خواص فندق برای سلامتی معجزه ای برای جلوگیری از پیری زودرس

خواص فندق برای سلامتی معجزه ای برای جلوگیری از پیری زودرس

خواص فندق ,خواص فندق برای سلامتی , خواص فندق , تاثیر فندق بر پوست , فندق و زیبایی پوست , درمان جوش با فندق ,فندق معجزه جوگیری پیری زودرس ,

همه خواص فندق برای سلامتی

خواص فندق ,خواص فندق برای سلامتی , خواص فندق , تاثیر فندق بر پوست , فندق و زیبایی پوست , درمان جوش با فندق ,فندق معجزه جوگیری پیری زودرس ,

به نظر می‌رسد که محبوبیت فندق در حال افزایش است، به ویژه با کرم‌های فندق و شکلات‌های فندقی که در فروشگاه‌های مختلف به وفور یافت می‌شود. با این حال، فندق و خواص فندق را می‌توان در دوران باستان ردیابی کرد. این مغز به عنوان یک عامل طعم‌دهنده در قهوه محبوب بوده‌است، در حالی که روغن آن به عنوان یکی از ابزارهای پخت و پز محبوبیت زیادی داشته‌است. فندق یک آنتی‌اکسیدان قوی، و یک منبع ایده‌آل پروتئین برای گیاهخواران است، به ویژه اگر شما در مسیر از دست دادن وزن قرار دارید.

خواص فندق برای پوست:

۱. از بروز پیری زودرس جلوگیری می‌کند:

یک فنجان فندق حدود ۸۶٪ از نیاز روزانه‌ی شما را به ویتامین E تامین می‌کند. این مغز مقوی همچنین حاوی ویتامین A و ویتامین C است که هر دو آنتی‌اکسیدان‌هایی قوی هستند. اثر این ویتامین‌ها در کنار هم از ایجاد خطوط و چین و چروک روی پوست شما جلوگیری می‌کند، و به این ترتیب شروع زود هنگام علائم پیری را به تاخیر می‌اندازد.

. پوست شما را هیدراته (دارای آب) نگه می‌دارد:

فندق چنان‌چه در بالا ذکر شد حاوی مقدار زیادی از ویتامین E است. این ویتامین E همراه با چربی‌های موجود در این مغز به مرطوب‌سازی و آبرسانی پوست کمک می‌کند. بنابراین، پوست را نرم می‌کند، و آن را لطیف و صاف نگه می‌دارد. پوست به طور مشخصی درخشان دیده می‌شود و کم‌‌ترین اثری از چربی در هیچ جای پوست دیده نمی‌شود.

۳. از پوست در برابر اشعه‌ی UV خورشید محافظت می‌کند:

شما می‌توانید روغن فندق را روی پوست‌تان استعمال کنید. این روغن به عنوان یک کرم ضد آفتاب طبیعی عمل می‌کند و از پوست‌تان در برابر اثرات مضر اشعه‌ی UV محافظت می‌کند. فقط چند قطره از روغن‌های کنجد، آووکادو، گردو و فندق را با هم مخلوط کنید و ترکیب حاصل را به طور روزانه روی پوست‌تان استعمال کنید تا از آن در برابر اشعه‌ی UV محافظت کنید.

۴. پوست شما را سالم و پرطراوت نگه می‌دارد:

فندق سرشار است از آنتی‌اکسیدان‌ها که نقش مهمی در حفظ سلامتی پوست دارند. آنتی‌اکسیدان‌ها با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کنند. اگر رادیکال‌های آزاد مهار نشوند، می‌توانند به پوست شما آسیب برسانند. این مغز پرخاصیت همچنین از پوست در برابر سرطان ناشی از اشعه‌ی UVA / UVB محافظت می‌کند. فلاونوئیدها همراه با آنتی‌اکسیدان‌ها، بازسازی سلول‌های پوست را تحریک می‌کند. به این ترتیب سلول‌های مرده‌ی پوست از بین می‌روند، و شما پوستی به مراتب سالم‌تر و جوان‌تر خواهید داشت.

۵. برای پوست‌های حساس بسیار ملایم و بدون خطر است:

خواص آبرسانی و نرم‌کنندگی ملایم فندق سبب می‌شود که یک مرطوب‌کننده‌ی طبیعی مناسب برای پوست‌های حساس و خشک باشد.

۶. آکنه را درمان می‌کند:

استفاده از این مغز فراتر از شکلات و مافین است. فندق همراه با دانه‌های قهوه‌ یک عنصر عالی برای تهیه‌ی اسکراب مخصوص پوست‌های مستعد به آکنه است. ۱قاشق چایخوری فندق را خرد کنید و آن را همراه با نصف قاشق چایخوری قهوه و نصف قاشق چایخوری شکر و همین‌طور مقداری روغن نارگیل یا روغن زیتون مخلوط کنید. برای درمان آکنه‌ی پوست‌تان از این اسکراب استفاده کنید.

ارسال شده در تاریخ 22 آوریل 2018 توسط خدیجه ص با موضوع دسته‌بندی نشده
بازدید : 2,426
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.