علت سوزش کف پا ارزیابی دقیق درد و داغ شدن کف پا و توصیه های مفید

علت سوزش کف پا ارزیابی دقیق درد و داغ شدن کف پا

علت سوزش کف پا , ارزیابی دقیق درد و داغ شدن کف پا , داغ شدن کف پا ,درمان سوزش کف پا , ارزیابی دقیق درد و درمان داغ شدن کف پا

✅یکی از دلایل اصلی احساس خشکی و یا سوزش در کف پا بالا بودن چربی خون است روغنهای طبیعی را جایگزین روغن های صنعتی کنید تا در کمتر از دو ماه درمان کامل شود✅

علت سوزش کف پا , ارزیابی دقیق درد و داغ شدن کف پا , داغ شدن کف پا ,درمان سوزش کف پا , ارزیابی دقیق درد و درمان داغ شدن کف پا

افراد زیادی هستند که از داغ شدن کف پا زجر می کشند و معمولا این احساس ناشی از آسیبی است که به اعصاب پا وارد شده و ممکن است در صورت آسیب و بیماری، داغ شدن کف پا بیشتر شود.

ارزیابی دقیق درد و داغ شدن کف پا امری حیاتی بوده تا بتوان تشخیص دقیقی از علت این حس داشته و در نتیجه درمانی مناسب را در اختیار بیمار قرار داد.  در ادامه به معمول ترین دلایلی که منجر به داغ شدن کف پا می شود، علائم و راه درمان داغ شدن کف پا می پردازیم.

علت سوزش کف پا

همانطور که گفته شد، در اغلب بیماران نوروپاتی (آسیب عصبی) علت سوزش کف پا می‌باشد؛ در این حالت، اعصاب آسیب دیده، سیگنال درد را به مغر می‌فرستند! حتی اگر زخمی وجود نداشته باشد. اگر افراد به علت نوروپاتی این مشکل را دارا باشند، اغلب از سوزن سوزن شدن و بی حسی پا نیز شکایت دارند و احساس لمس بودن پا را همراه با سوزش کف پا تجربه می‌کنند.

بعد از نوروپاتی، رایج‌ترین علت سوزش کف پا به ترتیب دیابت و مصرف زیاد الکل هستند. همچنین بسیاری از شرایط سبب ایجاد این مشکل می‌شوند که در زیر به 10 علت سوزش کف پا اشاره شده است:

  1. بیماری مزمن کلیه‌ها (اوره)
  2. کم خونی
  3. فیبر‌های عصبی کوچک
  4. سوء مصرف الکل
  5. بیماری لایم Lyme disease
  6. کمبود ویتامین هایی نظیر: B12، B6، فولات
  7. سطح پایین هورمون تیروئید (کم‌کاری تیروئید)
  8. بیماری‌های سیستم ایمنی مانند ایدز (HIV)
  9. مصرف برخی از دارو‌ها مانند: دور‌های شیمی درمانی، دارو‌های ایدز،آمیودارون، ایزونیزید و…
  10. بیماری شارکو ماری توث (گروهی از اختلالات ارثی که بر روی اعصاب دست و پا تاثیر می‌گذارند)

همچنین علاوه بر نوروپاتی، التهابات پا نیز می‌تواند علت سوزش کف پا باشد. یکی از شایع‌ترین موارد، التهابات ناشی از قارچ‌های پا است.

همچنین بیماری سرخرگ محیطی (PAD) و گردش خون ضعیف به پا‌ها نیز می‌توانند در مجموعه علت سوزش کف پا قرار گیرند. در مواردی هم مشخص شد: در صورت جراحی بای پس معده، پس از چند هفته احساس سوزش در کف پا ایجاد می‌شود. جراحی بای پس معده سبب ایجاد نوروپاتی (آسیب عصبی) شده و احساس سوزش کف پا را ایجاد می‌کند.

علائم سوزش کف پا

این مشکل علائم خاصی ندارد و تمامی نشانه‌ها در عنوان “سوزش کف پا” خلاصه شده اند. در واقع علائم سوزش کف پا می‌تواند در داغی و سوزش پا خلاصه شود و علامت خاصی نداشته باشد. البته بعضی از افراد، از مور مور شدن، سوزن سوزن شدن یا احساس لمسی پا نیز شکایت دارند.

چه موقع به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر موارد زیر را شامل شدید، شما نیازمند مراقبت‌های پزشکی و اورژانسی هستید و باید به پزشک مراجعه کنید:

  • اگر احساس سوزش در کف پا، به صورت ناگهانی و تنشی اتفاق می‌افتد.
  • ظهور زخم باز روی پا‌های شما به خصوص اگر دیابت دارید.
  • اگر احساس در انگشتان پا را به صورت تدریجی از دست می‌دهید.
  • اگر سوزش در کف پا، به قسمت های بالایی پا نیز گسترش یابد.

همچنین اگر فقط سوزش کف پا دارید، باید به پزشک مراجعه کنید تا مشخص شود این مشکل از کجا نشأت میگیرد و آیا این شرایط می‌تواند زمینه بیماری خطرناکی باشد یا خیر؟

 

ارسال شده در تاریخ 8 می 2018 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 1,669
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.