کمبود خواب بی خوابی و تاثیر آن در رفتار و سلامتی عمومی بدن

‌کمبود خواب بی خوابی و تاثیر آن در رفتار، خلق و خو و سیستم عملکرد بدن

کمبود خواب ,بی خوابی و تاثیر آن در رفتار، تاثیر کمبود خواب در سیستم عملکرد بدن, بیماری ها در اثر کمبود خواب ,بیخوابی و عوارض آن , عوارض کم خوابی , تاثیر کم خوابی بر سلامتی عمومی بدن

?کمبود خواب باعث می‌شود کنترل احساسات سخت‌تر شود.
? به همین خاطر است که در آخر شب گریه‌ها، خنده‌ها و رفتارهای احساساتی بیشتری از انسان سر میزند !

کمبود خواب ,بی خوابی و تاثیر آن در رفتار، تاثیر کمبود خواب در سیستم عملکرد بدن, بیماری ها در اثر کمبود خواب ,بیخوابی و عوارض آن , عوارض کم خوابی , تاثیر کم خوابی بر سلامتی عمومی بدن

شاید برایتان عجیب باشد، ولی کم خوابی و بی خوابی به هر دلیلی که باشد، به طرز فوق العاده ای به سلامتی، فعالیت، ایمنی شما آسیب می رساند.این روزها عوارض کم خوابی یکی از مشکلات عمده در جوامع انسانی است. دل مشغولی های بیش از حد انسان ها، آن ها را دچار کم خوابی می کند که این موضوع می تواند از نظر جسمی و روحی اثرات مخربی برای افراد در پی داشته باشد. در ادامه به بررسی سرانجام ناخوشایندی خواهیم پرداخت که در صورت مداومت در بی خوابی به سراغ افراد خواهد آمد.

عوارض کم خوابی و کمبود خواب  یکی از مشکلات عمده در جوامع انسانی

امروزه در جوامع شهری بی خوابی یکی از مشکلاتی است که می توان آن را به روشنی دید. در سال 1942 میلادی متوسط ساعت خواب هشت ساعت بود، اما هم اکنون این میزان به 6.8 ساعت در هر شب رسیده است. میزان متوسط خواب ایده آل برای هر فرد بالغ در طول 24 ساعت شبانه روز بین 7 تا 9 ساعت است
  • بی‌خوابی و کمبود خواب بر سلامتی عمومی بدن تاثیر می‌گذارد و با گذشت زمان شما را با مشکلات جدی روبه‌رو می‌کند و از همه مهم‌تر کیفیت زندگی شما را پایین می‌آورد و حس خستگی دائمی در شما بوجود می‌آورد که پس از مدتی بهبود آن کار آسانی نیست.در اینجا به 10 تاثیر مخرب کمبود خواب بر بدن اشاره می‌کنیم تا شما با توجه به آن‌ها ساعات خواب خود را تنظیم کنید. علاوه بر خواب کافی، کیفیت خوبیدن نیز تاثیرگذار است.
  •  کم‌خوابی به طور تدریجی سبب بروز مشکلات بسیاری همچون اختلالات قلبی عروقی می‌شود و کیفیت زندگی را پایین می‌آورد.
  • کمبود خواب به راحتی می‌تواند عملکرد مغز را با مشکل مواجه کند. علاوه بر این، کم‌خوابی به طور تدریجی حافظه کوتاه‌مدت را کند می‌کند و همچنین باعث بروز مشکلاتی در حافظه بلندمدت می‌شود.
  • کم‌خوابی شما را بی‌حوصله، خسته، دمدمی مزاج، حساس، زودرنج و بدخلق می‌کند به طوری که بر اثر عوامل کم‌اهمیت و جزئی کنترل خود را از دست می‌دهید.
  •  کم‌خوابی به یکی از مهم‌ترین دلایل تصادف‌های رانندگی است و احتمال وقوع آن را افزایش می‌دهد.
  •  هنگامی که شما کمبود خواب دارید، تمرکز شما افزایش می‌یابد و در نتیجه قدرت خلاقیت و مهارت‌های کنترل مشکلات در شما کاهش می‌یابد.
  •  اگر به مدت طولانی خوب و به طور کافی نخوابیده باشید کم‌کم دچار برخی توهم‌ها می‌شوید.
  •  بر اثر کم‌خوابی سیستم ایمنی بدن ضعیف می‌شود و به‌راحتی بیمار می‌شوید. گاهی اوقات علت یک سرماخوردگی ممکن است بی‌خوابی باشد. از طرف دیگر، بی‌خوابی خطر ابتلا به افسردگی و احتمال خودگشی را افزایش می‌دهد.
  •  اگر برای مدتی طولانی خواب خوبی نداشته باشید به طور ناخودآگاه به چرت‌های فراوان و متعدد در طول روز دچار می‌ود به طوری که ممکن است فعالیت‌ها و کارهای روزانه شما را با مشکل روبه‌رو کند. این مشکل حین رانندگی و یا کارهای حساس دیگر می‌تواند حادثه‌ساز شود.
  •  اگر شما مبتلا به فشار خون بالا هستید، ممکن است بی‌خوابی در یک فشار خون شما را در طول روز افزایش دهد. علاوه بر این بی‌خوابی به مرور زمان باعث مبتلا شدن به فشار خون بالا می‌شود.
  •  کم‌خوابی بر مقدار انسولینی که بعد از غذا خوردن در بدن شما آزاد می‌شود تاثیر می‌گذارد و ب همین دلیل خطر ابتلا به دیابت نوع را در شما افزایش می‌دهد.
  • کمبود خواب ,بی خوابی و تاثیر آن در رفتار، تاثیر کمبود خواب در سیستم عملکرد بدن, بیماری ها در اثر کمبود خواب ,بیخوابی و عوارض آن , عوارض کم خوابی , تاثیر کم خوابی بر سلامتی عمومی بدن
ارسال شده در تاریخ 3 ژوئن 2018 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 2,006
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.