درمان قاعدگی نامنظم تنظیم هورمون های زنانه درمان های خانگی

درمان قاعدگی نامنظم تنظیم هورمون های زنانه درمان های خانگی

درمان قاعدگی نامنظم , تنظیم هورمون های زنانه , علت و درمان قاعدگی نامنظم ,درمان های خانگی پریود نامرتب ,تنظیم هورمون ها , درمان طبیعی  قاعدگی های نامنظم , علت قاعدگی نامنظم , روش های درمان خانگی پریود نامنظم

درمان قاعدگی نامنظم
تنظیم هورمون های زنانه

?مصرف رازیانه تا حدودی از رویش موهای زائد در بانوان جلوگیری میکند .

✅ رازیانه شیر افزا است و ضد نفخ !

درمان قاعدگی نامنظم , تنظیم هورمون های زنانه , علت و درمان قاعدگی نامنظم ,درمان های خانگی پریود نامرتب ,تنظیم هورمون ها , درمان طبیعی قاعدگی های نامنظم , علت قاعدگی نامنظم , روش های درمان خانگی پریود نامنظم

?رازیانه گیاهی زنانه است که مصرف روزانه مقداری از عرق یا کوبیده یا جوشانده آن در تنظیم هورمونهای زنانه نقش اساسی دارد.تقویت کننده قوای جنسی در خانم ها است .

درمان قاعدگی نامنظم , تنظیم هورمون های زنانه , علت و درمان قاعدگی نامنظم ,درمان های خانگی پریود نامرتب ,تنظیم هورمون ها , درمان طبیعی قاعدگی های نامنظم , علت قاعدگی نامنظم , روش های درمان خانگی پریود نامنظم

?گاهی نا منظم شدن پریودی به دلیل اختلالات هورمونی است که با مصرف رازیانه و تنظیم هورمونها این مشکل برطرف میگردد.

از جمله عواملی که ممکن است منجر به ایجاد این مشکل شوند:
می توان به اختلالات تغذیه ای، کاهش یا افزایش وزن قابل توجه، کم خونی، یائسگی، اختلالات تیروئید، عدم تعادل هورمونی، بیماری کبد، سل، سندرم روده تحریک پذیر، دیابت، زایمان یا سقط جنین تازه اتفاق افتاده، سندرم تخمدان پلی کیستیک، اختلالات رحم و دیگر شرایط بهداشتی اشاره نمود.
تغییر شیوه زندگی:
نظیر افزایش ورزش، سیگار کشیدن، مصرف الکل، کافئین، مسافرت، استرس و برخی داروها و قرص های جلوگیری (کنترل بارداری) نیز می تواند منجر به ایجاد این مشکل شود. بعلاوه انجام مطالعه ای در سال 2005 در اروپا نشان داد که آسم و تب یونجه نیز ممکن است سبب ایجاد دوره های نامنظم گردد.

از گیاهان دیگر جهت درمان قاعدگی نامنظم

عرق بومادران

خوردن عرق بومادران شبی یک لیوان به همراه عسل نیز برای درمان قاعدگی نامنظم مفید است.

بهارنارنج

مصرف گل بهار نارنج یا عرق آن یا مربا و یا عسل گل بهار نارنج نیز در تنظیم قاعدگی تاثیر دارد.

زنجبیل

مصرف زنجبیل تازه نیز به عنوان یکی دیگر از شیوههای درمان خانگی قاعدگی نامنظم است، به این منظور یک تکه زنجبیل تازه را خرد کرده و به مدت چند دقیقه در یک فنجان آب بجوشانید. این دم کرده را با نبات شیرین کرده و بعد از غذا میل نمایید.

عصاره ریحان تازه

یک قاشق چایخوری عصاره ریحان تازه را با یک قاشق چایخوری عسل و کمی پودر فلفل سیاه دو بار در روز و به مدت 4 تا 6 هفته بخورید. این کار عادتهای ماهیانه را تنظیم میکند.

کنجد

استفاده از دانه‌ کنجد نیز در درمان بی‌نظمی‌های قاعدگی سودمند است. نصف قاشق چای خوری پودر دانه کنجد در آب داغ دو بار در روز برای رفع یا کاهش دردهای اسپاسمودیک قاعدگی در دختران مجرد جوان دچار کم خونی نافع است. همچنین استفاده منظم از کنجد، دو روز پیش از موعد قاعدگی، لکه‌بینی‌های قاعدگی را از بین می‌برد.

زنیان

یک قاشق چایخوری زنیان را به همراه همین میزان شیره نیشکر مخلوط کرده و از آن یک جوشانده گیاهی درست میکنید. خوردن این جوشانده دو بار در روز و به مدت 3 تا 4 روز قبل از قاعدگی، باعث میشود قاعدگی در تاریخ صحیح خود اتفاق بیفتد.

✅تهیه جوشانده رازیانه

مقدار یک قاشق غذا خوری رازیانه نیم کوب شده را درون نیم لیتر آب به مدت 15 دقیقه بجوشانید و یک لیوان در روز میل کنید .
میتواتید رازیانه را آسیاب کنید با کمی ماست میل کنید و یا ذاخل نان بزنید .

❌توجه :
آقایان از مصرف این گیاه پرهیز کنند.

ارسال شده در تاریخ 25 جولای 2018 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 1,804
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.