هویج و گوجه پخته شده برخلاف سایر سبزیجات 2برابر نوع خام مفید است

هویج و گوجه پخته شده برخلاف سایر سبزیجات 2برابر نوع خام مفید است

هویج و گوجه پخته شده ,فواید هویج و گوجه پخته شده , هویج پخته  و گوجه پخته شده 2برابر نوع خام مفید است ,هویج و گوجه پخته شده در غذاها را حتما بخورید , خوردن هویج پخته و گوجه پخته شده

? هویج و گوجه پخته شده در غذاهارا حتما بخورید❗️

✍?”بتاکاروتن” هویج پخته و “لیکوپن” گوجه پخته 2برابرخام آنهاست وبرای همین گوجه وهویج پخته سرطان وتومور را ازبین میبرد?

هویج و گوجه پخته شده ,فواید هویج و گوجه پخته شده , هویج پخته و گوجه پخته شده 2برابر نوع خام مفید است ,هویج و گوجه پخته شده در غذاها را حتما بخورید , خوردن هویج پخته و گوجه پخته شده

گوجهفرنگی دارای لیکوپن است که به خصوص در آقایان بالای 45-40 سال که بحث بزرگ شدن پروستات و حتی سرطانی شدن آن پررنگ است، بسیار توصیه میشود. بر خلاف بسیاری سبزیجات و سیفیجات که خامشان خاصیت بیشتری دارد، جذب لیکوپن در گوجهفرنگی پختهشده بسیار بهتر و راحتتر از گوجهفرنگی خام صورت میگیرد. بنابراین گوجهفرنگی کبابی نهتنها ضرر ندارد، که خیلی هم مفیدتر است.

هویج پختهشده هم درست مثل گوجهفرنگی، پختهاش بهتر است و آنتیاکسیدانهای بیشتری نسبت به هویج خام دارد. پختن هویج همراه با مقدار کمی روغن میزان آنتیاکسیدانهای موجود در آن به نامهای بتاکاروتن و اسید فنولیک را افزایش میدهد زیرا حین فرایند پخت، دیواره سلولهای گیاهی بافت هویج شکسته شده، در نتیجه جذب آنتیاکسیدانهای موجود و سایر مواد شیمیایی مفید آن افزایش مییابد. سیبزمینی خام هم که در معده انسان اصلا قابلیت هضم و جذب ندارد بنابراین اصلا نیازی نیست که خام آن را امتحان و فکر کنیم که پرخاصیتتر است!

گوجه فرنگی، کلم بروکلی و هویج، سه نوع سبزی هستند که معلوم شده ارزش غذایی شان با پخته شدن بیشتر می شود؛

ارسال شده در تاریخ 2 ژوئن 2018 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 2,485
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.