سالم بودن قارچ و روش تشخیص قارچ سالم و نگهداری آن به مدت زمان زیاد

سالم بودن قارچ و روش تشخیص قارچ سالم و نگهداری آن به مدت زمان زیاد

سالم بودن قارچ , روش تشخیص قارچ سالم,  نگهداری قارچ به مدت زمان زیاد ,  تشخیص سالم بودن قارچ, روش تشخیص قارچ سالم و نگهداری آن به مدت زمان زیاد  , قارچ و نگهداری آن ,

?برای اطمینان از سالم بودن قارچ چه کنیم ؟تشخیص قارچ سالم :

?روی قارچ کمی نمک بریزید اگر رنگ آن سیاه شد سالم است و اگر رنگ آن زرد شد خراب است.

 سالم بودن قارچ , روش تشخیص قارچ سالم, نگهداری قارچ به مدت زمان زیاد , تشخیص سالم بودن قارچ, روش تشخیص قارچ سالم و نگهداری آن به مدت زمان زیاد , قارچ و نگهداری آن ,

قارچ یکی از موادی است که نگهداری اش به مراتب سخت تر از مواد غذایی دیگر است. اگر قارچ ها را چند روز در یخچال یا به صورت خام در فریزر بگذارید سیاه می شوند.

برای نگهداری قارچ روش‌های مختلفی وجود دارد. اگر می‌خواهید قارچ های تازه‌ای که خریداری کرده اید را برای مدت زمان طولانی نگه‌داری و حفظ کنید به ادامه این مطلب توجه کنید.

وجود آب و پروتئین زیاد در قارچ زمینه فساد این ماده غذایی با ارزش را فراهم می نماید و نگهداری آن را مشکل می سازد. قارچ تازه بیش از 48 ساعت در دمای 20 درجه قابل نگهداری نیست ولی چنانچه آن را در دمای 4 درجه نگهداری کنیم برای مدت یک هفته سالم خواهد ماند. در هوای گرم تابستان مدت نگهداری قارچ از این هم کمتر می شود و تقریبا بعد از 24 ساعت دچار بخارزدگی شدید و زردی بیش از حد می شود موارد بالا درباره قارچ صدفی نسبت به قارچ دکمه ای مصداق بیشتری پیدا می کند و این قارچ از ماندگاری کمتری برخوردار است.

نگهداری قارچ با جوشاندن در آب و آبلیمو

برای نگهداری قارچ خوراکی به مدت طولانی، ابتدا آن را در ابعاد مورد نیاز برش داده و می شوییم. سپس ظرف (قابلمه) محتوی آب را بر روی اجاق قرار می دهیم و پس از جوشیدن کمی آبلیمو به آن اضافه می کنیم.

قارچ های شسته شده را که آبکش کرده ایم درون ظرف در حال جوشیدن می ریزیم و کمی آنرا هم می زنیم تا زیر و روی آن بطور یکنواخت پخته شود.

پس از یک دقیقه قارچ ها را آبکش نموده و درون آب سردی که از قبل تهیه کرده ایم می ریزیم و پس از سرد شدن مجددا آن را آبکش نموده و درون فریزر قرار می دهیم.

منجمد کردن قارچ

هر چند که می توان قارچ های تمیز شده را به مدت یک ماه در فریزر – 20 درجه – نگهداری کرد ولی برای نگهداری دراز مدت قارچ در منزل ،بهتر است که به یکی از شیوه های زیر عمل نمود:

1- قارچ ها را در یک پارچه توری می ریزند به مدت 5 تا 7 دقیقه در آب در حال جوش قرار می دهند و در نهایت پس از حذف آب اضافی با پهن کردن روی یک قطعه پارچه در فریزر منجمد می کنند.

2- قارچ ها را ابتدا به مدت 10 دقیقه بخارپز می کنند (به این ترتیب که آن ها را در زودپز حاوی 1تا2 سانتیمتر آب می ریزند و به دور از تماس مستقیم با آب قرار می دهند) آن گاه قارچ های بخار پز شده را با قرار دادن در هوای آزاد خنک و در نهایت منجمد می کنند.

ارسال شده در تاریخ 15 جولای 2018 توسط خدیجه ص با موضوع دسته‌بندی نشده , گوناگون
بازدید : 3,980
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.