حاملگی خارج رحم شناخت و شناسایی انواع و علل بارداری

حاملگی خارج رحم شناخت و علل حامله شدن از بیرون رحم

حاملگی خارج رحم , دلایل حاملگی های بیرون رحم , علل حامله شدن از بیرون رحم, شناسایی انواع و علل بارداری بیرون رحم ,بارداری خارج رحم , تشخیص بارداری خارج از رحم ، درمان بارداری خارج از رحم

بارداری از خارج رحم ( انواع – علل)

حاملگی نا به جا (بارداری خارج رحم) همچنان یکی از علل مهم آسیب های مادری است. با وجود این ،چون امروزه با استفاده از روشهای تشخیصی مدرن امکان شناسایی زودرس اکثر حاملگی های خارج رحم (نا به جا) وجود دارد.درمانهای فعلی محافظه کارانه تر از درمانهای گذشته هستند و از به وجود آمدن مشکلات جدی ، پیشگیری می شود.

بارداری خارج از رحم کاملا از نامش پیداست، زمانی رخ می دهد که تخمک در خارج از رحم رشد می کند. رایج ترین مکانی که تخمک در بارداری خارج از رحم انتخاب می کند نیز لوله رحم است. تخمک می خواهد از تخمدان به سمت رحم حرکت کند اما در میانه راه و لوله رحم باقی می ماند و همان جا رشد می کند. به همین دلیل، به آن بارداری لوله ای هم می گویند.

حاملگی خارج رحم , دلایل حاملگی خارج رحم , علل حاملگی خارج رحم, شناسایی انواع و علل حاملگی خارج رحم ,بارداری خارج رحم ,تشخیص بارداری خارج از رحم،درمان بارداری خارج از رحم

میزان بروز حاملگی بیرون از رحم (نا به جا) حدود 1-2 درصد تمام حاملگی هاست. میزان حاملگی بیرون رحم (نا به جا) در سیاهپوستان و سایر اقلیتها در مقایسه با سفیدپوستان، در تمام گروههای سنی بیشتر است. میزان حامله شدن نا به جا در تمام نژادها، با افزایش سن به طور پیش رونده افزایش می یابد و احتمال آن در زنان 44-35 ساله 4-3 برابر بیشتر از زنان 15تا 24 ساله است.

در این مقاله به میزان بروز ، مفهوم بارداری ناب جا و انوع و علل حامله شدن خارج رحم پرداخته ام.

در حالت عادی ، این “تخمک لقاح یافته ” ، پی از طی لوله ، باید به داخل حفره رحم رسیده و در یکی از دیواره های رحم ، لانه گزینی و رشد کند . اما اگر به هر دلیلی ، این “تخمک لقاح یافته ” ، در هر جای دیگری ( به جز محل مناسب خود داخل حفره رحم ) لانه گزینی کند ، در این صورت بارداری نابجا (حاملگی خارج رحم) صورت گرفته است . بسته به اینکه محل این حاملگی نابجا کجا باشد ، علایم و عوارض نیز متفاوت خواهند بود.

ارسال شده در تاریخ 25 جولای 2018 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 1,842
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.