نگهداری میوه ها و سبزیجات تازه ماندن میوه و سبزی به مدت طولانی در منزل

نگهداری میوه ها و سبزیجات تازه ماندن میوه و سبزی به مدت طولانی در منزل

نگهداری میوه ها و سبزیجات , تازه ماندن میوه و سبزی به مدت طولانی ,روش نگهداری میوه ها و سبزیجات , تازه ماندن میوه و سبزی  ,روش نگه داری سبزجات , تاازه ماندن میوه در یخچال

میوه و سبزیجات را تنها وقتی که تصمیم دارید آنها را میل کنید یا برای تهیه غذا و دسر از آنها استفاده کنید، بشویید.

در غیراین صورت آنها خیلی زود فاسد می شوند.

نگهداری میوه ها و سبزیجات , تازه ماندن میوه و سبزی به مدت طولانی ,روش نگهداری میوه ها و سبزیجات , تازه ماندن میوه و سبزی ,روش نگه داری سبزجات , تاازه ماندن میوه در یخچال

یکی از روش های مورد نیاز در خانه داری دانستن فوت و فن نگهداری از میوه و سبزیجات با توجه به نوع آنهاست ؛ با این ترفندها ،دیگر مواد غذایی را دور نخواهید ریخت (و در زمان خرید مواد غذایی و پول نقد خود صرفه جویی) خواهید کرد.

کاهو:
نگهداری با حوله کاغذی ؛ کاهوی زیادی برای سالاد خود آماده کرده اید؟ برگهای باقی مانده را در یک کاسه قرار دهید و یک حوله کاغذی را دور آن قرار دهید، سپس با بسته بندی پلاستیکی مهر و موم کنید. دستمال رطوبت را جذب می کند، این چیزی است که برگ های کاهو را خاکستری و قهوه ای رنگ می کند ؛ حوله را هنگام خیس شدن جایگزین کنید.

چند راز خانه داری دیگر برای نگهداری میوه و سبزیجات

برای تازه ماندن قارچ توصیه می شود که آن را به جای کیسه پلاستیکی در پاکت های کاغذی قرار دهید.
سبزی های برگ سبزی مانند اسفناج را در کیسه ای پلاستیکی و در سردترین نقطه یخچال بگذارید تا حداقل به مدت 10 روز به صورت تازه باقی بمانند.
سبزیجاتی مانند بادمجان و کدو را نیز در یخچال یا داخل ظرف دربسته ای در محیطی خنگ نگهداری کنید.
به هیچ وجه سبزیجات را در محله ذخیره سازی نشویید زیرا با این کار رطوبت کافی را برای رشد باکتری ها فراهم خواهید کرد بنابراین چه بهتر که آنها را درست قبل از مصرف شستشو دهید.
سبزیجاتی مانند انواع کلم ها از کلم بروکلی گرفته تا گل کلم را نشسته در یخچال قرار دهید و قبل از هربار مصرف آنها را بشویید.
موردی که حتما اکثر شما می دانید :سیب های رسیده را از سایر میوه های تازه جدا کنید زیار سیب های رسیده از خود، گاز اتیلن متصاعد می کنند که می تواند به سرعت بر سایر میوه ها تاثیرگذار باشد.
برای تازه ماندن پیاز ، سیر، موسیر و سیب زمینی هرگز آنها را در یخچال نگذارید. بلکه آنها را در محیطی خنک، تاریک و خشک قرار دهید.
میوه هایی مانند انواع توت و آلبالو را بهترا ست در پایین ترین قسمت یخچال جای دهید اما میوه های بزرگی مانند گلابی ، موز، پرتقال و هلو را می توان در دمای اتاق (البته دور از نور خورشید و گرما) نگهداری کرد.
ارسال شده در تاریخ 14 جولای 2018 توسط خدیجه ص با موضوع گوناگون
بازدید : 1,641
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.