پوست موز را بخورید ! پوست موز سرشار از پتاسیم است محافظ در مقابل بیماری های قلبی

پوست موز را بخورید ! پوست موز سرشار از پتاسیم است محافظ در مقابل بیماری های قلبی

پوست موز را بخورید ! پوست موز , پوست  موز را بخورید ! , خواص پوست موز , مفید بودن پوست موز , پوستموز و بیماری ها ?ضد سرطان است

?ضد سرطان است
?کلسترول را کاهش میدهد
?به خواب آرام کمک میکند
?حرکات روده را منظم میکند
?در رفع افسردگی فوق العاده است
?باعث بهبود هضم، رفع چاقی و ..

پوست موز , پوست موز را بخورید ! , خواص پوست موز , مفید بودن پوست موز , پوست موز و بیماری ها ?ضد سرطان است

.  از چشم ها محافظت می کند

پوست موز سرشار از ویتامین A و لوتئین* lutein است که به سلامت چشم کمک می کند و تصور می شود از چشم در مقابل آب مروارید و دژنراسیون ماکولا محافظت می کند.

* لوتئین lutein : به عنوان یک آنتی‌اکسیدان در برخی مواد غذایی مثل سبزیجات برگ‌دار و تیره رنگ مانند کلم برگ و کاهو با برگ‌های سبز تیره یافت می‌شود.لوتئین در زرده تخم‌مرغ و ذرت نیز یافت می‌شود. این ماده مفید علاوه بر مقابله با بیماری‌های مهلکی مثل سرطان و تنگی عروق به پیشگیری از بیماری‌های چشمی و پوستی نیز کمک می‌کند.

2. به بهبود خلق و خو کمک می کند

حاوی تریپتوفان* tryptophan است. به علاوه پوست سرشار از سروتونین serotonin می باشد که به بهبود روحیه کمک می کند و سطح سروتونین تنها با رسیده تر شدن موز افزایش پیدا می کند.

* تریپتوفانtryptophan :یکی از بیست و دو اسید آمینه‌ی اصلی یاخته‌های زنده و از اسیدهای آمینه ضروری در رژیم غذایی انسان است که در موش‌ها نیز به عنوان یک فاکتور رشد شناسایی شده است. این اسیدآمینه در ساختمان بسیار از پروتئینها وجود دارد و نیز در ساخت برخی میانجی های عصبی مانند سروتونین مؤثر است.

3. به قلب شما کمک می کند

سرشار از پتاسیم است که به همراه سدیم به تنظیم سطح مایعات و الکترولیت در بدن کمک می کند، ضربان قلب را تنظیم می کند و از شما در مقابل بیماری های قلبی محافظت می کند.

4.  سرشار از آنتی اکسیدان است

دارای مقدار زیادی فیتوکمیکال phytochemicals مانند پلی فنول* Polyphenol و کاروتنوئید – آنتی اکسیدان هایی که به مبارزه علیه سرطان کمک می کنند -است

ارسال شده در تاریخ 5 می 2018 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 1,796
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.