سرکه سیب برای تقویت پوست، مو و ماده ای بر علیه عفونت و قارچ

سرکه سیب برای تقویت پوست، مو و ماده ای بر علیه عفونت و قارچ

سرکه سیب , سرکه و سلامتی , سرکه و لاغری ,خواص سرکه

سرکه سیب علاوه بر لاغری برای درمان جوش‌های صورت، سیاهی زیر چشم و بطور کلی بیماری‌های پوستی مفید است..سرکه سیب , سرکه سیب و سلامتی , سرکه سیب و لاغری ,خواص سرکه سیب, خوردن زیاد سرکه سیب,

فواید درمانی و خواص سرکه سیب بی شمار است و کاربردهای عجیبی دارد. سرکه سیب دارای پتاسیم ، فسفر، کلرور منیزیم،کلرورسدیم، گوگرد، ویتامین های گروه B و ویتامینD، که این مواد موجود در این سرکه باعث طراوت و نشاط سلول های بدن شود.

 سرکه سیب علاوه بر داشتن خواص تغذیه ای فراوان، دارای کاربردهای موثری است.  آشنایی با خواص سرکه سیب، شما راوادار می کند تا این ماده مفید را همیشه در آشپزخانه تان داشته باشید.

 سالیان سال مردم معتقد بودند سرکه سیب، بعنوان ماده ای بر علیه عفونت و حتی پوکی استخوان و نیز برای هضم بهتر موادغذایی موثر است. سرکه سیب محصول طبیعی تخمیر سیب خرد شده است.

 سرکه سیب دارای خواص ضد باکتریایی، ضد قارچی و ضد التهابی است که می تواندبرای تقویت پوست، مو و … مورد استفاده قرار گیرد.

دل‌درد

یکی از فواید سرکه سیب برای سلامتی،خاصیت ضد درد آن در مواقع دل‌درد است. وقتی دچار دل‌درد می‌شوید (به علت یبوست، غذای مسموم یا نفخ)، نوشیدن مخلوط سرکه‌ سیب و آب به درمان آن کمک می‌کند، چرا که این ماده دارای خواص ضدباکتری و ضد ویروسی است.

دردهای عضلانی

هر ورزشکاری نیاز به یک تسکین‌دهنده‌ی قوی برای دردهای عضلانی دارد. برخی بر این باورند که به خاطر وجود استیک‌ اسید در سرکه‌ سیب، استفاده‌ی موضعی از آن می‌تواند دردهای عضلانی را آرام کند. اگرچه هنوز از نظر علمی ثابت نشده اما استفاده‌ از آن در هنگام وجود دردهای عضلانی خالی از فایده نیست.

دیابت

آمارها نشان می‌دهد که تعداد مبتلایان به دیابت در جهان حدود ۳۴۶ میلیون و در ایران حدود ۴ میلیون نفر است. با توجه به این عدد بزرگ، هر اقدام پیشگیرانه‌ی کوچک می‌تواند مفید باشد. یکی از فواید سرکه‌ سیب پیشگیری از دیابت است. تحقیقات نشان می‌دهند که خوردن سرکه‌ سیب به بهبود حساسیت انسولین (به خصوص در افرادی که در برابر انسولین مقاوم هستند) کمک می‌کند و می‌تواند از دیابت نوع ۲ پیشگیری کند یا حداقل آن را به تأخیر بیندازد.

ارسال شده در تاریخ 22 آوریل 2018 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 2,095
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.