آنچه در این مقاله از ایران پاتوق می خوانید

چگونه بوی ظروف پلاستیکی را از بین ببریم؟

بسیاری از مردم معتقدند استفاده از سفید کننده های شیمیایی روشی موثر برای از بین بردن لکه و بوی ظروف پلاستیکی است. اما ریختن این سفید کننده های شیمیایی و بسیار قوی روی ظروفی که سطحی نفوذپذیر دارند ایده هوشمندانه ای محسوب نمی شود، به خصوص وفتی که شما قصد دارید مواد غذایی را داخل آن ظروف نگهداری و سرو نمایید. همچنین مشاهده شده است که بعضی از مردم استفاده از آب لیموی طبیعی و رها کردن ظرف در زیر نور خورشید را پیشنهاد می کنند. اما معایب این روش این است که علاوه بر کبوتر هایی که می توانند داخل ظرف شما را کثیف کنند، وزش باد باعث می شود ظرف پلاستیکی شما جا به جا شده و حتی مفقود شود.

اما می رسیم به بهترین روش از بین بردن بو و لکه به وجود آمده روی ظرف نگهدارنده پلاستیکی، روشی که دارای دو مرحله است:

مرحله اول:

در گام اول ظروف پلاستیکی خود را با محلولی متشکل از پنجاه درصد آب و پنجاه درصد سرکه سفید پر کنید. سپس ظرف را برای مدت زمان سی دقیقه و حتی در صورت نیاز یک شب کامل به همان حالت رها کنید تا لکه ها کاملا برطرف شوند.

مرحله دوم:

اما اگر باز هم لکه ها و بوی بد رفع نشده بودند، محلول داخل ظرف را دور ریخته و روی تمام قسمت های ظرف مقداری جوش شیرین بریزید. پس از چند دقیقه با استفاده از یک تکه پارچه جوش شیرین را روی لکه بمالید. جوش شیرین که یک ماده شوینده ملایم است می تواند بدون آسیب رساندن به سطح ظرف پلاستیکی لکه ها و بوی نامطبوع را از بین ببرد.

با استفاده از این روش می توانید به راحتی ظروف نگهدارنده پلاستیکی خود را به شرایط روز اول بازگردانید.

اما اگر مدت زمان طولانی از عمر ظرف شما گذشته است و این روش نمی تواند مشکل شما را رفع کند، بهتر است با ظرف خود وداع کنید.