نگهداری موز چگونه کاری کنیم موزها بیش از حد رسیده نشوند ؟

نگهداری موز چگونه کاری کنیم موزها بیش از حد رسیده نشوند ؟

نگهداری موز ,روش نگهداری موز  , خواص موز ,خواص موز سیاه شده در درمان انواع سرطان , موز نارس ، موز سیاه شده ، میوه گرمسیری

#چگونه کاری کنیم موزها بیش از حد رسیده نشوند …

ریشه موز ها را با پوشش پلاستیکی بپوشانید، این کار باعث می شود ۳ تا ۴ روز بیشتر دوام بیاورند.

نگهداری موز ,روش نگهداری موز , خواص موز ,خواص موز سیاه شده در درمان انواع سرطان , موز نارس ، موز سیاه شده ، میوه گرمسیری

حتما شما هم تابه حال با این مشکل برخورده اید که بعد از خرید موز در مدت کوتاهی موزها سیاه شده و ظاهر بدی پیدا میکنند.

در حقیقت موز از دسته میوههایی است که بعد از چیده شدن نیز فرایند رسیدن میوه ادامه پیدا میکند . از همین رو، موزها را وقتی هنوز سبز و کال هستند، از درخت می‌چینند. دلیل اینکه پوست موز قهوه ای و سیاه می شود نیز شکسته شدن رنگ دانه های زرد بر روی پوست موز می باشد که باعث ایجاد رنگ قهوه ای می شود.

در این مطلب چند راهکار مفید و کاربردی نگهداری موز در یخچال را برای شما گردآوری کرده ایم. با این روشها شما میتوانید موز را در یخچال به خوبی نگهداری و حتی تا 10 روز از سیاه شدن موز پیشگیری کنید.

همچنین روشهای مختلفی برای نگاهداری موز وجود دارد تا از سیاه شدن آن پیشگیری شود.

از دیگر روشهای کاربردی نگهداری موز در یخچال، آویزان کردن موز از قلاب و در طبقات پایینتر یخچال است. با انجام این کار از کوفته شدن موز و له شدگی جلوگیری می شود و موز در معرض هوای خنک قرار می گیرد. از طرفی می توانید دسته و ساقه موز را با پلاستیک بپیچید که باعث رسیدن کمتر اکسیژن به ساقه شده و امکان نگهداری موز تا 7 روز ایجاد می‌شود.

یکی دیگر از روشهای نگهداری موز در یخچال برای مدت طولانی و پیشگیری از تغییر رنگ پوست موز، اولا قرار دادن موز در طبقات پایینی یخچال و در قسمت جامیوه ای است. همچنین میتوانید موزها را در لای کاغذ یا روزنامه پیچیده و سپس آن را در کیسه پلاستیکی بگزارید و در یخچال نگهداری نمایید.

  • نگهداری موز در ظرف در بسته

انتهای موز را توسط یک قیچی تیز یا کارد ببرید و موزها را دانه دانه از یکدیگر جدا نمایید.

موزها را به آرامی زیر آب سرد بشویید و سپس با دستمال پارچه ای تمیزی، موزها را خشک کنید.

درون یک ظرف درب دار پلاستیکی، دستمال نخی تمیز و خشکی پهن کرده و موزها را داخل ظرف قرار دهید. (دستمال نخی، بخار موجود در هوا را که با باز و بسته شدن درب یخچال و درب ظرف به شکل قطرات ریز بر روی میوه ایجاد میشود را جذب می کند و از تغییر رنگ و سیاه شدن موزها پیشگیری میکند.)

درب ظرف را بسته و آن را در طبقات پایین یخچال قرار دهید.

ارسال شده در تاریخ 3 ژوئن 2018 توسط خدیجه ص با موضوع گوناگون
بازدید : 2,689
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.