درمان تاندون آسیب دیده که پاره نشده و درمان پارگی و کشیدگی تاندون پا

درمان تاندون آسیب دیده که پاره نشده و درمان پارگی تاندون پا

درمان تاندون آسیب دیده , درمان تاندون آسیب دیده که پاره نشده ,درمان کشیدگی تاندون پا ,درمان پارگی تاندون پا , آسیب دیدگی و پارگی تاندون پا ,به چه علتی پارگی تاندون پا رخ می دهد ,علت پارگی تاندون پا ,تاندون مچ پا

 

درمان تاندون آسیب دیده که پاره نشده

گیاهان کام + اوشق + شیرین بیان + مورد (سه برابر سایر گیاهان) مخلوط کرده با زرده تخم مرغ محلی و روغن کنجد کاملا خمیر شده و برای هر ۱۲ یا ۲۴ ساعت برروی پارچه بدون آب خیس شده مالیده و برمحل موضع تاندون ببندید.

درمان پارگی تاندون پا

درمان تاندون آسیب دیده , درمان تاندون آسیب دیده که پاره نشده ,درمان کشیدگی تاندون پا ,درمان پارگی تاندون پا , آسیب دیدگی و پارگی تاندون پا ,به چه علتی پارگی تاندون پا رخ می دهد ,علت پارگی تاندون پا ,تاندون مچ پا

همه ما در معرض آسیب دیدگی و پارگی تاندون پا می باشیم. پارگی تاندون یک عارضه بسیار دردناک می باشد. که بیمار در بسیاری از مواقع توانایی راه رفتن را از دست داده و ممکن است نیاز به گچ گیری یا آتل بندی باشد. اگر درمان پارگی تاندون  سریعا انجام بگیرد، تاندون پا در بازه زمانی نسبتاً کوتاهی بهبود خواهد یافت اما اگر درمان در زمان مناسب انجام نگیرد، پارگی تاندون می تواند باعث آسیب دیدن مفصل شود. همچنین باعث می شود تاندون به تدریج منقبض و جمع شود. سن بیمار نیز نقش مهمی در ترمیم تاندون پاره شده دارد، چرا که التیام تاندون در جوانان بسیار سریع تر خواهد بود. بسته به وضعیت پارگی تاندون، التیام آن 6 الی 12 هفته طول خواهد کشید. لذا توصیه می شود که بیمار در این مدت وزن و فشار زیادی روی پای خود نیندازد و فعالیت های خود را محدود نماید.

به چه علتی پارگی تاندون پا رخ می دهد

  • هر نوع صدمه ای به مچ پا و یا به صورت مسقیم که به آن وارد شود می تواند موجب پارگی تاندون پا شود .
  • فرد زمانی که مچ پا به صورت مسقیم به شکلی که با زمین تماس پیدا کند
  • ضعف در ماهیچه هایی که به تاندون اتصال پیدا می کند که موجب می شود فشاری بر روی تاندون اعمال شود .
  • استروئید می تواند موجب تضعیف شدن تاندون شود
  • بیماری های سیستمی دیگری که قادر است تاندون ها را تضعیف کند.
  • یک توقف و کم شدن حرکت یکباره موجب وارد شدن صدمه حاد به مچ پا می شود .

درمان پاره شدن بخشی از تاندون مچ پا

مچ پا می بایست حرکت نکند و معمولا 3 الی 6 هفته استراحت انجام شود تا تاندون ترمیم شود . فردی که به پارگی تاندون مچ پا دچار شده است باید به صورت کامل هیچ حرکتی نکند و مچ پای خود را با آتل ببندد و از چوبدستی و عصا جهت راه رفتن کمک گیرد که فشار وزن بر روی مچ پا نیفتد .

ارسال شده در تاریخ 2 جولای 2018 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 2,795
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.