تخمه آفتابگردان و خواص آن منبع غنی انرژی – درمان کننده لاغری

تخمه آفتابگردان و خواص آن منبع غنی انرژی – درمان کننده لاغری

تخمه آفتابگردان و خواص آن , تخمه , خواص تخمه و سلامتی , خوردن تخمه آفتابگردان , خواص تخمه آفتابگردان, سلامت بدن و, منابع غنی انرژی تخمه ,

 

☑️تخمه آفتابگردان رو دست کم نگیرید
? ضد سرطان
? مبارزه با دیابت
? ضد پوکی استخوان
? بهبود سلامت پوست
? ضد بیماری های قلبی
? بهبود عملکردتیروئید
? متعادل کردن سطح قند خون

تخمه آفتابگردان و خواص آن , تخمه , خواص تخمه و سلامتی , خوردن تخمه آفتابگردان , خواص تخمه آفتابگردان, سلامت بدن و, منابع غنی انرژی تخمه ,

ویتامین E و سلنیوم

تخمه آفتابگردان یکی از منابع خوب ویتامین E است. با خوردن هر ۲۸ گرم تخمه آفتابگردان می‌توان ۷۶ درصد از ویتامین E توصیه‌شده را تأمین کرد. این ویتامین یک آنتی اکسیدان است که به حفاظت از سلول‌ها در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. طبق اعلام مرکز پزشکی مریلند، افرادی که ویتامین E بیشتری مصرف می‌کنند، کمتر درمعرض بیماری‌های قلبی قرار می‌گیرند. این ویتامین برای سلامت چشم ها هم مفید است و آنها را در برابر دژناریسیون (تحلیل رفتن) ماکولا محافظت می‌کند.

سلنیوم یک ماده‌ی معدنی است که همراه با ویتامین E، به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان، سلول‌ها را از آسیب حفظ می‌کند. انجمن ملی تخمه آفتابگردان می‌گوید که ۲۸ گرم تخمه آفتابگردان حاوی تقریبا ۲۴ درصد میزان توصیه‌شده‌ی سلنیوم برای مردان و ۳۱ درصد برای زنان است.

آنچه در این مقاله از ایران پاتوق می خوانید

منبع غنی انرژی – درمان کننده لاغری:

  • یک مشت تخمه‌ی آفتاب‌گردان ۵۵ درصد تیامین یا همان ویتامین B1 مورد نیاز روزانه‌ی ما را تأمین می‌کند. همچنین بهتر است بدانید که تخمه آفتاب‌گردان حاوی میزان قابل توجهی فولات (اسیدفولیک) و اسید پانتوتنیک یا ویتامین B5 و ویتامین‌های دیگر گروه B می‌باشد. این ویتامین‌ها باعث می‌شوند که بدن به خوبی بتواند از هیدرات‌های کربن (قندها) استفاده کند و پرانرژی باشد.
  • آفتابگردان درمان کننده لاغری است صبح و بعدازظهر دانه آن را تفریحی بشکنید و از روغن آفتابگردان برای طبخ غذاها استفاده نمایید.
  • تخمه استخوان ساز:

    • همه می دانیم مصرف کلسیم برای حفظ سلامت استخوان مهم است اما فراموش می کنیم که استخوان ها به منیزیم برای جذب بهتر کلسیم نیاز دارند. یکی از منابع مهم منیزیم، تخمه آفتابگردان است.
ارسال شده در تاریخ 29 می 2018 توسط خدیجه ص با موضوع لاغری و چاقی
بازدید : 1,607
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.