لکه نوشابه بر روی مبل روش های از بین بردن لکه نوشابه و دیگر لکه ها بر مبل

لکه نوشابه بر روی مبل روش های از بین بردن لکه نوشابه و دیگر لکه ها بر مبل

لکه نوشابه بر روی مبل ,از بین بردن انواع لکه٬ از بین بردن لکه٬ از بین بردن لکه نوشابه بر روی مبل ٬ از بین بردن لکه بر روی مبل ٬ نکات خانه داری

لکه نوشابه بر روی مبل :

برای ازبین بردن لکه نوشابه می توانید کمی نمک برروی لکه تازه بپاشید و بعد اسفنجی را خیس نموده روی لکه بکشید و سپس با آب گرم به وسیله اسفنج آبکشی کنید.

لکه نوشابه بر روی مبل ,از بین بردن انواع لکه٬ از بین بردن لکه٬ از بین بردن لکه نوشابه بر روی مبل ٬ از بین بردن لکه بر روی مبل ٬ نکات خانه داری

لذت خوردن بستنی با ریختن آن روی مبل پارچه‌ای از بین می‌رود، مگر هرچه سریع‌تر قبل از پخش شدن و آسیب رسیدن به پارچه به روش زیر آن را تمیز کنید.

1. بستنی را تا جای ممکن با قاشق از روی پارچه مبلی بردارید.

2- با یک پارچه سفید و تمیز محل لک شده را آن‌قدر تمیز کنید که دیگر بستنی به دستمال منتقل نشود.

3- داخل یک کاسه 2 پیمانه آب سرد بریزید. یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی اضافه کنید و خوب هم بزنید.

4- پارچه سفید تمیز را به آن آغشته کنید. آب اضافی آن را بگیرید و با آن روی لکه ضربه بزنید.

5- با یک دستمال سفید تمیز آن را پاک کنید. بار دیگر دستمال را به مایع آغشته و سعی کنید لکه را برطرف کنید. سپس با یک پارچه خشک تا زمان برطرف شدن لکه این کار را ادامه ده ید.

6- محل مورد نظر را با پارچه تمیز و آب سرد کاملا تمیز و با یک پارچه خشک آب اضافی آن را بگیرید.

7- در صورت باقی ماندن لکه، از لکه‌بر استفاده نمایید. کمی از آن را با یک پارچه تمیز روی لکه بمالید و با دستمال خشک رطوبت را بگیرید. با پارچه تمیز و آب سرد روی پارچه کشیده، سپس خشک کنید.

آنچه در این مقاله از ایران پاتوق می خوانید

لکه نوشابه بر روی مبل:

برای از بین بردن لکه نوشابه می توانید کمی نمک بر روی لکه تازه بپاشید و بعد اسفنجی را خیس نموده روی لکه بکشید و سپس با آب گرم به وسیله اسفنج آبکشی کنید.

لکه جوهر بر روی مبل:

اگر لکه مربوط به مرکب سیاه است ابتدا محل را خیس کرده روی آن کمی نمک آشپزخانه بریزید و سپس با پنبه مالش دهید و چنانچه نتیجه نگرفتید مخلوطی از گلیسرین و آمونیاک را روی لکه بمالید و سپس با آب و پودر دستی خوب شست و شو دهید . البته می توانیداز آب ژاول هم استفاده کنید.

لکه خون بر روی مبل:

بهترین چاره برای از بین بردن لکه خون هم این است که مقداری نشاسته را ( به نسبت بزرگی و کوچکی لکه )در آب مخلوط کنید و به هم بزنید تا خمیر نسبتاًغلیظی بدست آید . آنگاه روی لکه خون را با این خمیر بپوشانید و بعد از خشک شدن نشاسته ها ، آنها را بتراشید و با برس محل لکه را پاک کنید.

اگر لکه چربی روی پارچه ابریشمی است با یک برگ کاغذ خشک کن روی قسمت لکه شده را بپوشانید و اتوی داغ را محکم روی آن فشار دهید تا لکه ناپدید شود

لکه میوه بر روی مبل:

اگر این لکه بر روی پارچه سفید بود ، کافی است با آب و صابون آن را بشویید . اگر لکه روی پارچه پشمی بود آب اکسیژنه 20% را با چند قطره آمونیاک مخلوط کرده با آن لکه را پاک کنید. اگر لکه روی پارچه های ابریشمی سفید و یا رنگی بود آب و الکل سفید 90% را به نسبت مساوی مخلوط کرده و با آن لکه را محو کنید.

لکه چربی بر روی مبل:

برای از بین بردن لکه چربی قسمت لکه شده را با کمی محلول نمک و الکل بمالید . اگر لکه چربی روی پارچه ابریشمی است با یک برگ کاغذ خشک کن روی قسمت لکه شده را بپوشانید و اتوی داغ را محکم روی آن فشار دهید تا لکه ناپدید شود.

ارسال شده در تاریخ 19 آوریل 2018 توسط خدیجه ص با موضوع گوناگون
بازدید : 1,872
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.