خواص درمانی چغاله بادام تقویت لثه و ریشه دندان‌ها با چغاله بادام

خواص درمانی چغاله بادام تقویت لثه و ریشه دندان‌ها با چغاله بادام

خواص درمانی چغاله بادام , خواص چغاله بادام , درمانی چغاله بادام , تقویت لثه و ریشه دندان‌ها با چغاله بادام , خواص درمانی چغاله بادام برای معده ,

خواص درمانی چغاله بادام

ترکیبات اسیدی آن در معده مانع آسیب رسیدن به بافت معده و بروز سرطان معده میشه
جلوگیری از گرفتگی عضلات
تقویت لثه و ریشه دندان‌ها
جلوگیری از خشکی دهان

میوهٔ درخت بادام در ابتدای رویش تا حدودی سفت بوده و قشر خارجی آن سبز رنگ و پوشیده از کرک ظریفی می‌باشد.

در داخل آن نیز روکشی قرار دارد که سفید و نرم بوده و مغز آبکی و نازک بادام را در خود نگهداری می‌کند.

خواص درمانی چغاله بادام , خواص چغاله بادام , درمانی چغاله بادام , تقویت لثه و ریشه دندان‌ها با چغاله بادام , خواص درمانی چغاله بادام برای معده ,

به مرور پوسته‌های رویی و داخلی بادام سخت تر شده و مغز بادام نیز شکل نهایی خود را می‌یابد. از زمانی که میوه جوان است و هنوز رشد کامل نکرده و کال است، به آن چغاله بادام گفته می‌شود.

در قدیم معتقد بودند …. این میوه نارس باعث تقویت لثه و ریشه دندان‌ها می‌شود و برای خشکی دهان مفید است .

چغاله‌هایی که مقداری تلخی دارند حاوی مقدار بسیار کمی اسیدسیانیدریک و ترکیبی از سم خطرناک سیانور هستند که مصرف زیاد آن می‌تواند منجر به مسمومیت در مصرف‌کننده شود.

. ضد کلسترول

غذاهای خیلی کمی مانند چغاله بادام قادر به مبارزه با لیپوپروتئین کم‌چگالی یا کلسترول بد هستند. اگر به‌طور منظم از این مغز استفاده‌کنید، خیلی راحت می‌توانید سطح کلسترول خود را کنترل‌کنید.

. تنظیم کننده قند

بعد از هر وعده غذایی، سطح گلوکوز (قند) در جریان خون ما بالامی‌رود که برای سلامتی ما خوب نیست. در این وضعیت، بادام سبز می‌تواند با افزایش ترشح هورمون انسولین و تنظیم سطح قند بدن به ما کمک‌کند.

تنظیم کننده ph

وقتی مسئله حفظ تعادل pH در بدن‌مان به‌میان‌می‌آید، چغاله بادام به‌عنوان یک درمان طبیعی عالی عمل‌می‌کند. گاهی‌اوقات، سیستم کلی بدن ما به‌دلیل ترشح مایع‌اسیدی معده و روده، اسیدی می‌شود. اما این ممکن است به مشکلات شدیدی منجرشود (مانند پوکی استخوان، کمبود انرژی، ضعف سیستم ایمنی، افزایش وزن و غیره) چرا که بدن ما همیشه به قلیایی‌بودن تمایل‌دارد. بادام سبز به دلیل اینکه یک پروتئین قلیایی است، می‌تواند به قلیایی ماندن بدن ما کمک‌کند.

ارسال شده در تاریخ 17 آوریل 2018 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 2,041
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.