تفاوت مزه و ویتامین های موجود در رنگهای مختلف فلفل است . ظاهر سالاد نیز دارای رنگهای مختلف می شود.

 

* استفاده از نمک را تا حد امکان محدود کنید تا سالاد کاملا سالم باشد. استفاده زیاد از نمک موجب افزایش فشار و ایجاد بیماری های مختلف می شود.

 

* این مقدار سالاد برای 4 تا 6 نفر مناسب است . البته اگر طرفدار سالاد هستید میزان را افزایش دهید تا یک  وعده بزرگ برای هرکس در نظر گرفته باشید

 

* نوع برش و منظم بودن خرد کردن مواد در زیبایی ظاهر و طعم سالاد نقش مهمی دارد . با دقت و حوصله سبزیجات را خرد کنید.

 

* در برخی سالادهای مدیترانه ای به عنوان یک منبع پروتئین از برخی حوبات استفاده می شود . مثلا انواع لوبیا در سالادهای مدیترانه ای کاربرد زیادی دارند.

 

* می توانید بنا بر سلیقه خود برخی سبزیجات را کم یا زیاد کنید. در این صورت سالاد مدیترانه ای اورجینال نخواهید داشت اما بر اساس ذائقه خودتان سالاد را میل کرده اید.

 

ارسال شده در تاریخ 10 آوریل 2018 توسط خدیجه ص با موضوع آشپزی , سفره آرایی
بازدید : 4,160
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.